اقدام دوباره نماوا برای دور زدن قانون درباره انتشار سووشون؛ این‌بار با یوتیوب سیدعلی خامنه‌ایِ خمینی درباره نمایش خانم و آقای پاواروتی | صحنه‌هایی از یک فروپاشی روزمره فیلم‌های سینمایی تلویزیون در روزهای (۱۴، ۱۵ و ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۴) رکوردشکنی سریال «وحشی» در فیلم‌نت علی شادمان با فیلم «تهران کنارت» در راه جشنواره کارلووی واری تابستان فصلی پر از فرصت | نگاهی به برنامه‌های کانون پرورش فکری مشهد در تابستان ۱۴۰۴ شهاب موسوی‌زاده هنرمند نقاش درگذشت برنامه استعدادیابی بین‌المللی «ستاره شو» در راه نمایش خانگی جایزه بهترین فیلم جشنواره رینبو لندن در دستان «ایار» ایرانی نگاهی به سریال وحشی به بهانه پایان فصل اول گزارشی از آمار فروش گیشه جهانی | «لیلو و استیچ» پیشتاز در گیشه سروش جمشیدی: تانک‌خور‌ها یک چیز دیگر برای من بود «افسانه سپهر» به سینماها می آید درباره محمدرضا حیاتی که خبر رحلت امام خمینی (ره) را به اطلاع مردم رساند درباره گونه «خاطره نویسی»، با نگاهی به کتاب تازه «روزنگار میرممتاز» | یادداشت های نماینده مشهد در مجلس شورای ملی
سرخط خبرها

«۲۰ روز در ماریوپل»، مراکش «مادر همه دروغ‌ها» و مصر «ووی، ووی، ووی» در راه اسکار

  • کد خبر: ۱۸۴۹۶۷
  • ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
«۲۰ روز در ماریوپل»، مراکش «مادر همه دروغ‌ها» و مصر «ووی، ووی، ووی» در راه اسکار
اوکراین فیلم مستند «۲۰ روز در ماریوپل»، مراکش «مادر همه دروغ‌ها» و مصر «ووی، ووی، ووی» را برای رقابت فیلم بین‌المللی اسکار ۲۰۲۴ انتخاب ‌کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «۲۰ روز در ماریوپل» فیلم مستند دلخراشی از مستیسلاو چرنوف درباره محاصره شهر بندری اوکراین توسط روسیه که در جشنواره ساندنس به نمایش درآمده است، به عنوان نماینده اوکراین به اسکار نود و ششم معرفی شد.

این فیلم که توسط چرنوف روزنامه‌نگار اوکراینی آسوشیتدپرس و همکار عکاسش اوگنی مالولتکا ساخته شده است، تخریب شهر بندری ماریوپل زیر بمباران روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ را مستند کرده است.

این مستند که اولین کارگردانی چرنوف است، جایزه مستند سینمای جهان ساندنس را از آن خود کرد. چرنوف و مالولتکا همراه همکارانش واسیلیسا استپاننکو و لوری هینانت جایزه پولیتزر امسال را برای گزارش‌های خود از ماریوپل دریافت کردند.

در همین حال ورایتی خبر داد مراکش هم مستندی با عنوان «مادر همه دروغ‌ها» ساخته اسما المدیر را به اسکار معرفی کرد. این فیلم که ماه می در بخش نوعی نگاه کن به نمایش درآمد، با المدیر شروع می‌شود که می‌خواهد بداند چرا تنها یک عکس از دوران کودکی‌اش دارد و چرا دختری که در تصویر است او نیست.

برای رسیدن به حقیقت، المدیر و پدرش مجموعه‌ای مینیاتوری از محله قدیمی‌شان می‌سازند و تمام خانواده را به صحنه می‌آورند و سعی می‌کنند تا داستان را باز کنند. او به آرامی شروع به بازجویی از مادر، پدر و مادربزرگش درباره چیزهایی که از خانه و کشورشان گفته‌اند، می‌کند تا بتواند به درک لایه‌های فریب و فراموشی عمدی که زندگی او را شکل داده است، برسد.

المدیر کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ساکن پاریس و رباط است و مستندهای کوتاهی برای الجزیره، بی‌بی‌سی و تلویزیون العربی ساخته است. «مادر همه دروغ‌ها» اولین فیلم بلند اوست.

مصر هم «ووی، ووی، ووی» طنزی تیره به نویسندگی و کارگردانی عمر هلال را برای رقابت اسکار انتخاب کرده است که درباره یک نگهبان امنیتی به نام حسن است که با مادرش زندگی فقیرانه‌ای دارد و با پیوستن به تیم فوتبال نابینایان در یکی از تورنمنت‌های جام جهانی در اروپا، قصد سفر به خارج از کشور را دارد. او که وانمود کرده بازیکنی کم بینا است، در این سفر با خبرنگاری آشنا می‌شود که علاقه‌مند به نوشتن در مورد تیم است. این فیلم با الهام از رویدادی واقعی ساخته شده است. مصر از سال ۱۹۵۸ در رقابت‌های اسکار حضور داشته، هر چند گاه در این حضور وقفه افتاده است.

آخرین مهلت ارسال آثار به بهترین بخش فیلم بلند بین المللی ۲ اکتبر است.

آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک ۲۱ دسامبر نامزدهای اسکار ۲۰۲۴ را معرفی می‌کند و ۵ نامزد نهایی ۲۳ ژانویه ۲۰۲۴ معرفی خواهند شد. اسکار نود و ششم ۱۰ مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

در حالی که تاکنون ۴۷ کشور نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند، لوکزامبورگ «آخرین خاکسترها» ساخته لوییک تانسون، لیتوانی «آهسته» ساخته ماریا کاوتارادزه، لتونی «آزادی من» ساخته لیز کونگا ملجل، ایسلند «سرزمین خدا» ساخته هینور پالماسون و یونان «پشت انبارهای کاه» ساخته آسیمینا پرودرو را به اسکار معرفی کرده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->