قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها
دست بسته‌ها دست خالی برگشتند

نتیجه قابل پیش‌بینی شهرخودرو با لشکری از محروم و مصدوم مقابل پرسپولیس

  • کد خبر: ۱۹۱۹۹
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
نتیجه قابل پیش‌بینی شهرخودرو با لشکری از محروم و مصدوم مقابل پرسپولیس
هفته بیست‌ و یکم لیگ برتر فوتبال با شکست شهرخودرو در تهران مقابل پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر دنبال شد.
مرتضی اخوان - هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال با شکست شهرخودرو در تهران مقابل صدرنشین لیگ برتر دنبال شد، جایی که شاگردان سابق یحیی گل‌محمدی در لباس سفید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف ارتش سرخ پایتخت رفتند، دیداری که متأثر از حوادث و اتفاقات بسیار، از حساسیت‌های زیادی برخوردار بود و در نهایت با برتری ۳ بر یک پرسپولیس به پایان رسید. شهرخودرو سرآسیایی در شرایطی بازی را به پرسپولیس گل‌محمدی واگذار کرد که هزار و یک دلیل برای این شکست وجود داشت: از حواشی محرومیت ۲ بازیکن مشهدی‌ها در آستانه این دیدار گرفته تا اوج گرفتن سرخ‌های پایتخت با سرمربی پرسپولیسی‌شان برای پوکر قهرمانی.

زور شهرخودرو به پرسپولیس نمی‌رسید
فوتبال مالکانه شهرخودرو شاید پیش‌تر از حضور گل‌محمدی روی نیمکت این تیم در زمان مهاجری پایه‌گذاری شد و حالا با قرار گرفتن سرآسیایی روی نیمکت این تیم مشهدی، باز هم شاخصه بارز بازی‌های عنابی‌های شهر مشهد است. شهرخودرو در برابر پرسپولیس مدعی و پرمهره اگرچه باز هم توانست با ارائه یک فوتبال مالکانه، ۵۷ درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته باشد، در رسیدن به دروازه حریف ناکام بود. شهرخودروی‌ها شروع ناامیدکننده‌ای داشتند و در همان ۲۰ دقیقه اول قافیه را به پرسپولیس پرشور و هیجان‌زده گل‌محمدی واگذار کردند. وحید امیری و بشار رسن در همان دقایق آغازین روی ضعف مفرط خط دفاع به‌هم‌ریخته شهرخودرو توانستند کار را تمام کنند. پرسپولیس در ادامه نیمه اول حملات زیادی روی دروازه شهرخودرو ترتیب داد که بیشتر آن‌ها متأثر از ۲ عامل خلاقیت و کار‌های ترکیبی بود که بازیکنان این تیم انجام می‌دادند. ارتش سرخ برای رسیدن به دروازه شهرخودرو به تملک بالای توپ و میدان نیاز نداشت و با حداقل تعداد پاس و با تکیه بر خلاقیت و بازی ترکیبی، به دروازه تیم مشهدی می‌رسید. با این همه، در دقایق پایانی نیمه اول شهرخودرو فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس آورد، فشاری که بیشتر بر پایه بازی مالکانه بود و به موقعیت آن‌چنانی منجر نشد. البته رادوشوویچ در یکی دو صحنه مهاجمان شهرخودرو را ناکام گذاشت. او یک بار ضربه نه‌چندان محکم فرامرزی و یک بار هم توپ مهربان را مهار کرد. در نیمه دوم حکایت متفاوت دنبال شد و شهرخودرو بازی را طوفانی شروع کرد. مردان سرآسیایی در این نیمه توانستند خیلی زود در دقیقه ۵۲ توسط فرجی به گل برسند تا از مدافع عنوان قهرمانی زهر چشم بگیرند. با این همه، در ادامه و در دقیقه ۶۴ این مهدی ترابی بود که هم پنالتی گرفت و هم پنالتی را گل کرد تا عملا کار مشهدی‌ها تمام شود. شهرخودرو به پرسپولیس باخت، چون شاید زورش به صدرنشین نمی‌رسید.

