اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

دیپ‌مایند با مدل هوش مصنوعی بعدی‌اش می‌خواهد از ChatGPT پیشی بگیرد

  • کد خبر: ۱۷۱۵۷۹
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
دیپ‌مایند با مدل هوش مصنوعی بعدی‌اش می‌خواهد از ChatGPT پیشی بگیرد
چت‌بات ChatGPT شاید توانسته باشد توجه عموم مردم دنیا را به خود جلب کند، اما آزمایشگاه دیپ‌مایند گوگل مدعی است که مدل زبانی بزرگ بعدی آن‌ها قابلیت رقابت با مدل شرکت OpenAI را خواهد داشت یا حتی می‌تواند از رقیب پیشی بگیرد.

به گزارش شهرآرانیوز - دیپ‌مایند مشغول استفاده از تکنیک‌های AlphaGo است تا چت‌بات جدیدی موسوم به «جمینی» (Gemini) برای رقابت با ChatGPT بسازد. AlphaGo همان هوش مصنوعی قدرتمندی بود که برای اولین‌بار توانست یک بازیکن حرفه‌ای بازی Go را شکست دهد.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، جمینی قادر به برنامه‌ریزی، حل مسائل و تحلیل متون خواهد بود. «دمیس هاسابیس»، مدیرعامل دیپ‌مایند می‌گوید: «در یک سطح بالا می‌توانید جمینی را به‌عنوان ترکیبی از توانمندی‌های سیستمی شبیه به AlphaGo و قابلیت‌های شگفت‌انگیز مدل‌های زبانی بزرگ در نظر بگیرید. ما همچنین نوآوری‌های جدیدی را هم در نظر گرفته‌ایم که بسیار جذاب خواهند بود.»

خبرنگار وایرد حدس می‌زند که جمینی نوآوری‌هایی درزمینه یادگیری تقویتی داشته باشد تا بتواند کار‌هایی را انجام دهد که مدل‌های زبانی امروزی قادر به انجام آن‌ها نیستند. یادگیری تقویتی شامل سیستمی است که بابت انجام رفتار‌های مطلوب به هوش مصنوعی پاداش می‌دهد و بابت رفتار‌های نامطلوب سیستم را مجازات می‌کند.

دیپ‌مایند با AlphaGo درزمینه یادگیری تقویتی تجربیات خوبی کسب کرده است و بدون‌شک می‌تواند در حوزه هوش مصنوعی مولد هم استفاده‌های زیادی از این تکنیک داشته باشد.

جمینی اولین مدل زبانی دیپ‌مایند نیست. این شرکت پارسال چت‌باتی به نام «اسپارو» (Sparrow) را معرفی کرد که تدابیر امنیتی مختلفی در آن پیاده‌سازی شده بود تا به سؤالات کاربران پاسخ‌های نامناسب ندهد. ولی جمینی جاه‌طلبانه‌ترین پروژه آن‌ها در این زمینه محسوب می‌شود و می‌تواند حرفی برای زدن در مقابل ChatGPT داشته باشد.

با توجه به پتانسیل‌های زیاد بازار هوش مصنوعی مولد، شرکت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا سهم بیشتری از این بازار داشته باشند. گفته می‌شود که ارزش این بازار احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۱۱۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->