پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + ویدیو یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

بازتاب‌های یک اظهار نظر غیر اصولی

  • کد خبر: ۱۸۱۹۰۷
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
بازتاب‌های یک اظهار نظر غیر اصولی
جامعه فوتبال خراسان‌رضوی به اظهارات رئیس هیئت فوتبال درباره پیشکسوتان واکنش نشان داد.

شهرآرانیوز، چند روز پیش بود که در جریان برگزاری کلاس مربیگری C، رئیس هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی اظهاراتی درباره پیشکسوتان و منتقدانش داشت. احسان اصولی که پس از پایان دوره چهارساله ریاستش بر هیئت استان، حالا با عنوان سرپرست بر مسند نشسته و منتظر نتایج تأییدصلاحیت‌هاست تا انتخابات هیئت‌فوتبال خراسان‌رضوی را برگزار کند، در این کلاس گفته بود: «باید برخی باور‌ها را در فوتبال استان تغییر داده و سپس همه برای تثبیت آن تلاش کنیم، اما متأسفانه برخی افرادی که از نیمه دهه هشتم زندگی‌شان هم عبور کرده‌اند و در دوران جوانی هم درخشش قابل‌اعتنایی نداشتند، امروز با رویکرد نوگرایی و جوان‌گرایی هیئت‌فوتبال علم مخالفت بلند کرده‌اند که البته این‌ها تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد....»

حرف‌های اصولی خشم جامعه فوتبال خراسان را به همراه داشت، تا جایی که در فضای مجازی خیل واکنش‌ها به این مسئله ترند شد و پس از آن انجمن پیشکسوتان فوتبال خراسان‌رضوی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن این صحبت ها، خواستار عذرخواهی او شدند. با این همه، شهرآراورزشی در گزارشی مجزا با شماری از پیشکسوتان و اهالی فوتبال استان صحبت کرده است تا نظرشان را درباره این اظهارات بداند. آنچه در ادامه می‌خوانید، اظهارنظر اهالی فوتبال استان درباره اظهارات اصولی و لزوم احترام به جامعه پیشکسوتان است.

سخندان: پیشکسوتان هنوز هم ارزشمندند

رضا سخندان، داور بازنشسته فوتبال خراسان که این روز‌ها در قامت ناظر داوری در لیگ‌برتر حاضر است، درباره اظهارات اصولی، رئیس هیئت‌فوتبال استان، درباره پیشکسوتان گفت: «به نظرم این صحبت‌ها اصلا خوب نبود. پیشکسوتان عزیز عمرشان را برای فوتبال گذاشته‌اند و شاگردان زیادی را هم به فوتبال استان معرفی کرده‌اند. آن‌ها در دوران حضورشان در مستطیل سبز به‌عنوان بازیکن و پس از آن در قامت مربی شادی زیادی را به خانواده‌ها داده‌اند.

یکی از ارکان اصلی ورزش، اخلاق‌مداری و احترام به بزرگ‌تر است. نمی‌دانم چطور ایشان به خودشان اجازه داده‌اند این‌طور صحبت کنند. به نظرم باید آقای اصولی انتقادپذیر باشند. پیشکسوتان هم از لحاظ اخلاقی و دیگرمسائل باعث انرژی ما جوان‌تر‌ها هستند و برایمان ارزشمندند.»

مسعودی: صحبت‌های اصولی حالم را بد کرد

یونس مسعودی از پیشکسوتان جوان‌تر فوتبال مشهد است که هنوز از عمر حضورش در مستطیل سبز خیلی نمی‌گذرد. او درباره اظهارات اصولی اظهار کرد: «وقتی این حرف‌ها را شنیدم، خیلی حالم بد شد. فکر نمی‌کردم چنین حرف‌هایی را اصولی زده باشد. ایشان با این حرف‌هایشان موضع مستقیمشان درباره فوتبال استان خراسان‌رضوی را اعلام کردند. چون هرقدر هم اختلاف‌نظر وجود داشته باشد، نباید جایگاه کسی را که عمرش را برای فوتبال گذاشته است، فراموش کرد. این‌قدر تند حرف‌زدن اصلا رفتار درستی نبود. اگر ایشان در طول چهار سال حضورشان در هیئت‌فوتبال دست‌کم دوماه یک‌بار با پیشکسوتان جلسه می‌گذاشت، شاید این چالش‌ها ایجاد نمی‌شد.»

