جزئیاتی جدید از مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره کسب‌وکار‌های اینترنتی (۲۷ تیر ۱۴۰۴) ارائه شکایت جدید ایران از استارلینک به اتحادیه بین‌المللی مخابرات همه چیز درباره نسخه جدید بازی جنگ‌های صلیبی (۲۰۲۵) + سیستم مورد نیاز و گیم پلی واکنش ستار هاشمی به بحث‌های اخیر درباره اینترنت طبقاتی (۲۶ تیر ۱۴۰۴) چرا بحث «اینترنت طبقاتی» در ایران دوباره جنجالی شد؟ + واکنش‌ها و حواشی ۴ مهارتی که کودکان را برای دنیای آینده آماده می‌‌کند بعد از جنجال‌های اخیر xAI دستورالعمل‌های این هوش مصنوعی اصلاح شد در ماه اخیر از حدود ۱۷۰ کشور به زیرساخت‌های کشور حملات سایبری شده است مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی نحوه انجام ۱۰۰ درصد کار‌ها را تغییر می‌دهد «همراهان» (Companions): قابلیت جدید Super Grok برای مشترکین صحبت‌های جدید سخنگوی دولت درباره ارائه اینترنت آزادتر به خبرنگاران و احتمال رفع فیلتر تلگرام (۲۴ تیر ۱۴۰۴) Sun Day: اپ جدید جک دورسی برای ثبت ویتامین D دریافتی فرد اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید به برنامه‌های آفیس ویندوز ۱۰ از سال ۲۰۲۶ متوقف می‌شود ویدئو | وزارت ارتباطات درباره اختلال مسیریاب‌ها: متوجه سختی وارد شده به مردم هستیم! چرا باید برای رسیدن به بهترین پاسخ از چندین هوش مصنوعی استفاده کرد؟ گوگل می‌خواهد ChromeOS و اندروید را با هم ادغام کند ویوو ایکس فولد ۵، سبک‌ترین گوشی تاشدنی کتابی دنیا، معرفی شد + مشخصات اپل آیفون ۱۷ را چه زمانی معرفی می‌کند؟ ماجرای اختلال در دامنه‌های ir چه بود؟ (۲۳ تیر ۱۴۰۴) غم و اندوه فصل تابستان یک حقیقت واقعی است! محققان ایمپلنت هوشمندی ساخته‌اند که به‌طور خودکار در بدن بیماران دیابتی دارو آزاد می‌کند
سرخط خبرها

آیا نولان در فیلم «اوپنهایمر» از بمب اتمی واقعی برای صحنه انفجار استفاده کرده است؟

  • کد خبر: ۱۷۴۴۵۰
  • ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
آیا نولان در فیلم «اوپنهایمر» از بمب اتمی واقعی برای صحنه انفجار استفاده کرده است؟
کریستوفر نولان به گمانه‌زنی‌ها درباره انفجار یک بمب واقعی در فیلم «اوپنهایمر» واکنش نشان داد.

شهرآرانیوز - کریستوفر نولان، کارگردان فیلم «اوپنهایمر»، گفته است که از هیچ جلوه‌های ویژه‌ای یا رایانه‌ای (CGI) در این فیلم استفاده نکرده، اما توضیح نداده که چگونه تصاویر انفجار ایجاد شده‌اند.

کریستوفر نولان به این گمانه‌زنی که او یک بمب اتمی واقعی را سر صحنه فیلمبرداری فیلم جدیدش «اوپنهایمر» منفجر کرده است، واکنش نشان داده است.

نولان در مصاحبه‌ای با هالیوودریپورتر گفت: «اینکه مردم فکر می‌کنند من قادر به انجام کاری در این حد و اندازه هستم، تملق‌آمیز و بزرگ‌نمایانه است، اما کمی هم ترسناک به نظر می‌رسد.»

نولان که معروف است جلوه‌های عملی و روش‌های آنالوگ را به جلوه‌های ویژه رایانه‌ای (CGI) ترجیح می‌دهد، توضیحی درباره چگونگی ایجاد تصاویر انفجار در فیلم جدیدش نداده است. با این حال او بارها تایید کرده که حتی یک نمای CGI هم در «اوپنهایمر» وجود ندارد.

نولان جای دیگری گفته است: «نگاه کردن به جلوه‌های رایانه‌ای ذاتاً راحت است. آن‌ها بی‌خطر هستند. اما من به اندرو جکسون، ناظر جلوه‌های بصری فیلم «اوپنهایمر»، گفتم که این نمی‌تواند ایمن باشد. نگاه‌کردن به آن راحت نیست. باید نیش‌دار و به همان اندازه زیبا و تهدیدکننده باشد.»

«اوپنهایمر» به کارگردانی و نویسندگی نولان بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» نوشته کای برد و مارتین جی شروین برنده جایزه پولیتزر ساخته شده است.

آیا نولان در فیلم «اوپنهایمر» از بمب اتمی واقعی برای صحنه انفجار استفاده کرده است؟

این فیلم پرستاره روی زندگی و کار فیزیکدان نظری، جی رابرت اوپنهایمر (با بازی کیلیان مورفی) تمرکز دارد که بر اختراع بمب اتمی به عنوان بخشی از «پروژه منهتن» در دهه ۱۹۴۰ نظارت داشت.

نولان پس از اینکه رابرت پتینسون، ستاره فیلم «تنت» (۲۰۲۰)، مجموعه‌ای از سخنرانی‌های اوپنهایمر را به او هدیه داد، به ساخت فیلمی درباره تلاقی علم و سیاست علاقه‌مند شد: «من خیلی هیجان زده شدم. خواستم به جای استفاده از آن به عنوان یک مفهوم علمی تخیلی، واقعیت واقعی داستان را بازگو کنم. واقعاً سعی کردم آنجا باشم، تا به مردم تجربه‌ای از آنچه اوپنهایمر در آن لحظات تجربه کرده است بدهم.»

نولان قبلاً به «توتال فیلم» گفته بود که بازسازی «آزمایش ترینیتی»، اولین انفجار تسلیحات هسته‌ای جهان، آن هم بدون جلوه‌های رایانه‌ای، «چالش بزرگی بوده است».

او گفته است که او و جکسون، ناظر جلوه‌های بصری فیلمش، از همان ابتدا می‌خواستند راهی پیدا کنند که بسیاری از عناصر بصری فیلم را به صورت عملی انجام دهند؛ از نمایش دینامیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی گرفته تا خود آزمایش ترینیتی.

نولان در فیلم پشت صحنه‌ای که «یونیورسال پیکچرز» در روز دوشنبه منتشر کرد، گفت که عوامل فیلم آزمایش‌های زیادی انجام دادند و روش‌های آنالوگ زیادی را برای نحوه نزدیک‌شدن به تجربه انفجار ارائه کردند تا احساس کابوس و وحشتی را القا کنند که گرافیک کامپیوتری واقعاً نمی‌توانست آن را ارائه کند: «آنچه که ما توانستیم در فیلم نهایی وارد کنیم برای من فوق‌العاده زیبا و در عین حال بسیار ترسناک است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->