سرخط خبرها

کاهش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی براثر قطع برق چاه‌های آب خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۸۲۵۶
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کاهش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی براثر قطع برق چاه‌های آب خراسان رضوی
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: درپی قطع برق چاه‌های آب استان، ۲۰ درصد کاهش قطعی محصولات کشاورزی در بخش زراعی و باغی را شاهدیم.

غلامحسین ساربان روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با بیان اینکه در بخش کشاورزی با موجودات زنده سر و کار داریم، بیان کرد: با قطع برق چاه‌های آب اولین خسارت به زیرساخت‌های چاه‌های کشاورزی، موتور برق، پمپ‌ها و توربین‌ها وارد می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۵۰ تا ۸۰ درصد موارد قطعی برقسیم پیچی الکتورموتور‌ها می‌سوزد و همین امر به کشاورزان خسارات علاوه بر خسارتدر محصول وارد می‌کند.

ساربان ضمن اعلام تقاضای کاهش قطع برق چاه‌های کشاورزی، بیان کرد: در کنار خسارت به زیرساخت‌های چاه‌های کشاورزی، خسارت به گیاه و کاهش محصول به ویژه در محصولاتی مانند گوجه فرنگی، پنبه، انار، پسته و ... جدی خواهد بود.

وی سومین خسارت ناشی از قطعی برق را خسارت به منابع آبی دانست و افزود: کشاورزان خرده مالک ساعت تعیین شده‌ای سهم از آب در اختیار دارند و در نوبت آبیاری این کشاورزان در صورت قطع برق و توقف آبیاری، پس از وصل مجدد برق، آب جهت آبیاری زمین باید مسیر قبلی را طی کند لذا با پایان سهمیه آب بخشی از باغات و اراضی دچار کم آبی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->