گل‌زنی دوباره فرجی
یکی از نکته‌های جالب دیدار پرسپولیس و شهرخودرو گل‌زنی فرشاد فرجی بود. فرجی، مدافع شهرخودرو، در بازی رفت هم تک‌گل پیروزی‌بخش شهرخودرو را وارد دروازه بیرانوند کرد و این بار در شرایطی مشابه، با زدن ضربه‌ای مشابه، دروازه رادوشوویچ را باز کرد تا مقابل پرسپولیس دبل کند هرچند این‌بار گل فرجی، فرجی در کار شهرخودرو حاصل نکرد و تیم مشهد نتوانست از تهران دست پر به مشهد برگردد.

ترکیب به‌هم‌ریخته، دستان خالی
یکی از بدترین اتفاقات ممکن برای شهرخودرو در آستانه جدال کلیدی با پرسپولیس گل‌محمدی، خبر محرومیت ۲ بازیکن این تیم بود. سرلک و جعفری ۲ بازیکن تأثیرگذار نیم‌فصل دوم شهرخودرو بودند که حالا به حکم کمیته انضباطی بابت فسخ غیرقانونی با باشگاه قبلی‌شان، نساجی، باید محروم شوند و جریمه بپردازند، اتفاقی که به انضمام مصدوم شدن بدموقع خلعتبری، شرایط سختی برای سرآسیایی در انتخاب ترکیب اصلی تیمش برای رویارویی با پرسپولیس به وجود آورد. سرآسیایی به دلیل این مشکلات مجبور شد در نبرد با ارتش یحیی، از ترکیب نامتعارف و ناهماهنگی در این بازی استفاده کند. او در جناح راست و به جای حسن جعفری، فرشاد فرجی را به بازی گرفت و محمدعلی فرامرزی را که چند بازی نیمکت‌نشین بود دوباره به پست دفاع چپ برگرداند تا نعمتی و مرادمند زوج قدیمی قلب دفاعی باشند. در پست هافبک دفاعی هم با محرومیت سرلک، علی نبی‌زاده دوباره به میدان رفت. در خط حمله هم با نبود خلعتبری، سرآسیایی دست به ریسکی بزرگ زد و زوج او در بازی‌های اخیر، یعنی قاضی، را هم نیمکت‌نشین کرد و به جای این ۲ از زوج سیف‌اللهی و مهربان استفاده کرد. محرومیت سعید صادقی هم یکی دیگر از عواملی بود که دستان سرآسیایی را برای این بازی بسته بود.

مورد عجیب نبی‌زاده!
خطای طولانی نبی‌زاده روی ترابی اگر خیلی زودتر از سوی صفایی، قاضی جوان میدان، خطا گرفته می‌شد، شاید شهرخودرو می‌توانست به بازی ۲ بر یک باخته بازگردد. علی نبی‌زاده، بازیکن جوان و مشهدی شهرخودرو در این بازی خطای بدی مرتکب شد که امید‌های بازگشت را از شاگردان سرآسیایی گرفت، اما نکته جالبی که در مورد این بازیکن جوان باید به آن توجه کرد این است که نبی‌زاده یک نیم فصل کامل در ترکیب شهرخودرو بازی کرد و به حکم آمار، عملکرد خوبی هم در کنار اکبر صادقی داشت. با این همه، در نیم فصل دوم و با رفتن گل‌محمدی، سرآسیایی او را به نیمکت میخ کرد تا به جای او از سرلک، استفاده کند. نیمکت‌نشینی نبی‌زاده به قیمت از دست رفتن اعتمادبه‌نفس بازیکن جوانی بدل شد که دستکم یک نیم فصل ستاره تیمش بود.

