ویدئو | عیادت رضا بهرام از حمید هیراد در بیمارستان حضور پرستویی و شکیبایی در قاب سینما افق سرنوشت مبهم «سریع و خشن ۱۱» به‌دلیل مشکلات بودجه‌ای مژده لواسانی مجری نشست‌های جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۳۷ شد از پوستر هشتمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران رونمایی شد کارگردان «لاک‌پشت» به سراغ «زکام» می‌رود کارگردان «ژولیت و شاه»: دلیل رد فیلم در جشنواره کودک اصفهان را نمی‌دانیم سروش صحت با «استخر» به جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۴ می‌رود نویسنده سوئیسی در آستانه دریافت نوبل ادبیات سازندگان «بازنده» با سریال تازه‌ای به نام «جناب ابر» بازمی‌گردند امیرحسین قیاسی و امیرعلی دانایی به نمایش خانگی می‌آیند «شنگول منگول» در راه اکران آنلاین صوت | آهنگ جدید حامیم با نام «تقصیر توئه» منتشر شد + لینک دانلود نوایی که ماند و نغمه‌ای که رفت | به بهانه سالروز خاموشی غلام‌علی پورعطایی، خنیاگر موسیقی مقامی خراسانی «خارپشت» آماده نمایش در جشنواره فیلم کوتاه تهران شد نقدی بر «محکوم» سریال این روز‌های شبکه نمایش خانگی روایت جدالی تنگاتنگ میان گناه و ایمان | معرفی فیلم «در دست دانته» با بازی کوتاه اما تأثیرگذار اسکورسیزی + ویدئو انیمیشن «گل‌های کاغذی» در راه اسپانیا
سرخط خبرها

کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۴۶۸۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه برگزاری کارگاه های انتقال تجربه سینمایی، کارگاه آموزشی با موضوع «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» با حضور دکتر «احمد الستی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر سینما و مترجم و جمعی از علاقمندان به سینما برگزار شد.

در این برنامه که صبح و عصر امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد، مباحثی در ارتباط با نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم بیان شد.
الستی در ابتدای این نشست به خصوصیات الگوهای قدیمی فیلم کوتاه تا پیش از قرن بیست و یکم اشاره کرد و گفت: روایت های خطی، داستان های سرراست و الگوی کلاسیک داستان گویی، از خصوصیات این سینما است.

وی افزود: اما در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم، وضعیتی کاملا متفاوت را می بینیم. دیگر خبری از روایت های ساده و خطی نیست و این فیلم ها مشتمل بر پیچیدگی های روایت معاصر است.

الستی خاطرنشان کرد: برداشت های بلند از طریق میزانسن و برداشت های بلند با کات های پنهان از جمله مواردی است که در فیلم های بلند معاصر دیده می شود.

وی افزود: در این فیلم ها، ابعاد تازه زمان در روایت بیان می شود و زمان به صورت غیرخطی در هم تنیده وجود دارد.

الستی در ادامه گفت: سینمای قرن بیست و یکم و خصوصا سینمای پست مدرن که در سال های پایانی این قرن به وجود آمد، انتظاراتی بسیار فراتر از مخاطب دارد. این سینما نیاز دارد که مخاطب درباره تاریخ سینما، متون و سایر فیلم ها، ادبیات، موسیقی و ... اطلاعات زیادی داشته باشد و در غیر این صورت، فهم این فیلم ها بسیار دشوار است. فیلم های پست مدرن گاه به خودش و گاه به متون دیگر ارجاع می دهد و این موضوع، فهم آن را دچار مشکل می کند.

وی افزود: گذر از آینده به حال، تلقی بدنه داستان به مثابه روایت کلانو نقش ویژه تخیل از جمله دیگر خصوصیات سینمای فیلم کوتاه و بلند در قرن بیست و یکم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->