حملات پیاپی هوایی ترکیه به اطراف اربیل ظرف چند ساعت (۳ مرداد ۱۴۰۳) ترامپ از هریس شکایت می‌کند سردار رادان از مرز شلمچه بازدید کرد (۳ مرداد ۱۴۰۳) مرصاد و کلماتی که از آلبانی شلیک می‌شود! حادثه امنیتی برای رئیس رژیم صهیونیستی در پاریس تصاویر جدید پهباد هدهد حزب‌الله از تاسیسات رژیم صهیونیستی + فیلم گفت‌وگوی وزیر خارجه طالبان و رئیس دفتر سیاسی حماس درباره غزه نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: دولت مقتدر از دل کابینه منسجم بیرون خواهد آمد تماس رئیس قوه قضاییه با رئیس یک بانک برای پیگیری حکم یک متهم + فیلم انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، محور گفت‌وگوی سفیر چین در ایران با مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد
سرخط خبرها

آشتی چین و ژاپن با کرونا

  • کد خبر: ۱۹۰۲۳
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
آشتی چین و ژاپن با کرونا
هرچند شیوع ویروس کرونا نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و جهان را در وضعیت بحرانی قرار داده اما حداقل باعث شده تا روابط چین و ژاپن بهبود یابد.
«هرچند ما در مکان‌های متفاوتی هستیم، اما زیر یک آسمان واحد زندگی می‌کنیم.» این شعری است که بر روی جعبه‌های ماسک و دماسنج نوشته شده که توسط «انجمن توسعه جوانان ژاپن» برای چین ارسال شده‌اند.

۱۳۰۰ سال قبل این شعر قدیمی توسط یکی از نوادگان امپراطور ژاپن برای یک راهب عالی رتبه چینی فرستاده شد که باعث شد تا آن راهب برای ترویج «بودیسم» به ژاپن برود.

بر اساس گزارش سی ان ان، امروز این شعر دوباره برجسته شده و در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود حتی نخست وزیر ژاپن آن را در توییتر به اشتراک گذاشت. دلیل اصلی اهمیت یافتن این شعر باستانی شیوع ویروس کرونا است.

محبوبیت این شعر امروز‌ها نشان از گرم شدن روابط دو دشمن قدیمی است. اختلافات سرزمینی و سایر مشکلات که به جنگ جهانی دوم بر می‌گردد برای چندین دهه باعث سردی روابط چین و ژاپن شده‌اند.

همزمان که چین با شیوع ویروس کرونا مبارزه می‌کند ژاپن ثابت کرد که می‌تواند یک متحد باشد. اوایل این ماه «گانگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین از ژاپن به خاطر حمایت از پکن قدردانی کرد. این ویروس تاکنون در چین جان ۲۷۰۰ نفر را گرفته و ۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده است.

گانگ در عوض آمریکا را متهم کرد که اغراق و ایجاد ترس می‌کند چرا که اولین کشوری بود که شهروندان خود را کسنلوگری وهان خارج کرد و برای مسافران چینی محدودیت اعمال کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->