نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال
سرخط خبرها
جنجال در نصف جهان

حساس‌ترین بازی لیگ به‌خاطر غیبت سپاهان لغو شد

  • کد خبر: ۱۸۷۰۲
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۶
حساس‌ترین بازی لیگ به‌خاطر غیبت سپاهان لغو شد
عصر دیروز و از ساعت ۱۶:۱۵ قرار بود ۲ تیم سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان مقابل هم قرار بگیرند که این بازی به‌خاطر تأخیر تیم میزبان در ورود به ورزشگاه لغو شد.
حساس‌ترین بازی این هفته لیگ برتر مطابق انتظار با حاشیه همراه بود. پس از اینکه ۳۰ دقیقه از لحظه گرم‌کردن بازیکنان پرسپولیس و سپاهان گذشت، اعضای تیم پرسپولیس وارد زمین شدند و در کنار تیم داوری مراسم ابتدای بازی را برگزار کردند و سپس عکس یادگاری هم گرفتند؛ اما تیم سپاهان در زمین حضور نیافت تا پرسپولیسی‌ها نیز به رختکن بروند.

تجمع اعتراضی هواداران سپاهان
شیوع ویروس کرونا ورزش ایران را نیز تحت‌تأثیر قرار داده و تمام بازی‌های این هفته بدون تماشاگر برگزار شده و همچنین تمامی مسابقات از تاریخ ۵ اسفند به‌مدت ۱۰ روز لغو شدند. باوجود‌این باشگاه سپاهان نسبت به رأی نهایی سازمان لیگ برای برگزاری بازی بدون تماشاگر معترض بود. آن‌ها معتقد بودند یا بازی برگزار نشود یا با حضور تماشاگران این تیم باشد، اما با توجه به اینکه بازی‌های تهران و مشهد هم بدون تماشاگر برگزار شد، این خواسته سپاهانی‌ها چندان معقول به نظر نمی‌رسید. هواداران سپاهان درحالی‌که ساعتی به آغاز بازی تیمشان مانده بود، مقابل هتل کوثر، محل اقامت این تیم، تجمع کردند و قصد داشتند اجازه ندهند تیمشان برای بازی به ورزشگاه برود. آن‌ها معتقد بودند این بازی باید با تماشاگر باشد. ده‌ها سپاهانی که مقابل هتل تجمع کرده بودند، البته شعار‌های حمایتی نیز در وصف تیمشان سر می‌دادند. درنهایت همین تجمع هواداران سپاهانی باعث شد تا اتوبوس این تیم درحالی‌که تنها نیم‌ساعت تا شروع مسابقه مانده بود، به‌سمت ورزشگاه حرکت کند.

پرسپولیسی‌ها بدون سپاهان به زمین رفتند
تأخیر سپاهانی‌ها باعث شد تا این تیم سر ساعت مقرر به بازی نرسد و درنهایت سرخ‌پوشان تهرانی بدون حضور میزبان در کنار داور مراسم آغازین بازی را برگزار کنند. باوجود اینکه در سال‌های اخیر اتفاقات عجیب، کم در فوتبال ایران رخ نداده، دیروز یکی از عجیب‌ترین این اتفاقات رقم خورد. بازیکنان و کادر فنی سپاهان به زمین مسابقه نقش‌جهان نیامدند تا ناظران، داوران و اعضای تیم پرسپولیس ورزشگاه را ترک کنند و بازی مهم هفته بیست‌ویکم لیگ برتر برگزار نشود. نکته جالب این بازی، اما حضور پرسپولیسی‌ها و داوران مسابقه در زمین بود؛ درحالی‌که اثری از سپاهانی‌ها در زمین مسابقه دیده نمی‌شد. اتفاق جالب‌تر اینکه پرسپولیسی‌ها و داور مسابقه مراسم ابتدای بازی را انجام دادند و حتی عکس یادگاری هم گرفتند. عکس تیمی پرسپولیسی‌ها در ابتدای این بازی می‌تواند مهم‌ترین و جالب‌ترین عکس تیمی لیگ برتر نوزدهم لقب بگیرد؛ چراکه تنها یک تیم و تیم داوران در این عکس حضور دارند و میزبان به زمین مسابقه نیامده است.

