سرخط خبرها

کنده‌کاری‌، روی اعصاب مردم

  • کد خبر: ۱۸۴۶۴
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
کنده‌کاری‌، روی اعصاب مردم
محبوبه فرامرزی دبیر شهرآرامحله منطقه ۲
‌نمی‌دانم وقتی این مطلب را می‌خوانید چهارراه عامل به روز‌های عادی‌اش برگشت یا نه، اما حالا که داریم این یادداشت را در تحریریه روزنامه شهرآرا می‌نویسم درست وسط چهارراه عامل چاه بزرگی حفر شده است و کارگران مشغول کار هستند.

این چهارراه روز روزش درگیر ترافیک بزرگی است که بر اعصاب مردم پنجه می‌کشد حالا دیگر انجام کار‌هایی از این نوع که معمولا از شرکت آب بر می‌آید را مردم کجای دلشان بگذارند؟

سرتاسر خیابان عامل کنده‌کاری شده و در ساعت‌های اوج ترافیک باعث می‌شود شلوغی این خیابان تجدید شود. از سوی دیگر کمتر از یک ماه دیگر سال به پایان می‌رسد و انبوه زائران اولین ساعت‌های سال جدیدشان را در حرم مطهر رضوی می‌گذرانند. به نظر می‌رسد لااقل در شهری که کلان‌شهر مذهبی کشورمان است شرکت‌های خدماتی به سمت و سوی استقبال از بهار بروند و آرام آرام برای حضور زائران آماده شوند.

این، اما یک سوی ماجراست. از سوی دیگر وقتی با ۱۳۷ تماس گرفتیم صحبت‌های آن سوی خط متقاعدمان می‌کند که به نظر ما تنها نیمه خالی لیوان را رصد می‌کنیم. متقاعد می‌شویم که آنچه از ذهنمان می‌گذرد قبلا بررسی شده است و دلایل خاص خودش را دارد.

می‌گویم: الان چه وقت کنده‌کاری است؟‌

می‌گوید: فصل گرم سال در تابستان شرکت‌های خدماتی دست به کار می‌شوند، مردم اعتراض می‌کنند که زائران در شهر در تردد هستند و چرا زمستان انجام نمی‌شود. زمستان کنده‌کاری انجام می‌شود مردم تماس می‌گیرند و گله می‌کنند روند کار به کندی پیش می‌رود و باران و برف باعث ایجاد گل و لای در خیابان‌ها و معابر شده و... کار باید انجام شود، هر وقت سال هم که باشد موافقان و مخالفان خودش را دارد.‌

می‌گویم: خوب چرا این وقت روز؟ چرا اول صبح که اوج ترافیک است کار می‌کنند؟‌

می‌گوید: اگر شب کار کنیم با تماس‌های متعددی روبه‌رو هستیم که از سروصدا و آلودگی صوتی در ساعت استراحت مردم حکایت دارد. با این حال می‌شود کار سرعت بیشتری داشته باشد. می‌شود در دو شیفت یا سه شیفت کاری و در روز‌های تعطیل پروژه ادامه پیدا کند.
 
طرح‌هایی که در مسیر‌های پرتردد منطقه مانند خیابان عامل، قرنی و ... انجام می‌شود به دلیل تردد بالای زائران و مجاوران از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید با سرعت بیشتری اجرا شود.
در این بین کم نیستند معابر و خیابان‌هایی که در طول سال بار‌ها و بار‌ها کنده می‌شوند. از یک طرف شهرداری با هزینه بالایی خیابان‌ها را آسفالت می‌کند و هنوز رد آسفالتش خشک نشده کارگر‌ها مشغول کار می‌شوند و دوباره روز از نو روزی از نو. خیابان‌ها و کوچه‌های پر از وصله و پینه منطقه ما حکایت از این ناهماهنگی‌ها در مدیریت شهری دارد.
 
هر چه که هست مردم تنها نظاره‌گر این نابه‌سامانی‌ها هستند. درست مقابل خانه‌شان کنده‌کاری می‌شود در حالی که نمی‌دانند این پروژه چه ضرورتی دارد؟ کی تمام می‌شود؟ اگر مشکلی پیش آمد با کجا تماس بگیرند و ... مردم نارضایتی‌شان را با تخریب اموال عمومی بروز می‌دهند. مردم نارضایتی‌شان را در رانندگی‌شان به رخ می‌کشند. مردم از این نابه‌سامانی‌ها ناراضی هستند و دم نمی‌زنند. کاش هر کدام از مدیران شهری به این فکر کنند که مردم هم حقی دارند که در قبالش باید پاسخ‌گو باشند. چه حالا، چه در پیشگاه خداوند.
گزارش خطا
برچسب ها: یادداشت
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->