استقرار ۲۸ شعبه اخذ رای سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر درکلات واجد شرایط رای دادن هستند وزیر امور خارجه کشورمان: خواسته ایران و مصر برقراری روابط دیپلماتیک است رئیس مجلس: سازمان هلال‌احمر خدمات بی‌نظیری در دوران جنگ ارائه کرد ده‌ها سرباز حین رزمایش ناتو در سوئد زخمی شدند وزارت خارجه روسیه: حمله اسرائیل به رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود هشدار پادشاه اردن برای عواقب کنترل اسرائیل بر گذرگاه رفح جزئیاتی تازه از پرونده رابرت مالی ستاد انتخابات کشور از پایان زمان تبلیغات در ساعت ۸ صبح فردا خبرداد مقام سازمان ملل: جنگ غزه در مقطع بحرانی و حساس قرار دارد آمریکا: اسرائیل در حمله اخیر خطوط قرمز را نقض نکرده است مصر: جامعه جهانی در جلوگیری از یورش اسرائیل به رفح ناکام ماند حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اردن: حمله شهرک نشینان به کاروان کمک‌های غزه جنایت است مشاور اسماعیل هنیه: نتانیاهو برای آتش بس سنگ اندازی می‌کند حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیه: اسرائیل فورا از رفح عقب‌نشینی کند رسانه صهیونیستی: عملیات اسرائیل در رفح محدود است دومین حمله گردان‌های قسام به مواضع صهیونیست‌ها طی چند ساعت گذشته (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | دولت از وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال عقب نیست سردار فدوی: دولت و سپاه درکنار یکدیگر رفع مشکلات کشور را پیگیری می‌کنند
سرخط خبرها

توضیحات کاخ سفید درباره سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی

  • کد خبر: ۱۸۹۴۳۲
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
توضیحات کاخ سفید درباره سفر بایدن به سرزمین‌های اشغالی
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیش از سفر روز چهارشنبه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به سرزمین های اشغالی فلسطین همزمان با درگیری ها میان این رژیم و نیروهای مقاومت فلسطین گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا «معتقد است که دقیقاً زمان مناسبی برای رفتن به اسرائیل و اردن است.»

به گزارش شهرآرانیوز، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی برابر با ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۲۵ مهرماه جاری افزود: بایدن در این سفر با رهبران دیگر منطقه درباره کمک‌های بشردوستانه برای غزه، برنامه‌ها و اهداف آینده اسرائیل، گروگان ها و چگونگی آزادی آنها صحبت خواهد.

نمی خواهیم شاهد تشدید و گسترش درگیری باشیم

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد که آمریکا نمی خواهد این درگیری "تشدید و گسترش یابد."

کربی ادامه داد: "ما نمی خواهیم شاهد تشدید و گسترش این درگیری باشیم؛ هیچ برنامه یا قصدی برای اعزام نیروهای آمریکایی به اسرائیل وجود ندارد. کاری که ما در حال حاضر انجام می دهیم ارسال یک پیام قوی بازدارندگی است."

این مقام شورای امنیت آمریکا تاکید کرد: بایدن همچنین موضوع گروگان‌های آمریکایی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و تقریبا در هر مکالمه‌ای گفتگویی با مقامات اسرائیلی، از جمله نخست‌وزیر، و همچنین عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهور مصر، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسلماً ملک عبدالله اردن، این موضوع را مطرح خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی نیز به شبکه خبری  سی ان ان گفت که آمریکا همچنان بر این باور است که تعداد کمی از آمریکایی ها توسط حماس گروگان گرفته شده اند، اما هیچ اطلاعی در مورد شرایط اسیران وجود ندارد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا درحالیکه کشتار مردم غزه توسط رژیم اسرائیل که در عملیات طوفان الاقصی  شکست خورده است،  همچنان ادامه دارد، اعلام کرد که برای اعلام همبستگی با اسرائیل به تل‌آویو خواهد رفت.

بایدن که برنامه سفرش به سرزمین‌های اشغالی فلسطین دوشنبه شب به وقت محلی از سوی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام شده، در حساب ایکس خود (توییتر سابق) نوشت که روز چهارشنبه به اسرائیل سفر خواهد کرد تا در مواجهه تل آویو با آنچه وی "حمله تروریستی حماس" خوانده، اعلام همبستگی کند.

وی در این پیام در شبکه اجتماعی خود افزود: سپس به اردن سفر خواهم کرد تا به نیازهای انسانی شدید رسیدگی و با سران این کشوذ دیدار کنم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بار دیگر تکرار کرد: در آنجا تاکید می‌کند حماس نماینده مردم فلسطین برای دفاع از خودشان نیست.

بلینکن که شب گذشته در سرزمین‌های اشغالی به سر می‌برد، پس از جلسه ۸ ساعته با کابینه جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که بایدن چهارشنبه به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد.

وی افزود: آمریکا و (رژیم) اسرائیل بر سر طرحی توافق کردند که اجازه می‌دهد کمک‌ها به غیرنظامیان غزه برسد و ضروری است که کمک‌ها به غزه هرچه سریعتر آغاز شود.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد که بایدن در سفر به فلسطین اشغالی به هماهنگی نزدیک با شرکای اسرائیلی برای آزادی گروگان‌های حماس ادامه خواهد داد و تاکید خواهد کرد که اسرائیل حق دارد از مردم خود در برابر حماس دفاع کند.

در اثر بمباران های مناطق مسکونی، درمانی و مساجد غزه و کرانه باختری که از شنبه گذشته (۱۵ مهر ماه) آغاز شده تا این ساعت شمار شهدای فلسطینی ۲ هزار و ۸۳۷ نفر و تعداد مجروحان نیز ۱۲هزار نفر گزارش شده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->