عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس حماس: به فرمول یک توافق مشخص دست یافته‌ایم رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی خواستار حمله فوری به رفح شد آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد! صدور بیش از ۱۳۰۰ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه + فیلم حملات جدید حزب الله به شتولا و آویویم (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ یمنی در حملات ارتش عربستان زخمی شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم اوج گیری انتقادات از اسرائیل در واکنش به بسته شدن دفتر الجزیره ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد حمله حزب الله به سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها موشک ۱۰ تروریست در درگیری با نیرو‌های امنیتی پاکستان کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
سرخط خبرها

رونمایی کره‌ شمالی از سوپر اژدر‌هایی با قابلیت اتمی

  • کد خبر: ۱۷۷۱۸۵
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
رونمایی کره‌ شمالی از سوپر اژدر‌هایی با قابلیت اتمی
کره‌ شمالی امروز از رونمایی از سوپر اژدر‌هایی با قابلیت اتمی که می‌توانند سونامی شدیدی را ایجاد کنند، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، دولت کره شمالی در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور ۴ سوپراژدر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را به نمایش گذاشته است.

«هائیل» (Haeil) اژدر اتمی کره شمالی اولین حضور عمومی خود را در رژه بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ میان دو کُره انجام داد.

بر اساس اعلام این رسانه، اژدر هسته‌ای «هائیل» یا «پهپاد تهاجمی هسته‌ای زیر آب» اولین حضور عمومی خود را در رژه بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان درگیری‌های بزرگ در جنگ کره به انجام رساند.

این رسانه در گزارشی خاطرنشان می‌کند که تحلیلگران نیروی دریایی طول آن را ۵۰ فوت تخمین می‌زند که به اندازه کافی بزرگ است تا حداکثر برد در صد‌ها مایل دریایی را پشتیبانی کند.

این سوپراژدر هسته‌ای ۳ برآمدگی به سمت عقب را شناسایی می‌کند که می‌تواند برای غواصی برای عملیات دیزلی- الکتریکی نیز به کار برود.

تحلیلگران غربی به طور کلی اتفاق نظر دارند که اژدر مذکور برخلاف نسخه روسی دارای یک سیستم نیروی محرکه باتری- الکتریکی - و نه هسته‌ای - است.

تحلیلگران غربی به شباهت این اژدر به نمونه روسی اشاره کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، ماموریت این اژدر نفوذ به پدافند ساحلی دشمن و ایجاد سونامی رادیواکتیو در مقیاس فوق العاده از طریق انفجار زیر آب است.

این سوپر اژدر در سواحل شرقی کره شمالی مستقر شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->