گل‌محمدی: از سپاهانی‌ها تعجب کردم
اولین واکنش به برگزارنشدن این بازی، ازسوی یحیی گل‌محمدی بود. وی درباره تصمیم پرسپولیس برای ترک ورزشگاه گفت: طبق برنامه قرار بود ساعت ۱۶:۱۵ بازی انجام شود و ما هم ساعت ۱۴:۴۵ در رختکن بودیم. تمام مسئولان هم آماده بازی بودند که گفتند اتفاقی برای تیم سپاهان افتاده و ۳۰ دقیقه به ما فرصت دادند. ما ۳۵ دقیقه منتظر ماندیم. سپاهان ساعت۱۶:۲۵ وارد استادیوم شد. ۲۰ دقیقه زمان کافی بود حداقل چند بازیکن آن‌ها نمادین بیایند و گرم کنند. نمی‌دانم چرا نیامدند و حتی تدارکاتشان هم وارد زمین نشد. به احترام هواداران و فوتبال منتظر ماندیم. داوران هم وارد زمین شدند، ولی بازی انجام نشد. سرمربی پرسپولیس تأکید کرد: خود سپاهانی‌ها هم می‌دانستند بازی بدون تماشاگر است. تابع یکسری اولویت‌ها در جامعه هستیم. بحث بیماری کروناست و باید مراقبت بیشتری شود. اگر بازی در تهران هم بود، بدون تماشاگر برگزار می‌شد. خودم هیچ‌موقع از استادیوم بدون تماشاگر استقبال نکرده‌ام و دوست داشتم با حضور تماشاگران باشد؛ ولی تصمیم از بالا بود. نهایت همکاری را داشتیم. تعجب می‌کنم چرا سپاهانی‌ها برای گرم‌کردن به زمین نیامدند. حتی هیچ وسیله‌ای از تدارکات آن‌ها در زمین نبود. نمی‌گویم نمی‌خواستند بازی کنند. از اینکه هیچ‌کدام از سپاهانی‌ها به زمین نیامدند، تعجب کردم. زمین و نیمکتشان خالی بود. نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاد.

تابش: پرسپولیس برگردد، همین الان بازی می‌کنیم!
مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان، درباره لغو بازی پرسپولیس و سپاهان در هفته بیستم و ترک ورزشگاه ازسوی پرسپولیسی‌ها گفت: تلاش زیادی کردیم باتوجه به حساسیت مسابقه بازی به تعویق بیفتد. با مقامات کشوری از طریق استانداری اصفهان تماس گرفته شد. در تماس‌ها مشخص شد این بازی حتما باید برگزار شود، چون بحث‌های ملی مطرح شد. گفتند اگر این بازی انجام نشود، ممکن است میزبانی نمایندگان ایران در آسیا به خطر بیفتد و حتی تیم ملی هم نتواند مقابل بحرین و عراق میزبان باشد.
 
وی افزود: عربستان هم دنبال سوء‌استفاده است. AFC هم شاید منتظر استفاده از این فرصت است. به‌ناچار قبول کردیم به‌خاطر منافع ملی و سلامت مردم بازی کنیم. به بازیکنان اطلاع دادیم از هتل به استادیوم بیایند. آقایان (پرسپولیسی‌ها) می‌گویند تدارکات تیم در زمین نبود. تیم ما در راهرو مشغول گرم‌کردن بود. بار‌ها به ناظر گفتیم آماده حضور در زمین هستیم. آن‌ها هم گفتند مشکلی نیست. ما هم اعلام کردیم داوران سوت بزنند تا بازی کنیم.
 
مدیرعامل باشگاه سپاهان در ادامه افزود: فینال جام حذفی ۴ ساعت به تعویق افتاد. دقیقا باعث‌وبانی آن هم هواداران پرسپولیس بودند؛ چون کل ورزشگاه را اشغال کرده بودند. ما هم دقیقا به‌واسطه ازدحام تماشاگران در مقابل هتل، حضورمان در ورزشگاه به تعویق افتاد. تیم ما گرم کرده بود و آماده بازی بودیم. اینکه می‌گویند سپاهان نمی‌خواست بازی کند، کذب است. بار‌ها به ناظر گفتیم. اگر پرسپولیسی‌ها همین الان هم برگردند، بازی می‌کنیم!

