سرخط خبرها

پاتوق‌های کارگاهی باشگاه سرود حماسی سیمرغ پایان یافت

  • کد خبر: ۱۸۸۸۰۶
  • ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
پاتوق‌های کارگاهی باشگاه سرود حماسی سیمرغ پایان یافت
مسئول دفتر موسیقی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی از پایان پاتوق‌های کارگاهی باشگاه سرود حماسی سیمرغ خبر داد.

جلیل شریعتمدار در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی پایه‌ای برای مربیان سرود تشکل‌ها در باشگاه سرود حماسی سیمرغ که شامل مسائل فنی حوزه موسیقی، مبانی هنر و مسائل مرتبط با علوم تربیتی بود، از این مربیان خواسته شد که جهت ارتقای سطح کیفی اعضای گروه، آموزش‌های این کلاس‌ها با اعضای گروه‌ها به اشتراک گذاشته شود.

وی افزود: علاوه بر این، گروه‌های سرود نیز به حال خود رها نشدند و پس از گذشت ۳ ماه از برگزاری دوره‌های آموزشی مربیان، با برگزاری پاتوق‌های کارگاهی برای این گروه ها، ضمن ارزیابی وضعیت گروه، فرآیند انتقال این مفاهیم به اعضای گروه هم مورد بررسی قرار گرفت و نقاط قوت و ضعف گروه‌ها به آن‌ها گوشزد شد.

شریعتمدار خاطرنشان کرد: برای هر گروه حداقل ۳ پاتوق کارگاهی برگزار شد و در مجموع برای حدود ۷۰ گروه، بیش از ۲۰۰ پاتوق برگزار شد که در این پاتوق‌ها کار از ۲ جنبه تخصصی موسیقی و صدایی و آوایی و همچنین مسائل تربیتی و توانمندی مربی در انتقال مفاهیم به اعضای گروه مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی تاکید کرد: خروجی کار هر گروه، باید یک اجرای تاثیرگذار باشد. به این معنی که صرف اجرای یک سرود، ملاک موفقیت آن نیست. سرود وقتی می‌تواند موفق باشد که هم متن و هم موسیقی آن بتواند روی مخاطب تاثیر داشته باشد. رسالت سرود هم این است که در یک مدت زمان کوتاه، پیامی را به مخاطب منتقل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->