انتخابی المپیک ۲۰۲۰

مانع‌تراشی برای ورود تکواندوکاران ایران و چین و به‌دلیل کرونا

  • کد خبر: ۱۸۸۶۳
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
مانع‌تراشی برای ورود تکواندوکاران ایران و چین و به‌دلیل کرونا
اردن به فدراسیون‌های ایران و چین اعلام کرده محدودیت‌هایی را برای پذیرش تکواندوکاران آنها قائل شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا قرار بود به میزبانی چین در شهر «ووشی» برگزار شود که فدراسیون جهانی به دلیل شیوع بیماری «کرونا» در این کشور، میزبانی را از چینی‌ها گرفت و به اردن داد. بر همین اساس اردن در شهر امان طی روز‌های ۲۲ و ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹ در شهر میزبان این رقابتهاست.

اما شیوع بیماری کرونا در ایران نیز برای تکواندوکاران کشورمان مشکل ساز شده است. میزبان به فدراسیون‌های ایران و چین اعلام کرده محدودیت‌هایی را برای پذیرش تکواندوکاران آن‌ها قائل شده است.

ایران با توجه به کسب دو سهمیه در بخش مردان، فقط در بخش زنان مجاز به اعزام دو تکواندوکار برای کسب سهمیه است و چینی‌ها هم چهار سهمیه در بخش زنان و یک سهمیه در بخش مردان از طریق سیستم رنکینگ کسب کرده و تنها برای کسب در این بخش تلاش خواهند کرد.

در این خصوص خبرنگار مهر تلاش‌هایی را برای تماس با نایب رئیس بانوان فدراسیون و سرمربی تیم ملی داشته که متأسفانه زهرا سروی همانند گذشته و مهرو کمرانی پاسخگو نبودند. شکریان مدیر روابط عمومی فدراسیون تکواندو نیز عنوان داشت که تا کنون هیچ نامه‌ای در خصوص ممانعت از ورود تکواندوکاران کشورمان به اردن نه از سوی کشور میزبان و نه از اتحادیه آسیا دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: مسابقات انتخابی المپیک بر اساس آخرین تماس‌های ما با یک هفته تأخیر در ابتدای اردیبهشت ما برگزار خواهد شد و این احتمال هم وجود دارد که اردن همزمان میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا باشد. در این خصوص نیز منتظر تصمیم و اعلام اتحادیه آسیا هستیم.

با توجه به شرایط موجود فدراسیون تکواندو می‌بایست تمهیدات لازم در این خصوص را فراهم کرده و در صورت نیاز دو نماینده‌ای که قرار است در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنند به همراه سرمربی تیم ملی زودتر از موعود راهی کشور محل برگزاری مسابقات شده و تمرینات خود را در آنجا پیگیری کنند. چرا که در صورت جلوگیری از ورود نمایندگان تیم بانوان به اردن، باعث از دست رفتن سهمیه‌های المپیک خواهد شد.
 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->