ادامه افت قیمت طلا و سکه در مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت قیمت امروز ارز، طلا، سکه و بیت‌کوین (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | دلار به کانال ۸۱ هزار تومان رسید فهرست اقلام مشمول نرخ ارز ترجیحی مشخص شد رشد بی سابقه ۱۳.۶ درصدی تقاضای مصرف برق کشور قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) | گوجه‌فرنگی کیلویی ۱۵ هزار تومان چه تعداد هواپیمای فعال در کشور داریم؟ ترخیص سریع‌تر مواد اولیه برای رشد تولید علت لغو برخی از قطار‌های مسافربری مشهد-سرخس در اردیبهشت ماه چیست؟ قیمت جهانی طلا امروز (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) اعلام شد فرصت‌سوزی در خراسان رضوی با بی‌توجهی به مولدسازی | خواب ۳۱ همت سرمایه در املاک مازاد ورود دوباره خودرو به بورس کالا قوت گرفت دود حادثه بندرعباس در چشم اقتصاد خراسان رضوی | گزارش شهرآرانیوز از تأثیرات حادثه بندر شهید رجایی بر صنایع استان آغاز خرید تضمینی پیاز از کشاورزان ویدئو | بازگشت قیمت طلا و سکه به روند کاهشی صادرات ۵۸ میلیارد دلاری ایران ظرفیت رشد ۳ برابری دارد کاهش یک میلیارد دلاری صادرات فولاد ایران پیش‌بینی قیمت طلا و سکه (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی بورس (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت ارز و دلار (سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) نمایش ظرفیت‌های منحصر‌به‌فرد خراسان رضوی در ایران اکسپو ۲۰۲۵ بررسی قیمت خودرو‌های خارجی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | جهش ۵ تا ۹۵ میلیون تومانی قیمت‌ها بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | رشد قیمت ایران‌خودرویی‌ها آخرین وضعیت روغن خوراکی در بازار | معاون وزیر کشاورزی: اختلال در عرضه روغن برطرف شد ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) برگزاری حدود ۴۹ هزار نفرساعت کارگاه آموزشی رایگان برای مؤدیان در سال ۱۴۰۳ قیمت جدید محصولات ایران خودرو در اردیبهشت ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول هیجان در بورس فروکش کرد | گزارش وضعیت بازار سهام (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) تشدید برخورد قانونی با دست‌کاری کنتور‌های آب در مشهد | پلمب ۴ واحد صنفی معروف + ویدئو (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) بررسی قیمت روز موبایل (۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | آیفون ۱۶ چقدر قیمت دارد؟ + جدول
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: به دلیل برخی نارضایتی‌‌ها از فروش خودرو، فرایند نوبت‌دهی پیاده‌سازی شد

  • کد خبر: ۱۸۸۶۷۸
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
معاون وزیر صمت: به دلیل برخی نارضایتی‌‌ها از فروش خودرو، فرایند نوبت‌دهی پیاده‌سازی شد
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تاکید کرد: هر چه فضای بازار بازتر شود و عرضه بیشتر از تقاضا باشد مردم می‌توانند حضور پررنگ‌تری داشته و خودشان ورود کنند.

به گزارش شهرآرانیوز منوچهر منطقی در رابطه با آخرین تصمیم‌گیری‌ها پیرامون عرضه خودرو از طریق سامانه تخصیص یکپارچه، اظهار کرد: سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، سامانه‌ای نظارتی برای کنترل بازار، کنترل مصرف سوخت و رضایت مشتریان است و با این هدف که عرضه و تقاضا تحت نظارت وزارت صمت، سازمان حمایت و شورای رقابت باشد، راه‌اندازی شد.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت ادامه داد: همچنین با توجه به نارضایتی‌های بسیاری که از شرایط قرعه‌کشی برای تخصیص خودرو‌ها وجود داشت، فرآیند "نوبت‌دهی" جایگزین شد. نکته مهم‌تر نیز اینکه هر چه عرضه بر تقاضا فزونی پیدا کند و فضای بازار به سمت باز شدن حرکت کند، مردم بیشتر می‌توانند خودشان ورود کنند.

مصرف بالای بنزین نگران‌کننده است

منطقی در ادامه به موضوع خودرو‌های برقی پرداخت و ضمن اینکه وضعیت مصرف بالای بنزین در کشور نگران‌کننده است، گفت: از مهمترین دلایل جایگزینی خودرو‌های برقی، همین مصرف بالای بنزین در کشور است؛ بدین ترتیب حرکت به سمت خودرو‌های برقی موجب تعدیل مصرف بنزین طی پنج تا ۱۰ سال آینده خواهد شد.

وی ضمن یادآوری اینکه متخصصان از ۱۰ سال پیش، مطالعه پیرامون خودرو‌های برقی متناسب با ایران را شروع کرده و معاونت علم‌وفناوری و شرکت مپنا نیز تلاش‌های بسیاری در این زمینه داشته‌اند، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های صنعتی و تحقیقاتی خودرو‌های برقی از حدود یک دهه قبل آغاز شده و در بخش سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌ها نیز حدود شش سال پیش، دولت لایحه‌ای در این خصوص (برقی‌سازی خودروها) تدوین کرد؛ اما در نهایت، به علت عدم اعتقاد برخی نهاد‌های حاکمیتی به این موضوع، تصویب نشد.

ضرورت حمایت دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف در برقی‌سازی خودرو

این معاون وزیر صمت تصریح کرد: بدین ترتیب به جرائت می‌توان گفت که در تصمیم‌گیری‌ها برای ورود به حوزه خودرو‌های برقی تاخیر وجود داشته؛ اما در بخش تحقیقاتی و صنعتی تأخیر و تعللی وجود نداشته است.

منطقی در گفتگو با رادیو ضمن تاکید بر اینکه جمع بزرگی از دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید در حوزه خودرو‌های برقی به ایجاد زیرساخت‌ها و پشتیبانی پرداخته و حمایت‌های لازم را داشته باشند، گفت: آئین‌نامه خودرو‌های برقی شامل وظایف دستگاه‌های مختلف و تعریف مشوق‌ها، بایستی در هیئت دولت به تصویب برسد؛ علاوه بر وزارت صمت، سایر وزارتخانه‌ها نیز بایستی پای کار باشند؛ وزارت نفت باید مشوق‌هایی را ارائه کند، وزارت نیرو بایستی به تکمیل زیرساخت‌ها و وزارت علوم نیز به تغییر مفاد درسی و مباحث جدید بپردازد. همچنین معاونت علمی و فناوری هم بایستی بحث تکمیل زنجیره تأمین خودرو‌های برقی و طراحی‌ها و فناوری‌های جدید و پشتیبانی را دنبال کند.

یادآوری می‌شود که به تازگی معاون وزیر صمت از ورود خودرو‌های برقی به صورت ۱۰۰۰ دستگاهی از آبان ماه سال جاری به بعد و برقی‌سازی ناوگان تاکسیرانی با همکاری شهرداری‌ها خبر داد و گفت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خودروسازی و همکاری مشترک مجموعه‌های بین المللی تا افق ۱۴۰۴ به سمت طراحی و ساخت خودرو‌های بومی خواهیم رفت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->