رد ادعای سپاهان ازسوی فرمانده یگان‌ویژه استان اصفهان
در واکنش به ادعای سپاهان مبنی بر خروج دیرهنگام از هتل به‌خاطر ازدحام تماشاگران و حبس‌شدن این تیم در هتل، سرهنگ نورعلی، فرمانده یگان‌ویژه استان اصفهان گفت: درمورد اتفاقات مقابل هتل مسئولیت با نیروی انتظامی استان بوده است. ما از صبح آماده بودیم و اگر مسئولان باشگاه سپاهان اعلام می‌کردند که مقابل هتل مشکلی وجود دارد، ما آن‌ها را اسکورت می‌کردیم؛ اما نمی‌دانم به چه دلیل سپاهانی‌ها خروجشان را از هتل به تعویق انداختند. هیچ گونه تعرضی ازسوی هواداران سپاهان به تیم نبوده است و بازیکنان این تیم بدون مشکل هم بیرون آمدند. برخی هواداران سپاهان مقابل هتل بودند، اما هیچ‌گونه جلوگیری از خروج آن‌ها از هتل صورت نگرفته است. امنیتی مثال‌زدنی مقابل هتل سپاهان بود و هیچ مشکلی دراین‌زمینه وجود نداشته است. امنیت کاملا برقرار بوده و سپاهانی‌ها خودشان در خروج از هتل تعلل کردند و برنامه‌شان را به تعویق انداختند.

صعود استقلال در سکوت آزادی
تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر ذوب‌آهن به رده سوم جدول رده‌بندی نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر صعود کرد. در ادامه رقابت‌های هفته بیستم لیگ برتر فوتبال، شامگاه دیروز تیم استقلال در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی میزبان ذوب‌آهن بود که این دیدار با برتری ۲بر ۱ آبی‌پوشان به پایان رسید. محمد دانشگر در دقیقه۲۹ و وریا غفوری در دقیقه۵۲ از روی نقطه پنالتی برای استقلال گل‌زنی کردند و تک‌گل ذوبی‌ها در این مسابقه را هم دراکو بیدروف در دقیقه۴۸ به ثمر رساند. آبی‌پوشان تهرانی که از حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا صاحب یک تساوی و یک شکست شده بودند، در ورزشگاه خالی از تماشاگر به‌مصاف تیم ذوب‌آهن رفتند و در دیداری نزدیک و فشرده موفق شدند ۳ امتیاز را کسب کنند تا به لطف گل زده بیشتر نسبت به سپاهان، در رده سوم جدول رده‌بندی قرار گیرند و سی‌وشش‌امتیازی شوند. این تیم یک دیدار عقب‌افتاده دیگر هم دارد.
 
فرهاد مجیدی که تیمش در هفته‌های اخیر با مصدومیت‌های پرتعداد مواجه شده بود، در این دیدار توانست از مهدی قائدی و فرشید اسماعیلی به‌عنوان بازیکن تعویضی استفاده کند و محمد بلبلی را هم در اواخر نیمه دوم به میدان فرستاد. تیم فوتبال استقلال که در نیمه دوم نمایش بهتری داشت، توانست گلی را که خیلی زود در شروع نیمه دریافت کرده بود، با ضربه پنالتی کاپیتانش جبران کند. البته ذوبی‌ها در دقیقه۸۵ به گل تساوی رسیدند، اما داور به نشانه آفساید این گل را نپذیرفت. این درحالی بود که ذوب‌آهنی‌ها اعتقاد داشتند گل اول استقلال هم در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. بااین‌حال استقلال با این پیروزی سی‌وشش‌امتیازی شد و به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کرد. ذوب‌آهن هم با ۲۱امتیاز در رده دهم باقی ماند.

مجیدی: از کیفیت تیم راضی نیستم
فرهاد مجیدی پس از پیروزی ۲بر ۱ استقلال مقابل ذوب‌آهن در نشست خبری گفت: بازی اصلا خوب نبود. با توجه به اینکه تیم حریف ۱-۴-۵ بازی می‌کرد، کیفیت بازی را پایین می‌آورد و ما هم در نیمه دوم دچار مشکل شدیم. من از نتیجه بازی طبیعتا راضی هستم، اما از کیفیت بازی اصلا راضی نیستم. وی در واکنش به تصویری از یک کودک استقلالی که از شکست این تیم مقابل الاهلی عربستان ناراحت بود و گریه می‌کرد و درخواست یکی از خبرنگاران که خواستار این شد تا مجیدی درباره واکنش آن کودک صحبت کند، گفت: من هم این فیلم را دیده‌ام. قبلا هم گفته‌ام، نه فقط من، بلکه تمام بازیکنان و بچه‌های تیم تمام تلاشمان را خواهیم کرد که بتوانیم نتیجه بگیریم و تیم به موفقیت برسد. ما هم از این مسئله و شکست ناراحت هستیم، اما به هواداران قول می‌دهم در آخر فصل همه آن‌ها را خوش‌حال کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->