فصل چهارم «زخم کاری» چگونه به پایان می‌رسد؟ + فیلم جعفر یاحقی: استاد باقرزاده نماد پیوند فرهنگ و ادب خراسان بود رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور: حمایت از مظلومان غزه و لبنان گامی در مسیر تحقق عدالت الهی است پژوهشگر و نویسنده مطرح کشور: اسناد تاریخی مایملک شخصی هیچ مسئولی نیستند حضور «دنیل کریگ» در فیلم ابرقهرمانی «گروهبان راک» پخش «من محمد حسن را دوست دارم» از شبکه مستند سیما (یکم آذر ۱۴۰۳) + فیلم گفتگو با دکتر رسول جعفریان درباره غفلت از قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در ایران گزارشی از نمایشگاه خوش نویسی «انعکاس» در نگارخانه رضوان مشهد گفتگو با «علی عامل‌هاشمی»، نویسنده، کارگردان و بازیگر مشهدی، به بهانه اجرای تئاتر «دوجان» مروری بر تازه‌ترین اخبار و اتفاقات چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر، فیلم‌ها و چهره‌های برتر یک تن از پنج تن قائمه ادبیات خراسان | از چاپ تازه دیوان غلامرضا قدسی‌ رونمایی شد حضور «رابرت پتینسون» در فیلم جدید کریستوفر نولان فصل جدید «عصر خانواده» با اجرای «محیا اسناوندی» در شبکه دو + زمان پخش صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱ آذر ۱۴۰۳ فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (یکم و دوم آذر ۱۴۰۳) + زمان پخش حسام خلیل‌نژاد: دلیل حضورم در «بی‌پایان» اسم «شهید طهرانی‌مقدم» بود نوید محمدزاده «هیوشیما» را روی صحنه می‌برد
سرخط خبرها

کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد

  • کد خبر: ۱۷۴۶۸۲
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» برگزار شد
کارگاه آموزشی «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در ادامه برگزاری کارگاه های انتقال تجربه سینمایی، کارگاه آموزشی با موضوع «نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم» با حضور دکتر «احمد الستی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر سینما و مترجم و جمعی از علاقمندان به سینما برگزار شد.

در این برنامه که صبح و عصر امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد برگزار شد، مباحثی در ارتباط با نوآوری در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم بیان شد.
الستی در ابتدای این نشست به خصوصیات الگوهای قدیمی فیلم کوتاه تا پیش از قرن بیست و یکم اشاره کرد و گفت: روایت های خطی، داستان های سرراست و الگوی کلاسیک داستان گویی، از خصوصیات این سینما است.

وی افزود: اما در فیلم کوتاه قرن بیست و یکم، وضعیتی کاملا متفاوت را می بینیم. دیگر خبری از روایت های ساده و خطی نیست و این فیلم ها مشتمل بر پیچیدگی های روایت معاصر است.

الستی خاطرنشان کرد: برداشت های بلند از طریق میزانسن و برداشت های بلند با کات های پنهان از جمله مواردی است که در فیلم های بلند معاصر دیده می شود.

وی افزود: در این فیلم ها، ابعاد تازه زمان در روایت بیان می شود و زمان به صورت غیرخطی در هم تنیده وجود دارد.

الستی در ادامه گفت: سینمای قرن بیست و یکم و خصوصا سینمای پست مدرن که در سال های پایانی این قرن به وجود آمد، انتظاراتی بسیار فراتر از مخاطب دارد. این سینما نیاز دارد که مخاطب درباره تاریخ سینما، متون و سایر فیلم ها، ادبیات، موسیقی و ... اطلاعات زیادی داشته باشد و در غیر این صورت، فهم این فیلم ها بسیار دشوار است. فیلم های پست مدرن گاه به خودش و گاه به متون دیگر ارجاع می دهد و این موضوع، فهم آن را دچار مشکل می کند.

وی افزود: گذر از آینده به حال، تلقی بدنه داستان به مثابه روایت کلانو نقش ویژه تخیل از جمله دیگر خصوصیات سینمای فیلم کوتاه و بلند در قرن بیست و یکم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->