ادعای عضو هیئت‌رئیسه اتحادیه مشاوران املاک درباره انجام معاملات مسکن با بیت‌کوین! پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی
سرخط خبرها

وزیر صمت: در صنعت نیازمند تحولات بزرگتری هستیم

  • کد خبر: ۱۷۸۰۸۶
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
وزیر صمت: در صنعت نیازمند تحولات بزرگتری هستیم
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای عبور از مشکلات پیش رو باید به لایه‌های عمیق تری برسیم و اقدامات اساسی تری برای ادامه فرایند‌ها انجام دهیم

به گزارش شهرآرانیوز، عباس علی آبادی درباره نشست برخی تولیدکنندگان با ریاست جمهوری و بروکراسی زائد در کشور، اظهار کرد: بروکراسی پدیده جدیدی نیست و سالهاست که انتظارات تولیدکننده گان و صنعتگران با قواعد و بروکراسی همخوانی ندارد، چون تولیدکننده به دنبال ساده‌ترین راه برای تجارت است و گاهی این شرایط برای آن‌ها سخت می‌شود. اما رسیدگی به امورات صنعت و رفع این مشکلات در دستور کار دولت است.

به گفته این مقام مسئول، فرآیند رشد، بلوغ و افول صنایع یک فرآیند طبیعی است. ممکن است صنعتی بعد از رشد و بلوغ، برای احیا و تطبیق خودش با فناوری‌های نو و شرایط زمان اقدام نکند، به زنجیره افول بیفتد؛ بنابراین صنایع باید خودشان را تطبیق دهند، اما بعضا هم سرمایه در گردش ندارند یا واگذاری‌ها در خصوصی سازی به درستی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ در همه کشور‌ها دائم خود را با اوضاع جهانی، سرمایه گذاری‌های روز و مسیر‌های تازه وفق می‌دهند تا با شرایط تطبیق پیدا کنند، تصریح کرد: ما هم سعی داریم با برپایی جلسات دائمی و ارتباط با مجریان و مسئولان، انجمن‌ها، نهاد‌ها و دانشگاه‌ها، نبض صنعت را در دست داشته باشیم.

علی آبادی با بیان اینکه سرمایه گذاران در ورود به حوزه صنعتی قبل از هر چیز باید به فکر نظام تامین مالی باشند، گفت: البته در شرایط استثنایی با تامین وجوه، در مقیاس‌های بزرگ فرایند‌های پیچیده و ریسک‌های بزرگی دارد. به دنبال این هستیم با مطالعه و بررسی، پیشنهاد‌هایی در حوزه تامین مالی طراحی شود تا هم برای بخش صنعت و هم بانک‌ها و تامین کنندگان مالی، جذاب و قابل قبول باشد.

وزیر صنعت، معدن تجارت در یک برنامه رادیویی، با اشاره به اینکه در صنعت نیازمند تحولات بزرگتری هستیم، اظهار کرد: برای عبور از مشکلات پیش رو باید به لایه‌های عمیق تری برسیم و اقدامات اساسی تری برای ادامه فرایند‌ها انجام دهیم که البته برخی مسایل بین صنایع مختلف مشترک بوده و برخی دیگر به طور ویژه باید بازبینی شود که ما به عنوان هدایتگر می‌توانیم پیشنهاد‌هایی ارائه دهیم.

علی آبادی با تاکید به اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان نباید صرفا به دنبال روش‌های دولتی بمانند و باید به دنبال سهیم کردن مردم، از راه بازار سرمایه و دیگر بازار‌ها برای تامین سرمایه باشیم، گفت: توجه ما صرفا به روش‌هایی از جمله بانک‌ها هستند؛ البته بانک‌ها در همه دنیا در تامین مالی نقش دارند، اما نباید تنها راه باشند. برای جلب سرمایه گذاری‌های مردم و شریک کردن آن‌ها در منافع باید گام برداریم و وزارت صمت نیز زمینه این همکاری‌ها را فراهم خواهد کرد تا تامین سرمایه به درستی انجام پذیرد. در دنیا روش‌های تامین مالی بسیار پیشرفته و جدید است. البته در داخل هم اقدامات خوبی انجام شده، اما در مقایسه با دنیا بیشتر متکی به روش‌های سنتی هستیم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->