احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

دیدار‌های دیپلماتیک ظریف در مونیخ

  • کد خبر: ۱۷۸۰۴
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
دیدار‌های دیپلماتیک ظریف در مونیخ
وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ همتایان ژاپنی و اسپانیایی خود و همچنین مقامات پارلمان اروپایی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمد جواد ظریف امروز (شنبه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با «تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند.

همچنین در دیدار با «مانفرد و بر» رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی با وزیر امور خارجه کشورمان، تعهدات اروپا در قبال برجام و همچنین کاهش تعهدات برجامی ایران و اوضاع منطقه غرب آسیا مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

ظریف همچنین با وزیر امور خارجه اسپانیا دیدار و گفتگو کرد. بررسی راه‌های گسترش روابط دوجانبه، زمینه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا، کاهش تعهدات برجامی ایران، تعهدات برجامی اروپا، اوضاع منطقه و واقعیت‌های داخلی آمریکا ازجمله محور‌های مورد گفتگو بین دو وزیر خارجه در این دیدار بود.

وزیر امور خارجه کشورمان طی دو روز گذشته با بسیاری از مقامات کشور‌های دیگر از جمله چین، کانادا، اوکراین، فنلاند، شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، عمان و جمهوری چک دیدار و گفتگو کرده است.

شرکت در جلسه وزرای خارجه کشور‌های مرتبط با سانحه سقوط هواپیما

ظریف همچنین در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در جلسه وزرای خارجه کشور‌های مرتبط با سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی شرکت کرد.

وزیر امور خارجه در این نشست ضمن تبادل نظر درباره چگونگی پیگیری ابعاد حقوقی و فنی موضوع، بر مسولیت پذیری ایران در این زمینه و همچنین لزوم پرهیز از سیاسی شدن مساله
تاکید کرد.

ظریف در این نشست آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اوکراین به منظور انجام تحقیقات و حل و فصل حقوقی مساله را مجددا اعلام کرد.

دیدار ظریف با وزیر خارجه آلمان

در دیدار امروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ، اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه، اشتباهات آمریکایی‌ها درباره منطقه غرب آسیا، تعهدات اروپا در قبال برجام، واقعیات رابطه اروپا و آمریکا و همچنین بررسی راه‌های تقویت اعتماد و همکاری بین ایران و اروپا مورد گفتگو و تبادل نظر دو وزیر خارجه قرار گرفت.
 
 
دیدار ظریف با ماس
وزارت خارجه آلمان امروز شنبه با انتشار پیامی توئیتری از دیدار «هایکو ماس» وزیر خارجه این کشور با محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ خبر داد. بیشتر بخوانید...
 
ظریف، خواستار قطع روابط کشور‌های خاورمیانه با آمریکا
وزیر امور خارجه کشورمان خطاب به سران کشور‌های عرب منطقه اعلام کرد که امنیت کشور‌ها از خارج تأمین نمی‌شود. بیشتر بخوانید...
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->