انتصاب سرتیپ پاسدار سیدمجید موسوی به فرماندهی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همه چیز درباره موشک بالستیک «خیبر» (خرمشهر-۴) + مشخصات، ویژگی‌ها و عکس موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات جمعی از محکومان (شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) اسامی سردارانی که در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند ۱۷۵ کشته و زخمی در حملات موشکی ایران به رژیم صهیونیستی (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پاسخ ایران به اسرائیل نشان داد که ساختار دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی به افراد وابسته نیست ترامپ: ما همه چیز را می‌دانستیم | مذاکرات متوقف نشده است سردار شکارچی: وعده صادق ۳ نسبت به گذشته کوبنده‌تر بود + فیلم کنعانی: تقسیم نقش آمریکا با اسرائیل در تجاوز به ایران روشن است افشاگری میدل‌ایست‌آی درخصوص کمک آمریکا به اسرائیل رئیس شورای عالی استان‌ها: جمهوری اسلامی ایران این بار به گونه دیگری به رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد شهادت سرداران ربانی و محرابی در حمله رژیم صهیونیستی (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) همه‌چیز درباره پهپاد آرش ۲ ارتش | دوربرد‌ترین پهپاد انتحاری جهان + تصویر انهدام اهدافی در اسرائیل با پهپادهای آرش ارتش جمهوری اسلامی ایران رسانه عبری: بزرگی کلاهک‌های انفجاری موشک‌های ایرانی شوکه کننده است بازگشایی حریم هوایی اردن به روی پروازهای ورودی و خروجی زبان بدن سخنگوی ارتش اسرائیل وقتی که با دستانی لرزان از انتقام ایران می‌گوید + فیلم جزئیات انفجار بامداد شنبه (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) در فرودگاه مهرآباد ۷۰ زخمی در حملات تلافی‌جویانه ایران علیه رژیم صهیونیستی هلاکت ۲ صهیونیست در حمله موشکی ایران به ریشون لتسیون سفیر ایران در دیدار با مقام وزارت خارجه انگلیس، خواستار محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی شد خبرگزاری تاس روسیه: بیش از ۱۵۰ هدف در سرزمین‌های اشغالی مورد اصابت قرار گرفتند نخعی راد: به پشتوانه مردم، از این شرایط عبور می‌کنیم آنتونیو گوترش خواستار توقف حملات در منطقه شد (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) سران ایتالیا و فرانسه با بن‌سلمان درباره ایران تلفنی صحبت کردند (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) رئیس‌جمهور ونزوئلا: نتانیاهو هیتلر قرن بیست و یکم است
سرخط خبرها

توافق برای زیرساخت ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو‌های برقی

  • کد خبر: ۱۷۹۶۴۶
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
توافق برای زیرساخت ایستگاه‌های شارژ سریع خودرو‌های برقی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با شهرداری‌ها به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های شارژ سریع را در سطح شهر‌ها فراهم کنیم که در هفته دولت به صورت عمومی این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی‌آبادی در رابطه با خودرو‌های برقی و تامین ایستگاه‌های شارژ این خودرو‌ها تصریح کرد: توافقات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی با شهرداری تهران صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برخی تصور می‌کنند که باتوجه به محدودیت‌های برق، با توسعه خودرو‌های برقی، مشکلات مضاعف خواهد شد و ممکن است برق شهری دچار اختلال شود؛ این در حالی است که در نگاه کلان برق در کشور ما زیاد هم هست. البته در ساعاتی از شبانه‌روز و بازه خاصی در سال هست که با کسری برق مواجه هستیم. حتی در روز‌های گرم سال نیز در ساعاتی، بطور مثال ۱۲ شب به‌بعد برق مازاد وجود دارد و می‌توان در این ساعات از برق استفاده کرد. ضمن اینکه روشنایی‌ها خاموش می‌شوند، نیروگاه‌ها می‌توانند برق خودرو‌های برقی را تامین کنند. این‌ها همه امکان‌پذیر است و زیرساخت آن نیز در کشور فراهم است. احتمال دارد در هفته پیش‌رو اولین شارژر‌های سریع برای برخی افراد که خودروی برقی دارند یا تصمیم به واردات دارند، نصب شده و امکان شارژ سریع در سطح شهر برایشان فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ما در اولویت، با شهرداری‌ها به دنبال این هستیم که زیرساخت‌های شارژ سریع را در سطح شهر‌ها فراهم کنیم که در هفته دولت به صورت عمومی این اتفاق خواهد افتاد. البته احتمال دارد در هفته پیش‌رو اولین شارژر‌های سریع برای برخی افراد که خودروی برقی دارند یا تصمیم به واردات دارند، نصب شده و امکان شارژ سریع در سطح شهر برایشان فراهم شود.

وی افزود: البته که در منازل نیز می‌توان از شارژِ کند استفاده کرد؛ نصب شارژر کند را هم در نقاطی از شهر فراهم خواهیم کرد تا بتوان مورد استفاده قرار داد و هنگام پارک، نیز خودرو‌ها شارژ شوند. در دنیا هم استفاده از شارژ‌های کند مرسوم است؛ توجه کنیم که این خودرو‌ها با یکبار (شب تا صبح) شارژ کامل، ۴۵۰ الی ۵۰۰ کیلومتر پیمایش خواهند داشت.

خودرو‌های برقی اقتصادی‌ترند

مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح کرد: یک خودروی برقی، برای طی ۱۰۰ کیلومتر، به حدود ۱۵ کیلووات ساعت برق نیاز دارد؛ ۱۵ کیلووات ساعت برق خورشیدی یک دلار هزینه دارد. در حالی که در سوخت بنزینی، بین هفت تا ۱۰ لیتر بنزین نیاز است که براساس قیمت بنزین فوب خلیج‌فارس، به عدد بسیار قابل توجهی خواهیم رسید؛ بنابراین کار به شدت اقتصادی نیز هست.

مخالف واردات خودرو‌های بنزینی نیستیم

علی آبادی در ادامه تاکید کرد: هرچند که بنده مخالف واردات خودرو‌های بنزینی نیستم و معتقدم برای تعدیل بازار (تولید، واردات و مصرف و صادرات) ضروری است، اما می‌توانیم به‌جای آنکه واردات خودرو‌های بنزینی را در کشور توسعه ببخشیم، باتوجه مزیت خودرو‌های برقی، واردات خودرو‌های برقی را در اولویت قرار دهیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->