راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها
در راستای نظارت بر عرضه کالا و خدمات ویژه ایام نوروز صورت گرفت؛

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید نظارتی در مشهد

  • کد خبر: ۱۸۴۷۶
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید نظارتی در مشهد
۴۷۰ نفر از بازرسان سازمان صمت و اتاق‌های اصناف استان نظارت بر عرضه کالا و خدمات ویژه ایام نوروز را بر عهده دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، رضا شجاعی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۱۷۰ نفر بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ۳۰۰ نفر بازرسان اتاق‌های اصناف استان و اتحادیه‌های زیرمجموعه آن‌ها هستند.
وی ادامه داد: در این طرح نظارتی اداره کل تعزیرات حکومتی، اتحادیه‌ها، اداره استاندارد، پلیس آگاهی، مراکز بهداشت و دامپزشکی مشارکت دارند و با بازرسان گشت‌های مشترک انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه طرح ویژه نظارت نوروزی در خراسان رضوی امسال ۱۵ روز زودتر آغاز شده است گفت: هر سال نظارت بر بازار از ۱۵ اسفند انجام می‌گرفت، اما امسال به دلیل شرایط ویژه بازار و احتمال افزایش نرخ کالا و خدمات این نظارت از ابتدای اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

شجاعی افزود: موارد تخلف از سوی صنوف شامل عدم درج قیمت روی کالا، عدم نصب نرخ‌نامه، گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور برای اقلام یا خدمات بیش از ۱۰۰ هزار ریال است.
وی ادامه داد: در ۱۰ ماه امسال ۳۹۷ هزار فقره بازرسی از سطح تولید و توزیع در بازار استان انجام شد که از این تعداد ۲۶۶ هزار مورد مربوط به مشهد بود.
وی با بیان اینکه ۹ درصد از بازرسی‌های یاد شده به ثبت تخلف منجر شده است گفت: در این مدت ۳۰ هزار و ۴۳۰ فقره گزارش بازرسی در استان تنظیم شد که از این میزان ۲۲ هزار و ۲۰۶ مورد مربوط به مشهد بود.

شجاعی مبالغ پرونده‌های تعزیراتی و تخلف در این مدت را ۱۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۶ هزار و ۸۳۹ فقره شکایت مردمی از بازار در خراسان رضوی دریافت و ۱۲۵ میلیارد ریال به شاکیان عودت داده شد، همچنین در این مدت تعداد بازرسی‌ها ۷.۴ درصد، تعداد برگ‌های گزارش بازرسی ۲۴.۸ درصد، ارزش ریالی پرونده‌های تعزیراتی ۱۲.۷ درصد، گشت‌های مشترک با دستگاه‌های نظارتی مختلف ۲ درصد، دریافت شکایات مردمی ۱۱ درصد و مبالغ عودت داده شده به شاکیان ۱۲.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.
جمعیت صنفی خراسان رضوی ۹ درصد از جمعیت صنفی ایران را تشکیل می‌دهد. سهم صنوف تولیدی این استان نیز از بازار کشور ۲۲ درصد است. ۱۶۵ هزار و ۸۰۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدمات و فنی در خراسان رضوی فعالیت دارند.

در مجموع ۲۱۸ هزار و ۶۷۸ واحد صنفی در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۴۸ درصد این صنوف توزیعی هستند و فعالیت حدود ۱۷ درصد آن‌ها تولیدی، ۱۶ درصد خدماتی و ۱۸ درصد خدمات فنی است. همچنین ۵۱۳ اتحادیه صنفی در ۲۶ شهرستان خراسان رضوی دایر است.
از این تعداد ۱۰۵ هزار و ۶۰۷ و احد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال هستند که ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->