لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است
سرخط خبرها

سامانه‌ای برای کشف خودکار درگاه‌های بانکی جعلی

  • کد خبر: ۱۷۴۶۲۵
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
سامانه‌ای برای کشف خودکار درگاه‌های بانکی جعلی
متخصصان دانشگاه رازی کرمانشاه موفق شدند سامانه‌ای ایجاد کنند که به‌صورت خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی را کشف می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر مرکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) در دانشگاه رازی کرمانشاه از موفقیت متخصصان این مرکز در راه‌اندازی یک سامانه‌‌ خبر داد که به‌صورت خودکار درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی (فیشینگ) را کشف می‌کند.

دکتر محمدسعید جهانگیری گفت: از چندسال پیش، مرکز آپا در دانشگاه رازی کرمانشاه برنامه‌ای را در دستور کار قرار داد که طی آن سامانه‌ای را راه بیندازد که بتواند درگاه‌های پرداخت بانکی جعلی را کشف و شناسایی کند.  

وی با بیان اینکه این تلاش‌ها پس از چند سال به ثمر نشسته است ادامه داد: از آنجا که سرور‌های پشتیبانی این سایت‌های کلاهبرداری در خارج از کشور هستند، با بهره گرفتن از اطلاعات سرورها و نشانی‌های درگاه‌های پرداخت بانکی و به کمک هوش مصنوعی می‌توانیم شناسایی‌شان کنیم.  

مدیر مرکز آپا افزود: زمانی که فرد به یک نشانی اینترنتی می‌رود و از او می‌خواهند با وارد شدن به یک درگاه بانکی مبلغی را برای دریافت خدمات پرداخت کند، می‌تواند نشانی آن صفحه را وارد سامانه‌ ما کند تا متوجه شود که درگاه جعلی است یا واقعی.

وی خاطرنشان کرد: سامانه فیشینگ‌یاب سامانه‌ای است که توسط مرکز آپا دانشگاه رازی راه‌اندازی شده و افرادی که به جعلی بودن یک درگاه اینترنتی مشکوک هستند می‌توانند با وارد کردن آدرس آن در این سامانه، استعلام بگیرند و متوجه جعلی بودن و یا نبودن آن شوند.

وی یادآور شد: با مسدود شدن این درگاه‌های جعلی، آن‌ها دیگر امکان این را نخواهند داشت که از سایر افراد کلاهبرداری کنند، مگر افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

جهانگیری به مردم توصیه کرد که هرگز حین روشن بودن فیلترشکن از درگاه‌های پرداخت بانکی استفاده نکنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->