نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

لیگ برتر فوتبال ایران در سایه کرونا

  • کد خبر: ۱۸۶۱۰
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
لیگ برتر فوتبال ایران در سایه کرونا
بازگشت آسیایی‌ها به لیگ برتر تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا.
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال کشور امروز با انجام ۳ مسابقه به پایان می‌رسد و پرسپولیس و استقلال به‌مصاف تیم‌های اصفهانی می‌روند. در مشهد هم شهرخودرو از نفت مسجدسلیمان پذیرایی خواهد کرد. نمایندگان آسیایی کشورمان که هفته گذشته در لیگ قهرمانان بازی کرده بودند، امروز باید دیدار‌های عقب‌افتاده‌شان را برگزار کنند.

ال‌کلاسیکوی ایران در نصف جهان
این مسابقه را می‌توان نبرد آسیایی فوتبال ایران نامید؛ مسابقه‌ای که قطعا جذابیت‌های فنی و حاشیه‌ای بسیاری خواهد داشت. فقط امیدواریم حواشی مسابقه بر متن آن غلبه نکند و خبرنگاران و عکاسان به سلامت از ورزشگاه برگردند! هر ۲ تیم جمعی از بهترین بازیکنان ایران را در اختیار دارند و در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند؛ دوتیمی که این هفته در آسیا ناکام بوده‌اند. پرسپولیس با ۵ امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر جدول قرار دارد و سپاهان با تعداد بازی برابر، نزدیک‌ترین تیم به قهرمان ۳ فصل اخیر لیگ است. پرسپولیس در صورت پیروزی یا حتی مساوی در این بازی می‌تواند گام بزرگی برای تکرار قهرمانی‌های خود بردارد.
 
سپاهان هم با توجه به وضعیت تراکتور و استقلال در جدول رده‌بندی در صورت ازدست‌دادن امتیاز در این دیدار کار سختی برای بازپس‌گیری صدر جدول خواهد داشت. پرسپولیس و سپاهان با ۵ قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر هستند و هر کدام از ۲ تیم در صورت قهرمانی می‌تواند رقیب خود را کنار بزند. این بازی جدال رکورددار برد در این فصل با شکست‌ناپذیرترین تیم این مسابقات است. پرسپولیس در این فصل به ۱۳ پیروزی دست یافته و سپاهان تنها یک‌بار در این فصل متحمل شکست شده است صدرنشینی پرسپولیس، بیش از هر چیز مدیون بازی‌های خارج از خانه است. این تیم بهترین عملکرد را به‌عنوان میهمان داشته و در ۶ بازی اخیر خارج از خانه به برد با کلین‌شیت دست یافته است و با این آمار رکورددار تاریخ لیگ برتر است.
 
در سمت مقابل، سپاهان هم در بازی‌های خانگی شکست نداشته است؛ البته پارس جنوبی و صنعت‌نفت هم نخستین شکست خانگی فصل خود را برابر پرسپولیس متحمل شدند. از دیگرجذابیت‌های این بازی حضور ۲ دروازه‌بان ملی‌پوش درون دروازه ۲ تیم است. پرسپولیس با ۹ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ است و سپاهان هم با ۱۳ کلین‌شیت رکورددار این فصل است. پیام نیازمند کارنامه درخشانی مقابل پرسپولیس داشته و در ۴ مصاف ۳ بار کلین‌شیت داشته و هیچ‌وقت مغلوب نشده است؛ ولی بیرانوند مقابل سپاهان آمار جالبی نداشته و با دریافت ۱۲ گل از هیچ تیمی در لیگ برتر بیش از این گل نخورده است. پرسپولیس هم با دریافت ۵۰ گل از سپاهان بیش از هر تیمی از زردپوشان اصفهانی گل خورده است. در سپاهان مثلث مغضوب پرسپولیس حضور دارد. سروش رفیعی، شایان‌مصلح و محسن مسلمان که البته مسلمان کمتر در ترکیب اصلی سپاهان دیده می‌شود، اما ۲ بازیکن دیگر انگیزه‌های بسیاری برای درخشش مقابل تیم سابق خود دارند. برنده این مسابقه تلخی و ناکامی هفته گذشته خود در آسیا را تا حدی فراموش خواهد کرد.

