چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟ زردچوبه چه تاثیری در افزایش طول عمر و جوانی دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد
سرخط خبرها

تحصیل ۳۵۶ دانش‌آموز در جوار صنعت در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۱۳۷۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
تحصیل ۳۵۶ دانش‌آموز در جوار صنعت در خراسان رضوی
۳۵۶ دانش آموز در هنرستان‌های جوار صنعت استان تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز مرداد‌ماه امسال بود که تفاهم‎نامه ایجاد دوازده «هنرستان جوار کارخانه» بین اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش و مدیران صنایع در خراسان‌رضوی امضا شد تا به اهدافی مانند توانمندسازی دانش‌آموزان، ایجاد مهارت نیروی انسانی، بهبود مستمر فضای کسب‌و‌کار و‌... جامه عمل بپوشاند.

حال طبق گفته رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، تعداد این هنرستان‌ها به سیزده مورد در خراسان‌رضوی رسیده است که در مجموع ۳۵۶ دانش‌آموز در آن‌ها مشغول تحصیل هستند.

حسین حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، نیرو، فضا و تجهیزات را سه فاکتور مهم برای آموزش تخصصی به دانش‌آموزان هنرستان‌های جوار صنعت دانست و افزود: برای این امر در قالب تفاهم‌نامه‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

۸ هنرستان جوار کارخانه واقع در مشهد

او بیان کرد: از سیزده هنرستان جوار کارخانه، دو مورد در بردسکن، دو هنرستان در زاوه و یک مورد دیگر در نیشابور واقع شده است. بقیه این تعداد نیز در مشهد، رضویه، تبادکان و طرقبه و شاندیز قرار دارد.

چندی پیش، مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و‌پرورش، در آیین امضای قرارداد تفاهم‌نامه‌های هنرستان‌های جوار صنعت استان، با اشاره به ظرفیت‌های خراسان‌رضوی در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و‌... بر لزوم استفاده بیشتر از هنرستان‌‎های جوار‌کارخانه، صنایع و مشاغل در این استان تأکید کرده و البته این را هم گفته بود که «این کار مورد غفلت واقع شده است.»

با‌این‌حال حسین‌پور معتقد است که به دنبال توسعه کمی این هنرستان‌ها در استان نیستیم و کیفیت آموزش برایمان مهم است.

رئیس اداره آموزش دوره دوم متوسطه فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌و‌پرورش استان با اشاره به اینکه هنرستان‌های جوار صنعت شرکای آموزشی آموزش‌و‌پرورش هستند، بیان کرد: همان‌طور که این روز‌ها آموزش‌و‌پرورش درگیر معضل کمبود معلم است، ممکن است هنرستان‌های جوار کارخانه نیز دچار کمبود دبیر در دروس عمومی باشند، اما در حوزه تخصصی مشکلی نداریم.

قرارداد‌های برون‌سپاری برای آموزش‌های مهارتی

او اظهار کرد: پیش از راه‌اندازی این هنرستان‌ها به شکل دیگری از ظرفیت صنعت استفاده می‌کردیم که البته هنوز هم از این شیوه برای سایر هنرستان‌ها بهره می‌گیریم؛ به‌این‌صورت‌که تحت‌عنوان قرارداد‌های برون‌سپاری آموزش‌های مهارتی با واحد‌های صنعتی، در قبال ارائه آموزش استاندارد یک مهارت به آن‌ها پول پرداخت می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->