حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهر رفح تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به رژیم صهیونیستی مهلت ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی تمدید شد+جزئیات میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را در ۱۴۰۵ به پخش برسانیم آغاز بهره‌برداری از ۲۹۵۰ طرح جهاد سازندگی در خراسان رضوی آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه جهادی در خراسان رضوی | دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند ۳۴ هزار شهید و تخریب ۹۵ درصد تأسیسات در دویست‌ونهمین روز جنگ غزه دعوت استاندار خراسان رضوی از گروه‌های جهادی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی جزئیاتی از توافق پیشنهادی آتش‌بس میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی درخواست روسیه برای تحقیق درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه غرب به اوکراین برای حمله به روسیه چراغ سبز نشان داد ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم ​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

عربستان و آمریکا به‌خاطر جنگنده وارد تنش می‌شوند؟

  • کد خبر: ۱۸۵۸۱۷
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰
عربستان و آمریکا به‌خاطر جنگنده وارد تنش می‌شوند؟
خرید جنگنده‌های «رافال» به نیروی هوایی عربستان امکان می‌دهد ناوگان متنوع‌تری داشته باشد، با این حال، این سفارش بزرگ بالقوه می‌تواند جرقه تنش‌ را با آمریکا ایجاد کند.

به گزارش شهرآرانیوز، منابع خبری روز دوشنبه از تلاش عربستان سعودی برای تقویت نیروی هوایی خود با جنگنده‌های «رافال» ساخت فرانسه خبر دادند، اقدامی که ممکن است موجب تنش با آمریکا شود.

به گزارش منابع خبری، عربستان سعودی به دنبال خرید ۱۵۰ جنگنده «رافال» از شرکت فرانسوی «داسو» پس از رد درخواست خرید جنگنده «اف-۳۵» توسط آمریکا است. آمریکا این اقدام را در راستای حمایت از برتری نظامی (رژیم) اسرائیل انجام داده است

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی عربستان سال‌ها به جنگنده‌های آمریکایی و اروپایی مانند «اف-۱۵» و «یوروفایتر» متکی بود، اما اکنون برای تقویت توانایی‌های خود به فرانسه روی آورده است.

خرید جنگنده‌های رافال به عربستان سعودی امکان می‌دهد ناوگان متنوع‌تری داشته باشد. با این حال، سفارش بزرگ بالقوه می‌تواند جرقه تنش‌های بیشتری را با آمریکا ایجاد کند که نسبت به فروش تسلیحات به این کشورمحتاط شده است.

«ریچارد ابولافیه» از  تحلیلگران امور هوانوردی  گفت: «سعودی‌ها جنگنده " اف-۱۵" را  از ایالات متحده تهیه می‌کنند و البته اف-۳۵ نیز می‌خواهند. اما از آنجایی که آن‌ها مشتاق تامین نیاز‌های خود از منبع دوگانه هستند، می‌خواهند هواپیمای دیگری را خریداری کنند.»

تاکنون این جنگنده در نیروی هوایی یونان، انگلیس، ایتالیا، اتریش، آلمان، اسپانیا، عمان به خدمت گرفته شده  است. رافال جنگنده چندمنظوره بال دلتاست. این جنگنده انواع ماموریت‌های جنگی از جمله برتری هوایی، حمله به اهداف عمقی و  شناسایی و حمله به کشتی‌های دشمن را انجام می‌دهد.

رسانه‌ها همچنین از تحرکات عربستان برای حضور در پروژه چند ملیتی ساخت جنگنده پیشرفته خبر دادند. وبگاه «گلوبال دیفنس نیوز» به نقل از روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» نوشت، شرکت‌هایی از انگلیس، ژاپن و ایتالیا در حال کار برای توسعه یک جنگنده جدید هستند. این برنامه قصد دارد اولین هواپیما‌ها را تا سال ۲۰۳۵ تحویل دهد. انگلیس، ایتالیا و ژاپن یک اتحاد سه ملیتی تشکیل داده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->