سیلاب به سنگان خواف رسید نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است
سرخط خبرها

خواص ضدالتهاب زردچوبه در آلزایمر

  • کد خبر: ۱۸۸۴۶
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
خواص ضدالتهاب زردچوبه  در  آلزایمر
زردچوبه یکی از معدود درمان‌های گیاهی است که برخی شواهد علمی به بی‌خطری و اثربخشی آن در درمان برخی اختلالات، از جمله بیماری آلزایمر، اشاره دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، بیماری آلزایمر یک اختلال انحطاط عصبی پیشرونده و ویرانگر است که به از دست‌دادن حافظه و سردرگمی منجر می‌شود.  از آنجایی که در حال حاضر هیچ درمان ریشه‌کن کننده موثری برای بیماری آلزایمر وجود ندارد، دارو‌ها و رویکرد‌های دیگر، مانند مکمل‌های غذایی که برای توقف یا کندکردن پیشرفت بیماری طراحی شده‌اند، در کانون توجه پژوهش‌های جاری قراردارند.
زردچوبه گیاهی متعلق به خانواده زنجبیل است که در آسیا و آمریکای مرکزی رشد می‌کند. از گذشته‌های دور، ریشه زردچوبه در آشپزی، به ویژه در هند و همچنین در پزشکی، در درجه نخست در جنوب آسیا، مورد استفاده قرار گرفته و از زردچوبه برای درمان مشکلات تنفسی، بیماری‌های روماتیسمی مانند آرتریت، درد و خستگی استفاده می‌شده‌است. زردچوبه یکی از معدود درمان‌های گیاهی است که برخی شواهد علمی به بی‌خطری و اثربخشی آن در درمان برخی اختلالات، از جمله بیماری آلزایمر، اشاره دارند.
تا به امروز، بیشتر پژوهش‌ها نشان داده‌اند که به طور کلی زردچوبه و به طور خاص کورکومین موجود در آن، دارای خواص ضدالتهاب است و این توانایی برای مقابله با التهاب است که آن را به گزینه درمان احتمالی برای اشکال مختلف زوال عقل تبدیل می‌کند. مطالعات  حیوانی نشان داده‌اند که زردچوبه التهاب در مغز و همچنین تشکیل پلاک‌های آمیلوئید را کاهش می‌دهد، اگرچه چگونگی ایجاد چنین آثاری همچنان به طور دقیق مشخص نیست.
زردچوبه و کورکومین به صورت گسترده در قالب مکمل‌های غذایی و تغذیه‌ای در دسترس هستند و ساقه‌های زیرزمینی این گیاه معمولا خشک شده و به کپسول‌ها، قرص‌ها، چای‌ها یا عصاره‌ها تبدیل می‌شود. اگرچه زردچوبه و کورکومین به طور کلی بی خطر هستند، مصرف مقدار زیاد آن‌ها می‌تواند موجب برخی عوارض جانبی گوارشی شود. پیش از آغاز مصرف کورکومین با یک پزشک مشورت کنید، زیرا ممکن است با دارو‌های مصرفی شما تداخل ایجاد کند.
 
منبع:  عصرایران
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->