تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

قاضی‌زاده هاشمی: ایثارگران از ۴.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان کمک معیشت می‌گیرند

  • کد خبر: ۱۸۱۶۷۹
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
قاضی‌زاده هاشمی: ایثارگران از ۴.۵ تا ۶.۵ میلیون تومان کمک معیشت می‌گیرند
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: امسال براساس دهک‌بندی‌های صورت گرفته به ایثارگران مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشت داده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه «روایت خدمت» که در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص دستاورد‌های بنیاد طی این مدت باید به مسائلی مانند کاهش نرخ بیکاری، دریافت وام و زمین توسط ایثارگران از جنبه حمایتی خانواده‌ها اشاره کنم.

وی افزود: همچنین در خصوص تسهیلات نیز می‌توان به بحث دانش‌آموزان، دانشگاه‌ها و همچنین حوزه‌های فرهنگی که بانی امر ترویج هستند پرداخت.

قاضی‌زاده ادامه داد: امسال براساس دهک‌بندی‌های صورت گرفته به ایثارگران مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک معیشت داده می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مهم‌ترین اقدام ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران وادار کردن دیگران به اقدام است، تصریح کرد: ما شورای ترویج ایثار و شهادت را جدی گرفتیم و جلسات مرتب در سطح ملی و استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا مجلس یک درصد از اعتبارات جاری کشور را به شورای ترویج ایثار و شهادت اختصاص داده و آیین‌نامه آن را تصویب کرده تا این شورا به یک نهاد رسمی و قوی تبدیل شود. آثار آن را در میدانی مانند مراسم اربعین می‌بینید که توسط همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در حال اجرا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همه حوزه‌ها، ادارات کل و مؤسسات ما کارنامه نسبتاً قابل قبولی نسبت به سال‌های گذشته دارند. دوستان ما این ۲ سال را با هشت سال قبل مقایسه می‌کنند که نشان‌دهنده رشد سریع بخش‌های مختلف است. به عنوان مثال در زمینه ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران به خصوص والدین شهدا که سن بالایی دارند و ما نگران این هستیم آنان از بین ما بروند، دوستان ما در ۲۰ ماه گذشته معادل ۴۰ سال قبل خاطرات را ضبط و ثبت کرده‌اند.

قاضی‌زاده افزود: بعد از جنگ تحمیلی حدود ۴۳ هزار خاطره از ایثارگران و خانواده آنان ثبت شد، اما طی ۲ سال در دولت آیت‌الله رئیسی ۴۵ هزار خاطره به ثبت و ضبط رسیده است.

وی همچنین با بیان اینکه بزرگ‌ترین کار ما حمایت و تلاش برای ظرفیت‌های مردمی است، گفت: حدود ۷ هزار یادواره شهدا توسط مردم، طی یک سال برگزار شده و ما در کنار مردم قرار گرفته‌ایم.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->