لاوروف: ناتو به‌رغم تمام تعهدات در حال گسترش است | تبدیل اوراسیا به «قلمرو ناتو» برای ما قابل قبول نیست استعفای ۳ مدیر در خراسان رضوی برای نامزدی در انتخابات شورا‌ها اعتراف قاتل شینزو آبه در دادگاه ۳ سال پس از قتل او در ایران چند نفر لامبورگینی، مازراتی و پورشه دارند؟ جمعیت مهاجران افغانستانی در ایران حدود ۶ میلیون نفر است | زنان یک چهارم سرپرستان خانواده‌های مهاجر در کشور پزشکیان: برای همکاری در رفع اختلافات پاکستان و افغانستان آماده‌ایم وزیر کشور: سیاست قطعی ایران، گسترش روابط با همسایگان و کشور‌های منطقه است نخستین اظهارات سخنگوی دستگاه قضایی در مورد پرونده پژمان جمشیدی (۶ آبان ۱۴۰۴) در حالی که ترامپ بر سلامتی خود تاکید دارد، کاخ سفید ام آر آی او را پنهان کرد واکنش مرکز رسانه قوه مقننه به حواشی نطق قالیباف در صحن علنی مجلس نخست وزیر عراق: ایران کشوری مهم و تأثیرگذار است | روابط ما با آمریکا باید مبتنی بر شراکت واقعی و احترام متقابل باشد عراقچی در کمیسیون امنیت ملی درباره حضور بازرسان آژانس در ایران توضیح داد انتقاد قالیباف از وزیر جهاد کشاورزی: چرا مرغ کیلویی ۱۷۰ هزار تومان است؟ بقائی: مبنای همکاری و تعامل ما با آژانس، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است | روند اجرای تفاهم امنیتی ایران و عراق قابل قبول است | ایران بر پایبندی به اصل چین واحد استوار خواهد ماند سخنگوی قوه قضائیه: ۱۱۵ محکوم امنیتی تاکنون مشمول عفو معیاری شده‌اند + فیلم وزیر جهاد کشاورزی: اولویت نخست کشور در تأمین و پرداخت ارز، باید مسئله غذا و نهاده‌های دامی باشد رئیس مجلس: هدف دولت و مجلس توزیع عادلانه کالابرگ الکترونیک به ۷ دهک جامعه است وزیر کشور: صدور «اکو ویزا» در دستور کار قرار گیرد میدری در صحن علنی خبر داد: رضایت ۸۵ درصدی مردم از طرح کالابرگ الکترونیک| ۲۷ میلیون نفر از یارانه بگیران باید حذف می‌شدند پزشکیان در اجلاس اکو: همکاری‌های منطقه‌ای و تقویت زیرساخت‌های اکو بیش از هر زمان دیگر لازم است آغاز اجلاس وزرای کشور کشورهای عضو سازمان اکو با حضور رئیس جمهور روسیه و ونزوئلا همکاری‌های استراتژیک خود را گسترش می‌دهند ورود وزیر کشور پاکستان به تهران برای شرکت در اجلاس اکو (۶ آبان ۱۴۰۴) با تصویب مجلس، تفحص از عملکرد دستگاه‌های مجری طرح کشاورزی خوزستان و ایلام به قوه‌قضائیه ارجاع شد وزرای کار و کشاورزی درخصوص نظام دهک‌بندی در صحن علنی امروز به نمایندگان گزارش می‌دهند سخنگوی سازمان ملل: از آغاز برداشت زیتون، شهرک‌نشینان اسرائیلی ۸۵ بار به کرانه باختری حمله کرده‌اند مخالفت رسمی اسرائیل با حضور ترکیه در غزه
سرخط خبرها

خلبانان صهیونیست: حاضر به هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو برای سفر به آمریکا نیستیم

  • کد خبر: ۱۸۳۱۲۱
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
خلبانان صهیونیست: حاضر به هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو برای سفر به آمریکا نیستیم
برای سومین بار خلبان‌های بزرگترین شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که حاضر به هدایت هواپیمای حامل نخست‌وزیر این رژیم برای سفر به نیویورک نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، خلبانان شرکت هواپیمایی «ال عال» به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که در اعتراض به طرح «تغییرات کلان قضایی» حاضر به هدایت هواپیمایی که قرار است «بنیامین نتانیاهو» را به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل ببرد، نیستند.

