آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع)
سرخط خبرها

«ابوالفضلِ مرگ بر شاه» به بازار کتاب آمد

  • کد خبر: ۱۷۸۱۷۰
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
«ابوالفضلِ مرگ بر شاه» به بازار کتاب آمد
کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه؛ خاطرات شفاهی ابوالفضل الماسی از مبارزان انقلاب اسلامی در قم» نوشته رضا یزدانی راهی بازار نشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کتاب «ابوالفضلِ مرگ بر شاه؛ خاطرات شفاهی ابوالفضل الماسی از مبارزان انقلاب اسلامی در قم» نوشته رضا یزدانی به تازگی توسط انتشارات راه یار منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب می‌گوید اگر قم قلب تپنده انقلاب اسلامی باشد، خیابان «چهارمردان» را می‌توان قلب تپنده قم دانست. قلبی که کوچه‌هایش مانند مویرگ‌هایی است که هرچه در آن خون انقلابی‌ها ریخته شد، بیشتر تپیدن گرفت. کوچه کوچه این خیابان پر است از اتفاقات و خاطراتی که در شکل گیری انقلاب نقش مهمی داشتند؛ از همین روست که می‌توان این خیابان را حقیقتاً خیابان انقلاب دانست. همان طور که بعد از انقلاب به این نام خوانده می‌شود.

رضا یزدانی که کتاب «ابوالفضل مرگ بر شاه» را نوشته معتقد است در قلب تپنده قم، جوان‌های زیادی بودند که روز و شب خود را وقف مبارزه با رژیم طاغوت کردند و هر یک نقش مهمی در رسیدن قطار انقلاب اسلامی به سرمنزل خود ایفا کردند. یکی از این جوانان ابوالفضل الماسی است که با راه انداختن دسته‌های تظاهرات و هدایت و رهبری مردم در این راهپیمایی‌ها، به یکی از چهره‌های مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب قم تبدیل شد. او که در سردادن شعار «مرگ بر شاه» روش نو و تازهای خلق کرده بود، به «ابوالفضلِ مرگ بر شاه» شهرت یافت و این لقب تا هنوز او را متمایز می‌کند. ابوالفضلِ مرگ بر شاه بعد از انقلاب هم از پا ننشست و در امور پشتیبانی جنگ، به انقلاب خدمت کرد. این کتاب برهه‌های مهمی از خاطرات زندگی او را شامل می‌شود که پیوند تنگاتنگی با تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس قم دارد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

جمعیت در بیرون مزرعه منتظر آقا بودند. یکی از همراهان آقا رو به جمعیت کرد و گفت: «برید حسینیه! آقا میرن اونجا.»

من هم مانند جمعیت خواستم به سمت حسینیه بروم؛ ولی دیدم آن شخص بهسمت محل حضور آقا حرکت می‌کند. رو به او کردم و گفتم: «تو به ما میگی برید حسینیه، بعد خودت میری پیش رئیس جمهور. میخوای حاج آقا رو بی ارم اینجا؟»

هاجوواج به من نگاه می‌کرد. فکر کرد دارم شوخی می‌کنم. در میان آن جمعیت، شروع کردم به شعار دادن. همین طور که داشتم شعار می‌دادم، ناگهان آقا به سمت جمعیت آمدند. دورتادور آقای خامنه ای جمعیت ایستاده بود. یک دفعه ایشان رو به من کردند و با لحنی خاص گفتند: «مرگ بر شاه! تو هنوز زندهای؟

این کتاب در ۱۴۴ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->