چاهجویی: مسئول عاقل این حرف‌ها را نمی‌زند

محمد چاهجویی، پیشکسوت پیامی فوتبال خراسان‌رضوی، اذعان کرد: «به آقای اصولی می‌گویم به اتاق خودت در هیئت‌فوتبال نگاه کن! عکس همه رؤسای قبلی و زحمتکشان هیئت‌فوتبال است که آمدند و رفتند. خیلی‌هایشان اکنون دیگر نیستند و خیلی‌های دیگر بیش از هشتادسال سن دارند.

همه پیشکسوتان خدمات زیادی انجام داده‌اند. شما فکر کردید فوتبال با شما شروع شده است؟ به پشت سرتان نگاه کنید. یک دنیا تجربه پشت سر این افراد است. امثال قاسم زردکانلو از اعتبارات فوتبال خراسان‌رضوی هستند و زمانی فوتبال مشهد را با نام امثال او می‌شناختند. آدم نباید به‌علت یک انتقاد همه‌چیز را زیر پا بگذارد و شخصیت آدم‌ها را خراب کند. باید برای این ادبیات تأسف خورد. مسئول عاقل هیچ‌وقت این حرف‌ها را نمی‌زند.»

هاشمی: حرف‌های اصولی فرار رو به جلو بود

علی هاشمی از دیگرپیشکسوتان فوتبال خراسان است که می‌گوید دلش از حرف‌های اصولی به درد آمده است. او در این‌باره گفت: «از ماست که بر ماست. اگر روز اول بین ما اتحاد بود، این آدم‌‎های غیرفوتبالی بر مسند کار نمی‌آمدند و فوتبال ما را به خاک سیاه نمی‌نشاندند. به نظرم با کارنامه غیرقابل دفاعی که اصولی دارد، این صحبت‌هایش فرار رو به جلوست. این حرف‌ها فقط از یک آدم غیرورزشی برمی‌آید.

اصولی صحبت از جوان‌گرایی می‌کند، اما من معتقدم ایشان منظورش آدم‌های کم‌تجربه و جوانی است که اطراف خود جمع کرده است و فقط بله‌قربان‌گو هستند. فوتبال ما اگر امثال این پیشکسوتان را نداشت، چرخش نمی‌چرخید و امروز به دست امثال اصولی نمی‌رسید تا این‌طور توهین و بی‌ادبی کنند. من به‌شدت حرف‌های اصولی را محکوم می‌کنم و از طرف خودم از جامعه پیشکسوتان فوتبال خراسان‌رضوی عذرخواهی می‌کنم.»

سیف: برای ماندن به هر شکلی دست‌وپا می‌زند

علی سیف یکی دیگر از پیشکسوتان فوتبال خراسان است که می‌گوید این مسئله موجب تأسف او شده است. او در این‌باره گفت: «نمی‌دانم چطور ایشان این صحبت‌ها را درباره کسانی انجام دادند که کارنامه و شناسنامه این شهرند. اصولی در جایگاهی نبود که این حرف‌ها را بزند. او برای ماندن در هیئت‌فوتبال دارد به هر شکلی دست‌وپا می‌زند. اگر می‌خواهی بمانی، بیا مشکلت را حل کن. الکی نیست که پیشکسوتان یک‌صدا می‌گویند اصولی را نمی‌خواهیم.

لابد یک ایرادی داری. ایشان از جوان‌گرایی حرف زدند و هیچ‌کس هم مخالف جوان‌گرایی نیست، اما برای این مهم باید در کنار جوان‌ها، افراد باتجربه حضور داشته باشند تا چم‌وخم کار را به آن‌ها یاد بدهند. همه‌جای دنیا پیشکسوتانشان را روی سرشان می‌گذارند. این پیشکسوتانی که آقای اصولی به آن‌ها حمله کرده است، زمانی که برای فوتبال این شهر عرق می‌ریختند، اصولی هنوز به دنیا نیامده بود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->