توماج صالحی به اعدام محکوم شد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: نبرد آتی در جبهه شمال تعیین کننده است خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم پادشاه عربستان راهی بیمارستان شد پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا رئیسی مورد استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت ایران و پاکستان در پایان سفر رئیس‌جمهور، بیانیه مشترک صادر کردند واکنش بورل به درخواست اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران استاندار خراسان رضوی : شاهد حمایت و پشتیبانی مردم از «طرح نور» هستیم سلاجقه: کشور‌های حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند رئیسی: پروژه‌های بزرگ برق‌‌آبی را در ۲۰ کشور با دانش ایرانی اجرایی می‌کنیم بهادری جهرمی: نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود وحیدی: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است حسینی: برای تعامل سازنده با مجلس دوازدهم آماده ایم وزیر ارتباطات: برای سومین بار درخواست کردیم گوگل‌پلی رفع فیلتر شود آیت‌الله علم‌الهدی: جامعة‌المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است | علمای شیعه هندوستان، مهمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی از پنجه عقاب تا وعده صادق تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون‌خ» | «موزه ملی ایران» تفاوتی با «لوور» ندارد وزیر آموزش‌وپرورش: هزار هنرستان در ۵ سال آینده ساخته می‌شود
سرخط خبرها

ترامپ خواستار تحقیق در مورد اطلاعات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰

  • کد خبر: ۱۸۶۸۸
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
ترامپ خواستار تحقیق در مورد اطلاعات دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۲۰
دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه خواستار تحقیقات درمورد افشای اطلاعات محرمانه از جلسه‌ای با قانونگذاران آمریکایی درمورد مداخله روسیه در کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده شد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ وی در حالی که کاخ سفید را برای سفر به هند ترک می‌کرد، به خبرنگاران گفت در جریان اطلاعاتی مبنی بر اینکه روسیه درصدد تقویت ستاد انتخاباتی «برنی سندرز» نامزد دموکرات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست، قرار نگرفته است.

یک منبع وابسته به کنگره آمریکا به رویترز گفت که مقام‌های اطلاعاتی به قانونگذاران آمریکایی گفته‌اند که روسیه در نشر اطلاعات دروغ و تبلیغات برای کمک به سندرز و ترامپ در انتخابات آتی آمریکا دست دارد.

این در حالی است که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که اطلاعاتی بدست آورده که نشان می‌دهد روسیه به دنبال دخالت در تبلیغات انتخاباتی ترامپ به امید کمک به پیروزی دوباره وی است.

سخنان اوبرایان به دنبال روایت‌های ضد و نقیضی که به تازگی از نشست‌های محرمانه بریفینگ (گزارش دهی) مقام‌های امنیتی آمریکا درز یافت، مطرح شده است.

یک مقام امنیتی آمریکا در این زمینه گفت، قانونگذاران آمریکایی نگفته‌اند که روسیه به طور مستقیم به ترامپ کمک می‌کند. اما برخی دیگر از افراد مطلع از محور گفتگو‌ها در این جلسه تاکید کردند که به آن‌ها گفته شده کرملین به دنبال کمک به نامزدی ترامپ در انتخابات پیش رو است.

تحقیقات دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی که مسئولیت آن را رابرت مولر بازرس ویژه برعهده داشت به این نتیجه رسید که عملیاتی که کرملین نقش اصلی را در آن ایفا می‌کرد از طریق استفاده از حملات سایبری و رسانه‌های اجتماعی سعی در ایجاد اختلاف در آمریکا داشته است.

سندرز سناتور نامزد انتخابات ۲۰۲۰ روز جمعه گفت مقام‌های اطلاعاتی آمریکا ماه گذشته او را از تلاش‌های روسیه برای افزایش شانس وی به منظور شرکت در انتخابات به عنوان نامزد دموکرات‌ها مطلع کردند که می‌تواند چشم انداز پیروزی دوباره ترامپ را تقویت کند.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->