وثیقه خروج از کشور مشمولان غیر غایب در محرم و صفر حذف شد جوانان با چه انگیزه‌ای مهاجرت می‌کنند؟ ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد آپارتمان‌هایی که جلوی رشد هوش هیجانی کودک را گرفته اند! مشمولان ۳۵‌سال‌به‌‌بالا و حداقل دارای ۲ فرزند معاف می‌شوند نتایج یک پژوهش؛ ۲۸ میلیون ایرانی در مناطق درگیر با بحران آب زندگی می‌کنند ماجرای ضرب و شتم مامور «پارک خورشید» مشهد چه بود؟+ فیلم پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری سایبری با دعوت به گروه‌های انتخاباتی هشدار داد هر روز هفته برنج نخورید فراجا از بازگرداندن کلاهبردار فراری رمز ارز به کشور خبرداد سازمان حج و زیارت از احتمال تأخیر در پرواز‌های بازگشت حجاج ایرانی خبر داد در سال جاری، ۶۷۰ روستا و ١٨ شهر استان خراسان‌رضوی با تنش آبی مواجه هستند ۱۶ مورد نمونه مثبت هاری از ابتدای سال در خراسان‌رضوی شناسایی شد اعمال‌قانون ۱۷۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۶ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۳ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۳ تیر ۱۴۰۳) | بارش‌های رگباری باران و سیلابی‌شدن مسیل‌ها چطور در تابستان اوقات فراغت فرزندمان را پُر کنیم؟ چقدر در خواستگاری راستگو باشیم؟ با توجه به هشدار هواشناسی؛ مناطق تفرجگاهی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تعطیل است توسعه روابط بین‌الملل در حوزه سلامت در مشهد در دستور کار قرار گرفته است
سرخط خبرها

جذب محدود زائران خارجی در بازار گردشگری سلامت مشهد در دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۱۸۳۵۰۲
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۸
جذب محدود زائران خارجی در بازار گردشگری سلامت مشهد در دهه پایانی صفر
رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران گفت: زائران خارجی در دهه پایانی صفر برای زیارت به مشهد مشرف می‌شوند و فقط تعداد محدودی از آنان را می‌توان در بازار گردشگری سلامت جذب کرد.

حسین نیکونام در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص میزان ورود گردشگران سلامت به مشهد در دهه پایانی صفر عنوان کرد: آنچه در بازار می‌بنیم و بر اساس ورود گردشگران سلامت به مراکز درمانی بررسی کرده‌ایم از ابتدای مرداد ماه افت شدیدی در ورود گردشگران سلامت به مشهد داشته‌ایم.

وی افزود: معمولا بازار گردشگری سلامت در مشهد را گردشگران عراقی ساپورت می‌کنند. گردشگران افغانستانی برای سایر خدمات به مشهد می‌آیند و معمولا برای انجام کار‌های درمانی خود به بیمارستان‌های دولتی مراجعه می‌کنند.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: از همین رو عمده بازار گردشگری سلامت مشهد را گردشگران عراقی تشکیل می‌دهند که همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین ورود گردشگران عراقی به خصوص گردشگران سلامت به مشهد را در تابستان تحت‌الشعاع قرار داده است.

نیکونام اظهار کرد: در حال حاضر نیز پیش‌بینی شده که در دهه پایانی صفر تعداد زیادی زائر خارجی به مشهد مشرف شود، اما به عنوان مثال امسال که ۴ میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین حضور یافتند، چه تعداد از آنان برای درمان و یا خرید عازم عراق شدند؟ زائران صرفا برای زیارت به عراق رفتند. نقطه مقابل این اتفاق نیز برای زائران عراقی در دهه پایانی صفر در مشهد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از همین رو نمی‌توان روی ورود حجم بالای زائران خارجی در دهه پایانی صفر به مشهد برای گردشگری سلامت حساب کرد. عمده زائران برای زیارت به مشهد مشرف می‌شوند و بسیار محدود می‌توان از میان آنان گردشگر سلامت جذب کرد و نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نخواهند داشت.

رئیس جامعه حرفه‌ای گردشگری سلامت ایران گفت: با توجه به اینکه اربعین هر سال ۱۰ روز جلو می‌آید، در سال آتی نیز بازار گردشگری سلامت را به اوایل خرداد و تیر ماه فشرده خواهد کرد و یا از میزان ورود گردشگران سلامت کاسته خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->