بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد + فیلم قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها
سرخط خبرها

شناسایی ۷۰۰ واحد تولیدی غیر مجاز پوشاک در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۴۷۴
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
شناسایی ۷۰۰ واحد تولیدی غیر مجاز پوشاک در مشهد
رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان پوشاک: لباس عید گران نمی‌شود
فرزانه شهامت - رئیس اتحادیه خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک مشهد از شناسایی ۷۰۰ واحد غیر مجاز تولید پوشاک در این کلان‌شهر خبر می‌دهد. آماری که علی‌اکبر طاهری ارائه می‌کند، دست‌کم ۲ بعد اقتصادی و فرهنگی دارد و این جنبه دوگانه، زنگ خطر آسیب‌هایی را که همین حالا هم دامن‌گیرمان شده است بلندتر می‌کند. او در گفتگو با شهرآرا اضافه می‌کند: نیرو‌های شاغل در این واحد‌های بی‌مجوز، اتباع بیگانه هستند.
به گفته وی این آمار، نتیجه ۶ ماه کار شناسایی از سوی اتحادیه با انواع گرفتاری‌ها بوده است که مجوز نداشتن برای ورود به کارگاه‌های یادشده که در واحد‌های مسکونی مستقر هستند، یکی از این مشکلات است.
او دراین‌باره می‌گوید: ورود ما برای شناسایی این واحدها، در پوشش کارگر و در ظاهر، برای پیدا کردن کار است تا به این وسیله از هر نوع مقاومت و درگیری احتمالی جلوگیری کنیم. اداره اماکن نیروی انتظامی نیز با همراه کردن یک نیرو، ما را در شناسایی واحد‌های غیر مجاز کمک کرده است، اما اگر بقیه دستگاه‌ها پای کار نیایند، این شناسایی‌ها و هزینه‌هایی که روی دوش اتحادیه گذاشته است، فایده‌ای نخواهد داشت.
طاهری با اشاره به موضوع پوشاک نامتعارف که به ساماندهی آن در صحبت‌های اخیر محمد بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، نیز اشاره شده بود، تأکید می‌کند: مانتو‌های جلوباز و شیشه‌ای، شلوار‌های جین پاره و ... در هیچ‌کدام از ۱۷۸۰ واحد پروانه‌دار تولید پوشاک مشهد، تولید نمی‌شود. به نظر ما این دست لباس‌ها از تهران به مشهد می‌آید. گزینه محتمل دوم، واحد‌های غیر مجازی است که بر ساماندهی آن‌ها تأکید داریم، اما هنوز جوابی از دستگاه‌های ذی‌ربط نگرفته‌ایم. او با اشاره به برگزاری جلسات و نامه‌هایی که به اداره امور اتباع استانداری خراسان رضوی، سازمان صمت، دادگستری، اتاق اصناف و اداره کل کار ارسال شده است، می‌گوید: ما به عنوان اتحادیه موافق پلمب واحد‌های غیر مجاز نیستیم بلکه صرفا بر ساماندهی تأکید می‌کنیم. ما می‌گوییم اگر مجوز حضور اتباع بیگانه به کشور داده شده است، باید برای اشتغال آن‌ها هم فکری شود. پیشنهادمان این است که به طور مثال با دادن مجوز‌های یک‌ساله به این افراد، آن‌ها را تحت پوشش نظارت‌ها در بیاوریم. در غیر این صورت حتی اگر مباشر ایرانی آن‌ها اقدام به اخذ مجوز از اتحادیه بکند، باز هم به دلیل استفاده از نیروی تبعه خارجی، بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان جریمه خواهد شد. این‌ها مشکلات ما را در این اتحادیه و در دیگر واحد‌های صنفی حل نخواهد کرد.
رئیس اتحادیه خیاطان و تولید‌کنندگان پوشاک مشهد در مورد آخرین وضعیت بازار پوشاک در یک‌ماهه منتهی به نوروز ۹۹ نیز اظهار می‌کند: تا الان بازار رونقی نگرفته است و مردم همچنان دست به‌عصا راه می‌روند. لااقل ما قیمت‌ها را بالا نبرده‌ایم، چون بازار کشش افزایش قیمت ندارد. ضمن اینکه قیمت مواد اولیه‌ای مثل نخ نسبت به پارسال کاهش داشته و پارچه در همان نرخ‌های پارسال باقی مانده است.
طاهری کاهش قدرت خرید مردم را باعث سقوط پوشاک به اولویت‌های پایین‌تر خرید، بیان و اضافه می‌کند: طرف حساب ما جیب مردم است. اگر وضعیت مالی‌شان خوب باشد، خرید ۲ مانتو در سال را به ۳ مانتو تبدیل می‌کنند، اما وقتی حقوقشان به آخر برج نمی‌رسد، معلوم است که خرید پوشاک را به حداقل ممکن می‌رسانند.
او تعداد نیرو‌های شاغل در تولیدی‌های مجاز را بین ۵ تا ۳۰۰ نفر بیان کرد و گفت: بالغ بر ۵۰۰۰ خانواده با اشتغال مجاز در این صنف ارتزاق می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->