داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

انتخاب یک خراسانی برای رقابت‌های رزمی جهان

  • کد خبر: ۱۷۸۳۹۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
انتخاب یک خراسانی برای رقابت‌های رزمی جهان
رقیه محمود آبادی با انتخاب اتحادیه جهانی کشتی خود را آماده رقابت‌های سنگین جهانی می‌کند.

مژده رنگیان - بانوی آلیش‌کار خراسان‌رضوی از سوی اتحادیه جهانی کشتی انتخاب شده است تا در رقابت‌های رزمی جهان در ریاض کشتی بگیرد و حالا رقیه محمودآبادی در اردو برای تکرار مدال‌های جهانی آماده می‌شود.

سومین مرحله از اردوی تیم‌ملی کشتی آلیش بانوان روز‌های ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود و دو ملی‌پوش مشهدی نیز در این تمرینات حضور خواهند داشت. رقیه محمودآبادی در ۶۵کیلوگرم و عزت قربانی در مثبت ۷۵کیلوگرم خراسانی‌های اردو هستند که در کنار سپیده بابایی، ام‌البنین محسنی، الهه روزبه، ریحانه گیلانی، سحر غنی‌زاده و میترا قائدی در چهار وزن دیگر حضور دارند. هدی نقیبی نیز به‌عنوان مربی ارشد و آمنه سرهنگی به‌عنوان مربی هدایت تیم را برعهده دارند.

از سرگیری اردو پس از امتحانات

این اردوی تیم‌ملی برای حضور در مسابقات جهانی ترکیه در آذرماه برگزار می‌شود و بازی‌های جهانی رزمی ریاض نیز پیگیری خواهد شد. روند برگزاری این اردو‌ها به این صورت است که اردو به‌مدت یک هفته برگزار می‌شود و پس از پانزده روز استراحت از سر گرفته خواهد شد. اردو‌ها در تیرماه تعطیل بود که دلیل آن تداخل با زمان امتحانات دانشگاه اعلام شد.

انتخاب کشتی‌گیر خراسانی

سومین دوره بازی‌های رزمی جهان از ۲۸مهر تا ۸آبان به میزبانی ریاض عربستان در شانزده رشته برگزار خواهد شد که ورزشکاران اعزامی به این مسابقات توسط فدراسیون‌های جهانی از میان بهترین‌های هر رشته انتخاب می‌شوند. بر این اساس رقیه محمودآبادی، کشتی‌گیر نیشابوری، نیز یکی از دو نفر اعزامی در بخش بانوان است. او پارسال در رقابت‌های جهانی عشایری در ترکیه به مدال نقره در بخش کلاسیک دست یافت و امسال نیز در مسابقات قهرمانی آسیا نقره‌ای شد.

سرمربی تیم‌ملی کشتی آلیش بانوان نیز در این‌باره گفته است: اتحادیه جهانی کشتی در دو وزن ۵۵کیلوگرم و ۶۵کیلوگرم سپیده بابایی و رقیه محمودآبادی را براساس شیوه کشتی‌گرفتن و آنالیز آن‌ها در مسابقات قهرمانی آسیا، برای بازی‌های رزمی جهانی ریاض انتخاب کرده است. این بازی‌ها بسیار سنگین است و همه کشور‌های صاحب‌سبک دنیا در آن شرکت می‌کنند. این دو ملی‌پوش می‌توانند خود را در این رقابت‌ها محک بزنند.

پوست‌اندازی در تیم‌ملی

هدی نقیبی درباره مسابقات پیش روی تیم‌ملی کشتی آلیش بانوان گفته است: هنوز اتحادیه جهانی، تاریخ دقیق مسابقات ترکیه را اعلام نکرده است. در همه وزن‌ها ورزشکارانی به این مسابقات اعزام می‌کنیم. در اردو‌ها به‌جز شش‌نفری که حضور دارند، کشتی‌گیران دیگری را دعوت می‌کنیم تا متناسب با نوع تمرین، وضعیت آن‌ها هم ارزیابی شود.

او تصریح می‌کند: روند پوست‌اندازی را در تیم‌ملی آغاز کرده‌ایم. زیرا کشتی‌گیران قدیمی سنشان بالا رفته است و نمی‌توانستند ادامه دهند و اکنون آلیش‌کاران جوان‌تر وارد تیم‌ملی شده‌اند و این موضوع نویدبخش موفقیت‌های بیشتر دختران در سطح جهانی و آسیایی است.
سرمربی تیم‌ملی آلیش اضافه کرد: در چهار دوره گذشته پیش از مسابقات قهرمانی آسیا، ملی‌پوشان در کمپ تیم‌های ملی تمرین و از همه امکانات استفاده می‌کردند. امیدوارم این روند برابری همواره نه‌تن‌ها در کشتی بانوان، بلکه در همه رشته‌ها مانند مردان بهبود یابد. امسال استقبال خیلی خوبی از آلیش توسط خانواده‌ها شد. زیرا پس از مسابقات آسیایی و انتشار اخبار موفقیت دختران این شور و اشتیاق در میان خانواده‌ها گسترش یافت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->