به نوشته وبگاه خبری عرب۴۸، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گزارش داد که این اتفاق برای سومین بار در چند ماه گذشته رخ می‌دهد. در ماه فوریه نیز خلبان‌های این شرکت حاضر نشدند نتانیاهو و همسرش را به پاریس ببرند. یک ماه بعد نیز به هنگام سفر نتانیاهو به ایتالیا، همین اتفاق تکرار شد.

سفر نخست‌وزیر اسرائیل به نیویورک ۱۰ روز دیگر انجام خواهد شد و با این حال هنوز مناقصه مخصوص برای این پرواز برگزار نشده است؛ اما خلبانان اسکادران هوایی ۷۷۷ شرکت «ال عال» با یکدیگر توافق کرده‌اند که هواپیمای حامل نتانیاهو و همسرش را هدایت نکنند.

در گزارش شبکه ۱۳ عبری‌زبان آمده است: «ما از خلبان‌هایی صحبت می‌کنیم که جزو بهترین خلبانان شرکت ال عال و با تجربه‌ترین نیرو‌های این شرکت هستند که بیشترشان در نیروی هوایی اسرائیل خدمت کرده‌اند».

در مقابل شرکت ال عال نیز در بیانیه کوتاهی در پاسخ به گزارش شبکه ۱۳ گفت که هنوز مناقصه مربوط به این پرواز برگزار نشده است و اگر در مناقصه شرکت ال عال برنده شود، پرواز مذکور انجام خواهد گرفت.

در دو مورد قبلی که خلبان‌های شرکت «ال عال» از هدایت هواپیمای حامل نتانیاهو امتناع کرده بودند، این شرکت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که برای قانع کردن خلبانان، مهمانداران و دیگر کادر پروازی جهت حضور در این سفر با مشکلات جدی روبرو شده است. در نهایت اعضای اداری شرکت مجبور شدند خودشان هواپیما را هدایت کنند.

اما به گفته شبکه ۱۳ اسرائیل، مسأله این بار فرق دارد؛ چرا که برای پرواز به فرانسه و ایتالیا از هواپیما‌های کوچک استفاده شد و امکان فرود در فواصل زمانی کوتاه وجود داشت؛ اما این بار پرواز به نیویورک نیاز به هواپیما‌های غول پیکر دارد که هدایت آن‌ها فقط از عهده خلبان‌های ماهر و با تجربه بر می‌آید.

امتناع خلبانان شرکت ال عال، در حالی است که تاکنون صد‌ها خلبان ذخیره نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که در اعتراض به لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» از حضور در محل خدمتشان امتناع می‌کنند؛ لایحه‌ای که مخالفان از آن با عنوان «کودتای قضایی» و «تثبیت دیکتاتوری» یاد می‌کنند و ۹ ماه است که هر هفته ده‌ها هزار نفر در اعتراض به آن در خیابان‌های تل آویو و دیگر شهر‌های فلسطین اشغالی به خیابان‌ها می‌آیند.

به گفته مقامات امنیتی و نظامی صهیونیستی، امتناع نیرو‌های ذخیره در تمامی بخش‌ها به ویژه نیروی هوایی و دریایی موجب کاهش محسوس توان عملیاتی ارتش این رژیم شده است؛ تا جایی که «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از مخالفان نتانیاهو اعلام حمایت کرده و از مخالفت خود با تصویب لایحه اصلاحات قضایی خبر داده است.

در این راستا «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی و رئیس حزب ملی‌گرای افراطی «اسرائیل خانه ما» در مصاحبه با رادیو ۱۰۳ FM گفت: «نتانیاهو اجازه بررسی شرایط ارتش در کابینه خود و حتی در کابینه امنیتی را نمی‌دهد و اصولا حاضر نیست در خصوص کاهش قابلیت‌ها و توانایی‌های ارتش اسرائیل در پی سیاست‌های او بحثی صورت گیرد».

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->