سرخط خبرها

استقبال از طرح‌ محله ما

  • کد خبر: ۱۸۸۹
  • ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۲
استقبال از طرح‌ محله ما
منتخب در طرح محله ما

سعید جلائیان - جلسه معرفی و هم اندیشی طرح محله ما در حضور اعضای شوراهای اجتماعی محلات سیدی، عسگریه، ایمان، کوی کارگران و مجریان این پروژه برگزار شد و اعضای این شوراها در جریان چگونگی روند اجرای این طرح قرار گرفتند و در ادامه به ارائه پیشنهادها و دغدغه‌های شهروندان در محلات خود پرداختند.
اعضای شوراهای اجتماعی محلات سیدی، ایمان و عسگریه در سلسله جلسات ماهیانه خود در این ماه میزبان تعدادی از استادان دانشگاه‌ها و مجریان طرح محله ما بودند.


250میلیون برای هر محله
هادی‌ دهقانی، دبیر شوراهای اجتماعی، در این جلسات به ارائه توضیحاتی کلی درباره این طرح پرداخت. او گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد با هدف آبادانی بیشتر تعدادی از محلات شهر مبلغی در حدود ۲۵۰میلیون تومان به تعدادی از محلات اختصاص پیدا کرده است. دهقانی افزود: بنا بر توجه ویژه مدیریت شهری بر مشارکت شهروندان در مسائل شهری مقرر شد این مبلغ با هم فکری اهالی خود محلات و طبق نظر شهروندان هزینه شود.


هدف نهایی ارتقای کیفیت زندگی شهروندان
در ادامه این جلسات فاطمی، استاد دانشگاه و از مجریان اجرای این طرح، در جلسات هم‌اندیشی با اعضای شوراهای اجتماعی این 3محله به تشریح چگونگی فرایند انجام کار پرداخت. او گفت: هدف مدیریت شهری و ما از انجام این طرح تنها ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در این محلات است و ما برای رسیدن به این هدف و شناسایی مشکلات شهروندان و خواسته‌های آن‌ها باید ارتباط و تعامل خوبی با اعضای شوراهای اجتماعی و اهالی محلات داشته باشیم تا با توجه به نظر آن‌ها اولویت‌ها را مشخص و برنامه‌ریزی کنیم.
فاطمی در ادامه به نحوه اجرای این طرح و چگونگی جلب نظر شهروندان در این محلات پرداخت و ادامه داد: تیمی که وظیفه این امر مهم را در این محلات به عهده دارد در مدتی مشخص مدام در محلات حضور خواهد داشت تا نیازها و مشکلات را شناسایی کند. در ادامه این جلسات اعضای شوراهای اجتماعی محلات به معرفی محله خود و نیازهای آن پرداختند.


حرکت شانه به شانه شهروندان با مجریان
آخرین جلسه‌ معرفی طرح محله ما به اعضای شورای اجتماعی محله کوی کارگران که تنها محله برگزیده در ناحیه یک است، اختصاص پیدا کرد. در آغاز این نشست، صبا محمودی، یکی از مجریان اجرای این طرح در محله کوی کارگران، خطاب به اعضای این شورا به تشریح این طرح پرداخت. او اظهار کرد: اولین مرحله کار ما برپایی جلساتی است که با مشارکت شما در حضور شهروندان برگزار خواهیم کرد که در آن به عموم ساکنان محله درباره این طرح اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
افزون بر این از روش‌های مختلف مانند نصب بنر و توزیع تراکت، نظر اهالی را گردآوری خواهیم کرد و با توجه به آرای نظرات شهروندان اولویت‌بندی خواهیم کرد و این اولویت‌بندی را باز هم به اطلاع شهروندان خواهیم رساند و از بین آن‌ها نظرسنجی می‌کنیم. پس از آن انتخاب اولویت به مرحله طراحی خواهیم رفت که به وسیله متخصصان انجام می‌شود و پس از طراحی در معرض دید شهروندان قرار خواهد گرفت.
محمودی در پایان افزود: ما گام به گام با ساکنان محله کوی کارگران پیش خواهیم رفت و به نظرات تمام گروه‌های سنی و اقشار ساکن در محله توجه خواهیم کرد.
در انتهای این نشست اعضای شورای اجتماعی محله کوی کارگران از آمادگی خود برای مشارکت و همکاری برای بهتر اجرا شدن این طرح خبر دادند و پس از آن به معرفی بخشی از مشکلات شهروندان این محله پرداختند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->