رویداد «کودک و شاهنامه» در فرهنگ‌سرای کودک و آینده آغاز شد قربان نجفی، بازیگر سینما، خواننده شد حمید جبلی سریال «آقای قصه‌گو» را برای بچه‌ها می‌سازد نمایش فیلم‌های سینمایی ویژه روز دختر ۱۴۰۴ از تلویزیون + زمان پخش سریال پایتخت، رتبه اول آمار مردمی صداوسیما را به دست آورد نمایش‌های کمدی فردا (دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) به صحنه نمی‌روند سینما‌های سراسر کشور فردا (دوشنبه ۸ اردیبهشت‌ ۱۴۰۴) تعطیل است برش‌هایی از زندگی «مصطفی اسداللهی» | جست‌وجوگر ایده در میان خطوط بازپخش سریال لیسانسه‌ها در شبکه سه + زمان پخش جشنواره ملی موسیقی نواحی به پایان راه رسید بازیگران جدید فصل سوم سریال خاندان اژدها را بشناسید نگاهی به وضعیت طراحی پوستر تئاتر در مشهد به بهانه روز گرافیک فیلم «داستان‌های موازی» اصغر فرهادی در بازار کن پیام همدردی وزیر فرهنگ با مجروحان و خانواده‌های جان‌باختگان حادثه انفجار اسکله شهید رجایی بندرعباس ویژه برنامه «از مامان بگو» به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) در تلویزیون+ زمان پخش صوت | آهنگ جدید مصباح قمصری با نام سوز عشق سریال یزدان روی آنتن شبکه سه + زمان پخش
سرخط خبرها

کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۴۶۸۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.
رضا میرزاده
خبرنگار رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه برگزاری کارگاه های انتقال تجربه سینمایی، کارگاه آموزشی با موضوع «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» با حضور دکتر «احمد الستی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر سینما و مترجم و جمعی از علاقمندان به سینما برگزار شد.

در این برنامه که صبح و عصر امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد، مباحثی در ارتباط با نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم بیان شد.
الستی در ابتدای این نشست به خصوصیات الگوهای قدیمی فیلم کوتاه تا پیش از قرن بیست و یکم اشاره کرد و گفت: روایت های خطی، داستان های سرراست و الگوی کلاسیک داستان گویی، از خصوصیات این سینما است.

وی افزود: اما در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم، وضعیتی کاملا متفاوت را می بینیم. دیگر خبری از روایت های ساده و خطی نیست و این فیلم ها مشتمل بر پیچیدگی های روایت معاصر است.

الستی خاطرنشان کرد: برداشت های بلند از طریق میزانسن و برداشت های بلند با کات های پنهان از جمله مواردی است که در فیلم های بلند معاصر دیده می شود.

وی افزود: در این فیلم ها، ابعاد تازه زمان در روایت بیان می شود و زمان به صورت غیرخطی در هم تنیده وجود دارد.

الستی در ادامه گفت: سینمای قرن بیست و یکم و خصوصا سینمای پست مدرن که در سال های پایانی این قرن به وجود آمد، انتظاراتی بسیار فراتر از مخاطب دارد. این سینما نیاز دارد که مخاطب درباره تاریخ سینما، متون و سایر فیلم ها، ادبیات، موسیقی و ... اطلاعات زیادی داشته باشد و در غیر این صورت، فهم این فیلم ها بسیار دشوار است. فیلم های پست مدرن گاه به خودش و گاه به متون دیگر ارجاع می دهد و این موضوع، فهم آن را دچار مشکل می کند.

وی افزود: گذر از آینده به حال، تلقی بدنه داستان به مثابه روایت کلانو نقش ویژه تخیل از جمله دیگر خصوصیات سینمای فیلم کوتاه و بلند در قرن بیست و یکم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->