برتری امیر در آمار
امیر قلعه‌نویی در رقابت‌های لیگ برتر با تیم‌های مختلف ۳۱ بار مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته است که در این ۳۱ بازی، ۹ برد سهم قلعه‌نویی بوده، ۵ بار پرسپولیسی‌ها به برتری رسیده‌اند و ۱۷ تقابل آن‌ها هم برنده‌ای نداشته است. در این ۳۱ تقابل، تیم‌های امیر قلعه‌نویی ۲۹ گل زده‌اند که به طور میانگین ۰.۹۳ گل زده در هر بازی می‌شود. پرسپولیسی‌ها هم ۲۵ بار موفق شده‌اند به تیم‌های قلعه‌نویی گل بزنند که به‌طورمیانگین ۰.۸۰ گل زده در هر بازی می‌شود.

کرونا، تهدیدی برای برگزاری مسابقات
شیوع ویروس کرونا در شهر‌ها و استان‌های مختلف کشور فعالیت‌های ورزشی را نیز تحت‌الشعاع خودش قرار داده است و در هفته گذشته مسابقات مختلف ورزشی به‌دلیل پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس لغو شدند. دامنه این پیشگیری به ورزش پرطرف‌دار فوتبال نیز کشیده شده و حالا اخبار مختلفی درباره تدابیر مسئولان برگزاری مسابقات فوتبال شنیده می‌شود.
 
گفته می‌شود که مسابقات هفته بیستم لیگ برتر در تهران، اصفهان و مشهد، بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد؛ اما تااین‌لحظه هیچ چیزی مشخص نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ منتظر اعلام نظر تخصصی مسئولان وزارت بهداشت و همچنین شورای تأمین برای تصمیم‌گیری درخصوص چگونگی برگزاری مسابقات هستند. رضا فتاحی، سرپرست تیم فوتبال سپاهان، درباره اینکه گفته می‌شود بازی این تیم مقابل پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان ممکن است به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بدون حضور تماشاگر برگزار شود، گفت: نظر ما این است که این بازی یا با حضور هواداران برگزار شود یا، چون بدون حضور آن‌ها سپاهان متضرر می‌شود، لغو گردد.

استقلال - ذوب‌آهن اصفهان؛ آبی‌پوشان خسته، میزبان ذوب
استقلال تهران بعد از باخت ناجوانمردانه مقابل الاهلی عربستان به لیگ برتر بازگشته است. آبی‌پوشان باوجود ارائه بازی خوب نتوانستند در این بازی به حق خود برسند و داور سر استقلال را برید و ۳ امتیاز را تقدیم به حریف سعودی کرد. اکنون آبی‌پوشان در لیگ میزبان ذوب‌آهن اصفهان هستند؛ تیمی که دیگر در آن علیرضا منصوریان حضور ندارد و یک مربی مونته‌نگرویی هدایتش را برعهده گرفته است.
 
ذوب‌آهن به‌دنبال تک‌رقمی‌شدن در جدول لیگ برتر است و در صورت پیروزی به رده نهم صعود خواهد کرد و یک پله در جدول بالا می‌آید. استقلال هم نمی‌خواهد به‌هیچ‌عنوان از کورس مدعیان عقب بماند و در صورت شکست‌دادن ذوب‌آهن به رده سوم جدول لیگ می‌رسد؛ آن‌هم با یک بازی کمتر. استقلال همچنان ساختار خوب و منسجمی در زمینه فنی دارد و فوتبال را زیبا و تماشاگرپسند ارائه می‌کند و ارسلان مطهری هم موتور گل‌زنی جدید آبی‌پوشان است که به‌خوبی دیاباته گل می‌زند. تنهامشکل استقلال خستگی ناشی از ۲ مسابقه آسیایی و سفر در لیگ قهرمانان است.
 