شناخت یحیی از شهرخودرو
یکی از دلایل اصلی شکست شهرخودرو مقابل پرسپولیس شناخت خوب یحیی گل‌محمدی از تیمی بود که خودش یک سال و نیم آن را ساخته و پرداخته بود. گل‌محمدی در این دیدار با تدبیری نو توپ و میدان را به تیم سابقش داد، اما با تکیه بر حرکات ترکیبی ستاره‌های تیمش بار‌ها دفاع شهرخودرو را از جناحین دور زد، کاری که در نهایت به ازهم‌پاشیدگی ساختار دفاعی تیم مشهد و خلق موقعیت برای سرخ‌پوشان منجر می‌شد. در مقابل، اگرچه سرآسیایی با تفکرات تاکتیکی گل‌محمدی آشنایی داشت، اما ابزار مقابله با تیم پرسپولیس را نداشت.

سرآسیایی: اختلاف ما با پرسپولیس ۳ گل نبود
سرمربی شهرخودرو گفت: در آستانه این بازی مهم، دست ما خالی شد و بازی‌های آسیایی را هم داریم که مجبور می‌شویم از بازیکنان جوان خود استفاده کنیم. مجتبی سرآسیایی پس از شکست تیمش مقابل پرسپولیس اظهار کرد: بازی از نظر فنی، شرایط بسیار خوبی داشت. قطعا اختلاف ما با حریف این تعداد گل نبود. فرق ما در این بازی استفاده کردن آن‌ها از فرصت‌ها بود که ما این کار را نکردیم. داور می‌توانست بازی را بهتر اداره کند. اشتباهاتی وجود داشت که فکر می‌کنم داور به‌راحتی از کنار آن‌ها گذشت. داور می‌خواست مدیریت کند و چند صحنه داخل محوطه جریمه را نادیده گرفت. سرآسیایی با بیان اینکه آقایان باید حتما پاسخ‌گو باشند که چرا برای حکم سرلک و جعفری تعجیل کردند، ادامه داد: پرونده استوکس در تراکتور را فیفا حدود یک سال بررسی کرد و هنوز پاسخی نداده است. چطور ما این‌قدر زود چنین حکم بزرگ و سنگینی را صادر کردیم؟ اگر حرفی می‌زنم، برای شائبه‌ای است که دستگاه صادرکننده این حکم را دارد. اشتباهاتی رخ داده است و آقایان باید پاسخ‌گو باشند.

گل‌محمدی: دستشان به جام نمی‌رسد اتهام می‌زنند
سرمربی پرسپولیس با ابراز خرسندی از عملکرد شاگردانش برابر شهرخودرو گفت: اینکه از الان بخواهیم به قهرمانی فکر کنیم زود است، زیرا در فوتبال هر اتفاقی رخ خواهد داد. گل‌محمدی در نشست خبری پس از پیروزی مقابل شهرخودرو گفت: بازی سنگین و سختی را پیش‌بینی می‌کردیم. به بازیکنانم گوشزد کرده بودم یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل را با شهرخودرو داریم. سرمربی پرسپولیس درباره مالکیت توپ که به حریف خود داده بود گفت: باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود که چه اتفاقانی رخ می‌دهد، و نباید روی یک سری عدد و رقم مانور داد. وی با اشاره به صحبت‌های حمیداوی و زنوزی، مالکان شهرخودرو و تراکتور، و اتهاماتی که به پرسپولیس زدند، افزود: یک مَثلِ قدیمی هست که گربه دستش به گوشت نمی‌رسد، می‌گوید بو می‌دهد. وقتی دستشان به جام نمی‌رسد، چنین صحبت‌هایی می‌کنند.

جدول و فرصتی که باقی است
پرسپولیس با برد مقابل شهرخودرو و با تکیه بر ۳ امتیاز انضباطی دیدار با سپاهان حالا در مسیر پوکر قهرمانی قرار گرفته، اما اوضاع شهرخودرو هم با وجود این شکست به هیچ وجه بد نیست. شاگردان سرآسیایی با سپاهان رده دومی در جدول تنها ۲ امتیاز فاصله دارند و به راحتی می‌توانند در ادامه مدعی کسب سهمیه آسیایی باشند. شهرخودرو هم‌اکنون با ۳۵ امتیاز در مکان پنجم جدول است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->