پرداخت کامل معوقات بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری مشهد افزایش ساعات سرویس‌دهی خط ۳ قطار شهری مشهد در روز عرفه (۱۵خرداد ۱۴۰۴) پیام تسلیت رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پی جان‌باختن پاکبان مشهدی آماده‌باش کامل ناوگان تاکسیرانی مشهد هم‌زمان با سالروز رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، قیام ۱۵خرداد و برگزاری دعای عرفه ۱۴۰۴ بی‌احتیاطی راننده منجر به فوت یک پاکبان مشهدی در پیاده‌رو شد (۱۴ خرداد ۱۴۰۴) پیام تسلیت شهردار مشهد به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت یوم الله ۱۵ خرداد امضای تفاهم نامه تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار خاص در مشهد «نهضت آسفالت» در مشهد | تحقق ۴ میلیون مترمربع روکش معابر تا پایان خرداد ۱۴۰۴ پیگیری تأمین منابع مالی در قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع شهری مشهد حسامی: از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای روشنگری درباره جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کنیم سرویس‌دهی ویژه ناوگان اتوبوسرانی مشهد در روز‌های عرفه و عید سعید قربان (۱۵ و ۱۶ خردادماه ۱۴۰۴) محدودیت‌های ترافیکی مراسمات دعای عرفه و نماز عید قربان ۱۴۰۴ در مشهد اعلام شد کدام مراکز معاینه فنی در مشهد، ۱۴ و ۱۵ خرداد ۱۴۰۴ فعال هستند؟ دستگاه حفار خط سه مترو مشهد در نزدیکی ایستگاه امامیه قرار دارد مشهد، پیشتاز توسعه مسیر‌های دوچرخه‌سواری در کشور با ۲۲۰ کیلومتر زیرساخت بازگشت تیم ملی دوومیدانی به کشور در غیاب حاشیه‌سازان وضعیت عارف آقاسی مشخص شد خیابان ثامن‌الائمه (ع) مشهد تعریض می‌شود قیمت افغانی به تومان و دلار، امروز (سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) ۱۱ پروژه در بوستان جهانشهر مشهد در حال اجراست آماده‌سازی فضای شهر مشهد به‌مناسبت سالگرد رحلت امام‌خمینی(ره)
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی خبرداد: بهسازی بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان در یک سال

  • کد خبر: ۱۷۹۲۷۹
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
استاندار خراسان رضوی خبرداد: بهسازی بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان در یک سال
استاندار خراسان رضوی وضعیت ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا امروز از هزار کیلومتر بهسازی راه عبور می‌کنیم.
آریا الوند
خبرنگار آریا الوند

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بهسازی راه‌های استان خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات بزرگ ما وضعیت روسازی راه‌هاست، با ارزیابی سامانه‌ای جاده‌ها اسکن می‌شوند و سامانه بر اساس دو معیار یعنی چاله‌ها و ناهمواری‌های سطح محورها، جاده را آنالیز می‌کند و به آن‌ها نمره می‌دهد.

وی با بیان اینکه بحث ناهمواری با شاخص یک تا پنج و بحث چاله با شاخص یک تا ۱۰۰ ارزیابی می‌شوند، اضافه کرد: بر اساس این آنالیز مشخص می‌شود هر محور در چه سطحی باید برایش هزینه شود تا به شرایط قابل قبولی برسد؛ بر اساس برداشتی که در سال ۱۴۰۱ از راه‌های استان انجام شد چیزی حدود۲ هزار و ۸۰۸ کیلومتر یعنی حدود ۷۲ درصد از ۳ هزار و ۸۷۹ کیلومتر راه شریانی اصلی ما نیازمند اقدام تشخیص داده شده که بر اساس برآورد، اعتباری در حدود ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی تصریح کرد: ۳۸ درصد از راه‌های اصلی باید بهسازی سنگین شود یعنی باید هزینه‌ای معادل ۴۰ درصد هزینه ساخت را انجام دهیم تا چاله‌ها را پر و روکش کنیم.

نظری با بیان اینکه در حوزه راه‌های فرعی از مجموع ۲ هزار و ۳۷ کیلومتر حدود هزار و ۷۶۹ کیلومتر نامناسب تشخیص داده شده است، این عدد را معادل ۸۷ درصد راه‌های فرعی دانست که نیمی از این میزان بحرانی است.

استاندار خراسان رضوی وضعیت ۳۸ درصد راه‌های اصلی و ۴۰ درصد راه‌های فرعی را نامطلوب توصیف کرد و از طرح تحول بهسازی راه‌ها خبر داد و گفت: پروژه روکش کردن راه‌ها از ابتدای تابستان ۱۴۰۱ آغاز شد و تا امروز از هزار کیلومتر بهسازی راه عبور می‌کنیم.

وی ادامه داد: این هزار کیلومتر در محور مشهد به نیشابور و سبزوار و نیز محدوده شهرستان رشتخوار و خواف انجام شده است. برای روکش و آسفالت این راه‌ها ۷۶۰ میلیارد تومان از منابع ملی و ۲۶۱ میلیارد تومان از منابع استانی هزینه شده که با احتساب قیمت قیر، حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان شده است.

نظری با بیان اینکه بخش زیادی از خرابی جاده‌ای ناشی از ترافیک و بار معدنی و تریلی‌هاست، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان ماه صفر لکه‌گیری‌ها را ۱۰۰ درصد انجام دهیم و روکش کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خراسان رضوی اظهار کرد: توافق شده است که هزار کیلومتر دوم هم با قدرت آغاز شود که البته هزینه قسمت دوم با احتساب تورم حدود ۲هزار میلیارد تومان خواهد بود. برنامه ما در طرح تحول بهسازی راه برای ۳هزار کیلومتر پیش‌بینی شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->