خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع)
سرخط خبرها

فرصت ارسال مقالات به همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی تمدید شد

  • کد خبر: ۱۹۰۰۱۷
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
فرصت ارسال مقالات به همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی تمدید شد
دبیر علمی نخستین همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی گفت: این همایش بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان تا نیمه آبان‌ماه فرصت دارند چکیده مقالات خود را ارسال کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دبیر علمی نخستین همایش علمی هیات و آئین‌های مذهبی امروز در نشست خبری تشریح این همایش با بیان اینکه هیات یک امر بزرگ تمدنی اسلامی شیعی است، اظهار کرد: هیات‌ها از بدو شکل‌گیری دارای ارزش‌های فراوان و کارکرد‌های ارزشمندی بودند که باعث تقویت ایمان، حس نوع‌دوستی و رسیدگی به هم نوع، آگاهی‌بخشی به مخاطبان هیات در مسائل معرفتی و ایجاد شور دینی و همچنین مسائل انسانی و موارد گوناگون دیگر بوده است.

نقش تاریخی هیات 

محمدحسن رجبی دوانی ادامه داد: در فتنه ۸۸ همین هیات‌ها بودند که آتش فتنه را خاموش کردند و این سابقه نشان می‌دهد که هیات نقش تاثیرگذاری در تاریخ ما داشته است.

رجبی دوانی تاکید کرد: در این همایش فراخوان اعلام شده و علاقمندان می‌توانند تا نیمه آبان‌ماه چکیده مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال و تا نیمه آذر هم چکیده مقالات بررسی و پس از ارزیابی؛ مقالات برگزیده انتخاب خواهند شد و در بهمن‌ماه اختتامیه این همایش برگزار خواهد شد.

اثرگذاری در لحظه‌های خطیر اجتماعی

در بخش دیگری از این نشست عضو هیات علمی نخستین همایش علمی هیات و آئین‌های مذهبی با بیان اینکه هدف از برپایی این همایش بالاتر بردن قامت هیات است، تصریح کرد: شناخت هیات تنها شناخت یک تشکل نیست بلکه شناخت مردم در حوزه روان‌شناسی، اجتماعی و فرهنگی است.

محمدرضا سنگری ادامه داد: امروز هیات برای مدیحه‌سرایی و برگزاری آئین‌های مذهبی نیست. امروز در لحظه‌های خطیر اجتماعی حضور هیات را می‌بینیم، در دوران کرونا، سیل و سایر اتفاقات شاهد حضور هیاتی‌ها هستیم و حتی حضور آن‌ها مجموعه‌های رسمی کشور را هم تحت الشعاع قرار می‌دهد.

سنگری بیان کرد: امروز هیات‌های ما اهداف اجتماعی و دینی را در غیر از آئین‌های دینی برعهده دارند و زمینه‌های کمک به مردم در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

عضو هیات علمی این همایش خاطرنشان کرد: حوزه کارکردی هیات بسیار وسیع و گسترده است، در اندیشکده هیات مجموعه‌ای با عنوان «منظومه هیات» را ایجاد کرده‌ایم که ۴۰۰ موضوع در مورد کارکرد‌های هیات در آن احصاء شده است.

وی ابراز کرد: در فضای رسمی رسانه‌های کشور فضایی برای هیات تعریف شده است و جدای از صدا و سیما، رسانه‌های برخط هم هیات را پیگیری و به آن می‌پردازند.

فرصت ارسال مقالات به همایش علمی هیأت و آیین‌‌های مذهبی تمدید شد

فرصت ارسال مقالات تمدید نمی‌شود

دبیر اجرایی نخستین همایش علمی هیات و آئین‌های مذهبی در بخش پایانی این نشست یادآور شد: قرار است این همایش هر ساله برگزار و دبیرخانه ثابتی در دانشگاه امام صادق (ع) داشته باشد، تلاش ما بر این بوده است که دانشجویان سراسر کشور در این همایش مشارکت داشته باشند و از این رو دانشگاه‌های سراسر کشور با این همایش درگیر کرده‌ایم.

سیدابوالحسن حسینی ادامه داد: پیش نشست‌های علمی را هر هفته خواهیم داشت و هدف این است که در دانشگاه‌های مختلف نشست‌های را داشته باشیم.

حسینی تاکید کرد که ارسال مقالات تمدید نخواهد شد و اختتامیه همایش نیز در ایام شعبان برگزار می‌شود.

وی همچنین از تولید و انتشار کتابی در خصوص حوزه تاریخ و سیر تحول عزادای در هیات‌ها خبر داد که در این همایش رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->