مهم‌ترین مقطع فصل برای میودراگ رادولوویچ از راه رسید. مربی مونته‌نگرویی که در نیم‌فصل دوم جانشین علیرضا منصوریان شد، در ۳ بازی ۲ برد و یک باخت به دست آورد. شاگردان رادولوویچ در ۳ دیدار آینده خود باید به‌مصاف استقلال، سپاهان و شهرخودرو بروند و در صورت موفقیت در این ۳ بازی مهم، ذوب‌آهن به‌طور‌کامل از منطقه خطر دور خواهد شد؛ اما ازدست‌رفتن امتیازات در این بازی‌ها، ذوب‌آهن را به منطقه خطر نزدیک کرده و همه‌چیز را به هفته‌های آینده موکول می‌کند.

ستاره سابق ذوب‌آهن، گیتاریست جدید آبی‌ها
بدون‌شک گیتاریست فعلی آبی‌پوشان مهم‌ترین چهره بازی به‌شمار می‌رود. ارسلان مطهری در غیاب دیاباته و قائدی یک‌تنه بار گل‌زنی استقلال را به دوش کشید و خیلی زود در دل هواداران استقلال جای گرفت. مطهری در نیم‌فصل اول موفق شد با لباس ذوب‌آهن ۵ گل به ثمر برساند که یکی از این گل‌ها را در دیدار رفت وارد دروازه استقلال کرده بود. ارسلان مطهری در شش‌دیداری که پیراهن استقلال را پوشیده، ۶ گل به ثمر رسانده است.

درگیری دستیار فرهاد مجیدی سر یک نخ سیگار!
درگیری لفظی در آستانه بازی مقابل ذوب‌آهن تمرین دیروز استقلال را برای دقایقی به حاشیه برد. درحالی‌که بازیکنان تیم استقلال برای دیدار هفته بیست‌ویکم لیگ برتر مقابل ذوب‌آهن اصفهان آماده می‌شوند، درگیری یک لیدر با صالح مصطفوی، آنالیزور آبی‌پوشان، خبرساز شده است. ماجرا از این قرار است که این لیدر قدیمی که اغلب در کنار تیم استقلال دیده شده است، با محمد نوری‌فر، مدیررسانه‌ای باشگاه استقلال، در حوالی رختکن محل تمرین آبی‌ها در مجموعه ورزشی انقلاب درگیری لفظی داشته و پس از اینکه رختکن را ترک می‌کند، نزدیک به زمین چمن شروع به استعمال دخانیات می‌کند.
 
صالح مصطفوی به‌عنوان آنالیزور که نزدیک به زمین تمرین حضور داشته است، به این لیدر هشدار می‌دهد که حوالی زمین تمرین محل استعمال دخانیات نیست و اگر قصد چنین‌کاری دارد، باید از محل تمرین کمی دور شود. صحبت‌های مصطفوی به مذاق این لیدر خوش نیامده و بین طرفین درگیری لفظی پیش می‌آید که خیلی زود به پایان می‌رسد. صالح مصطفوی درباره اینکه گفته می‌شود با این فرد درگیری فیزیکی داشته است، گفت: حقیقت این است که باشگاه باید دراین‌باره صحبت کند. این اولین‌بار نیست که چنین‌اتفاقی می‌افتد. یکی‌دوبار این اتفاق افتاده است و من این موضوع را به باشگاه سپرده‌ام و باشگاه باید بداند که چطور با آن برخورد کند. من این موضوع را به باشگاه می‌سپارم و در آستانه بازی با ذوب‌آهن قصد ندارم بیشتر از این دراین‌باره صحبت کنم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->