گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است بیانیه جنبش مطالبه در حمایت از خیزش‌های اعتراضی| اسرائیل غده‌ای سرطانی است که باید حذف شود فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: معلمان سربازان خط مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمن هستند سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند آیت‌الله علم‌الهدی: هویت بخشی، رسالت امروز معلمان است| سرکوب دانشجویان در آمریکا، تابلوی لیبرال دموکراسی غرب دانشگاه آمریکایی دانشجویان معترض را به اخراج تهدید کرد اسامی کاندیدا‌های شورای وحدت اصولگرایان برای دور دوم انتخابات مجلس
سرخط خبرها

نظری: ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و دانش‌بنیان زمینه ارتباطات با ترکیه خواهد بود

  • کد خبر: ۱۹۰۷۹۴
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
نظری: ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و دانش‌بنیان زمینه ارتباطات با ترکیه خواهد بود
استاندار خراسان رضوی گفت: صنعت، معدن، کشاورزی، صنایع دانش بنیان، الکترونیک، مصالح ساختمانی و نساجی در استان جزو ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن در تعاملات و ارتباطات با ترکیه استفاده کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، ظهر امروز یعقوبعلی نظری در دیدار با سرکنسول جدید کشور ترکیه در مشهد اظهار کرد: امیداورم ماموریت شما به عنوان سرکنسول در مشهد خوب و تاثیرگذار باشد. ما ترکیه را کشور برادر و مسلمان می‌دانیم. همچنین دارای فرهنگ و تاریخ مشترک و هم همسایه و هم دین هستیم.  

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کشور ترکیه از امکانات، ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های خوبی برخوردار است و جمهوری اسلامی ایران نیز توانمندی‌های خوبی دارد لذا دوستی بین دو کشور برای هر دو ملت خوب است و این دوستی تاثیر زیادی در جامعه و کشور‌های اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی شاهدیم مردم فلسطین تحت ظلم آمریکا و اسرائیل در حال شهید دادن هستند و کشور فلسطین را اشغال کردند. امیدواریم با همکاری کشور‌های اسلامی موضوع فلسطین به زودی حل شود.  

نظری خاطرنشان کرد: معتقدیم همه کشور‌های اسلامی و همه بشریت باید مردم فلسطین را برای بازپس‌گیری کشور خودشان کمک کنند.  

استاندار خراسان رضوی افزود: همانطور که مطلع هستید خراسان رضوی یکی از بزرگترین استان‌های جمهوری اسلامی ایران است. ما در استان حدود ۷ میلیون نفر جمعیت و سالانه ۳۰ میلیون زائر امام رضا (علیه السلام) و ۵ میلیون زائر خارجی داریم.  

وی خاطرنشان کرد: در استان در بخش‌های مختلف مانند صنعت، معدن و کشاورزی از پیشرفت‌های خوبی برخوردار هستیم. همچنین صنایع دانش بنیان، الکترونیک، مصالح ساختمانی و نساجی در استان جزو ظرفیت‌هایی است که می‌توان از آن در تعاملات و ارتباطات استفاده شود.  
نظری عنوان کرد: امیدواریم آقای سرکنسول با شناخت استان ارتباط و تعامل خوبی بین جمهوری اسلامی ایران به خصوص استان خراسان رضوی و کشور ترکیه برقرار کنند.

ابراز تمایل سرکنسول جدید ترکیه برای افزایش سفر شهروندان و سرمایه‌گذاران این کشور به مشهد

سینان جم باش در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: ایران یک همسایه ارزشمند برای ما است که پیوند‌های عمیق و تاریخی داریم. روابط بین ما با ملاقات‌های مختلف در حال انجام است.

سرکنسول ترکیه در مشهد ادامه داد: روسای جمهور کشور‌های ترکیه و ایران در طی یک تماس تلفنی مسائل غزه را بررسی کردند. وزیر امور خارجه ترکیه نیز به تهران سفر و ملاقاتی با رئیس جمهوری اسلامی ایران داشتند. در این راستا در تاریخ ۷ آذر نیز رئیس جمهوری اسلامی ایران به ترکیه سفر خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در راستای این ارتباط تلاش می‌کنیم هرآنچه می‌توانیم در روابط دو جانبه داشته باشیم. مایل هستیم در زمینه‌های مختلف روابط خودمان را نیز ارتقا دهیم. از آغاز ماموریتم تلاش‌های ملموسی را شروع و ادامه خواهیم داد.

جم باش خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی نیز راهبردی محسوب می‌شود. برای رسیدن به اهداف مشترک تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

سرکنسول ترکیه در مشهد گفت: مایل هستیم شهروندان ما به مشهد به دلیل وجود حرم امام رضا (ع) بیشتر سفر کنند. سرمایه‌گذاران ما نیز مایل هستند به مشهد هم برای بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری و هم برای زیارت سفر داشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->