یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟
سرخط خبرها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: تعرفه‌های پزشکی با تورم همگام نیست

  • کد خبر: ۱۷۷۶۸۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران: تعرفه‌های پزشکی با تورم همگام نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: متاسفانه تعیین تعرفه‌های پزشکی مناسب نبوده و بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است و متاسفانه همین موضوع موجب شده برخی پزشکان زمینه سوء استفاده را فراهم ببینند و مبالغ بالایی که درست نیست از بیماران اخذ کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسین قناعتی در حاشیه آئین افتتاح همراه‌سرای پناه در قالب شصت و ششمین پویش امید و افتخار در جمع خبرنگاران گفت: قطعا کار خیر کاری پسندیده است، اما تعیین اولویت‌ها با توجه به نیاز شهروندان می‌تواند اثرگذاری اقدامات خیر را متفاوت کند. قطعا کارشناسان هر حوزه می‌توانند مسیر انجام اقدام خیر را مشخص کنند. ۶۰ درصد مراجعات بیمارستان امام خمینی (ره) از شهرستان‌هاست و معمولا همراه هر بیمار همراهانی وجود دارند که با توجه به افزایش هزینه‌ها این افراد در اطراف بیمارستان‌ها چادر می‌زنند که قطعا ساخت مجموعه‌هایی همچون همراه‌سرای پناه می‌تواند مشکلات آن‌ها را برطرف کند.

وی افزود: امیدواریم مجموعه دیگری نیز در شمال بیمارستان امام خمینی (ره) به عنوان یک همراه‌سرا با ظرفیت ۵۰۰ نفر آغاز شود تا بتواند مشکلات همراهان بیماران منطقه را برطرف کند. امیدواریم در این مسیر با توجه به قول مساعد ارتش برای در اختیار قرار دادن این زمین هر چه زودتر روند ساخت این همراه‌سرا آغاز شود. قطعا اقدامات خیری از این دست می‌تواند معضل بسیار زیادی را در محدوده حل و فصل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در انتقاد از تعرفه گذاری‌های پزشکی و همچنین تخلفات برخی پزشکان در اخذ برخی مبالغ خارج از تعرفه گفت: متاسفانه تعیین تعرفه‌های پزشکی مناسب نبوده و بر اساس تورم افزایش پیدا نکرده است و متاسفانه همین موضوع موجب شده برخی پزشکان زمینه سوء استفاده را فراهم ببینند و مبالغ بالایی که درست نیست از بیماران اخذ کنند. مثلا پزشکی برای جراحی قلب درخواست اخذ ۳۰۰۰ یورو را می‌کند که این یک تخلف است و از سوی دیگر با این تخلف برخورد مناسب نیز نمی‌شود.

وی ادامه داد: بروز چنین تخلفاتی در کشور‌های دیگر موجب برخورد شدید با پزشک می‌شود. من از رسانه‌ها و دستگاه نظارتی و دستگاه قضا می‌خواهم که راه ظلم بارز به مردم بسته شود. دولت در تعرفه گذاری‌ها تجدید نظر کند تا جلوی این فساد گرفته شود. برخی از آب گل آلود سوء استفاده می‌کنند که باید جلوی آن‌ها گرفته شود. متاسفانه نظام‌های نظارتی علی رغم تلاش‌های بسیار نتوانستند نظارت کافی را اعمال کنند و همین موضوع باعث شده برخی دست به تخلف بزنند و برخورد مناسب هم با آن‌ها انجام نشود؛ لذا دستگاه قضا و انجمن‌های پزشکی باید به این موضوع ورود پیدا کنند و یک بار برای همیشه این معضل بزرگ را در جامعه حل کنیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->