شهادت ۳۵۰ معلم و هشت هزار دانش آموز در غزه رئیس سابق شاباک: خطراتی حیاتی اسرائیل را تهدید می‌کند رسانه رژیم صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است تظاهرات گسترده صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو (۲ تیر ۱۴۰۳) حمله موشکی به شمال فلسطین اشغالی (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی علیرضا زاکانی منتشر شد + فیلم از ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری در مشهد چه خبر؟ + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳) دومین مستند انتخاباتی پورمحمدی منتشر شد + فیلم قاضی‌زاده‌هاشمی: خانه‌داری باید شغل درنظرگرفته شود توقف پخش مستند تبلیغاتی زاکانی حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه اشغالگران آمریکایی (۲ تیر ۱۴۰۳) ۲۲ متخلف انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی شدند (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازدید معاونین سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از ستادهای انتخاباتی استان در مشهد جلیلی: باید تبعیض‌ها را کنار بگذاریم+ فیلم خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو می‌خواهد اسرا را به کشتن بدهد حملات موشکی حزب‌الله لبنان به مواضع نظامیان صهیونیست (۲ تیر ۱۴۰۳) شهادت ۵۴ فلسطینی در غزه | شهادت ۴ کودک بر اثر سوء تغذیه (۲ تیر ۱۴۰۳) وضعیت مطالب تولید شده در شبکه‌های اجتماعی با موضوع نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۲۷ خرداد تا ۱ تیر ۱۴۰۳) + اینفوگرافی تبلیغات انتخاباتی؛ مراقب «آبروی ملی» باشیم تظاهرات گسترده حمایت از فلسطین در ۴ کشور اروپایی + فیلم (۲ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نتانیاهو بالاخره به آمریکا می‌رود

  • کد خبر: ۱۸۳۵۱۴
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
نتانیاهو بالاخره به آمریکا می‌رود
منابع خبری صهیونیستی از سفر نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به آمریکا طی روز‌های آتی خبر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم طی روز‌های آتی به آمریکا سفر خواهد کرد.

برپایه این گزارش، این سفر در صورت انجام نخستین سفر نتانیاهو به آمریکا از زمان به دست گرفتن قدرت خواهد بود.

پبش از این روزنامه یدیعوت آحارونوت از التماس ادامه‌دار نخست‌وزیر رژیم اشغالگر برای رفتن به کاخ سفید و دیدار با رئیس جمهوری آمریکا و همچنین آمادگی وی برای دادن امتیازاتی در راستای رسیدن به این هدف پرده برداشته است.

اقدامات جنجالی کابینه نتانیاهو و در راس آن‌ها لایحه «تغییرات قضایی» منجر به شکل گیری یک اختلاف بی‌سابقه میان واشنگتن و تل‌آویو شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آمریکایی‌ها از برخی اقدامات کابینه نتانیاهو مانند تغییرات قضایی ناراضی هستند و اختلافاتی میان دو طرف به وجود آمده است.

۲۴ اسفندماه سال گذشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با نارضایتی از دعوت نشدن برای سفر به آمریکا، به وزرای کابینه دستور داد که تا زمان دعوت کاخ سفید از وی برای این سفر و دیدار با رئیس جمهور این کشور، با آمریکایی‌ها دیدار نکنند.

پس از آن رسانه‌های صهیونیستی از شرط دولت آمریکا برای تدارک دیداری میان رئیس‌جمهوری این کشور و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرده برداشتند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی فاش کرده بود که دولت آمریکا شرط جدیدی را برای امکان برگزاری نشستی میان «جو بایدن» رئیس جمهوری این کشور و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعیین کرده است.

این رادیو در وب سایت خود اعلام کرد که مقامات برجسته کاخ سفید، نامه‌ای به دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحویل داده‌اند که در آن احتمال آمدن نتانیاهو به کاخ سفید و دیدار با بایدن و همچنین کمک آمریکایی‌ها به عادی سازی روابط میان رژیم اسرائیل و عربستان سعودی مشروط به توقف روند تصویب لایحه تغییرات قضایی کرده است.

اعتراضات علیه کابینه تندرو رژیم صهیونیستی و اقدامات جنجالی آن همچنان ادامه دارد و شنبه نیز تظاهرات برای سی و سومین هفته متوالی در سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی ضربه سختی به دموکراسی ادعایی در رژیم صهیونیستی وارد می‌کند، چرا که تأثیر دادگاه عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) را بر روند تصویب قوانین پایه محدود می‌کند و به اعضای کنست اجازه می‌دهد مصوبات آن را به تعویق بیندازد.

جناح اپوزیسیون معتقد است که این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد.

نتانیاهو مدعی است این طرح بر دموکراسی ادعایی تاثیری نخواهد گذاشت و هدف آن بازگرداندن تعادل میان قوا (قانون‌گذاری، اجرایی و قضایی) است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->