نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شهرخودرو و تمرین از راه دور

  • کد خبر: ۱۹۹۵۱
  • ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
  • ۱
شهرخودرو و تمرین از راه دور
گزرش اختصای شهرآرا از مدل جدید تمرینات تیم فوتبال شهرخودرو مشهد در پی تعطیلی عمومی کشور برای شیوع کرونا
جواد طاری بخش | شهرآرانیوز، اگرچه ویروس کرونا خیلی دیرتر از همه‌جا بر لیگ برتر فوتبال ایران تأثیر گذاشت و در مرحله اول فقط تماشاگران را از تماشای بازی‌ها محروم کرد، بعد از ۲ هفته، با اعلام سازمان لیگ، مسابقات را با تعطیلی ناخواسته روبه‌رو کرد. برگزاری بازی‌های لیگ برتر آن‌قدر با اعتراض مربیان و بازیکنان روبه‌رو شد که در نهایت، نه به دلیل ترس از شیوع ویروس، بلکه بابت ترس از فشار‌های واردآمده با تعطیلی موقت همراه شد، هرچند ادامه آن هنوز مشخص نیست و همین شرایط باعث شده است تیم‌های حاضر در لیگ برتر نیز تمرینات خود را با شرایط متفاوتی دنبال کنند.
 
تعطیل شدن مسابقات برای مدتی طولانی (تا ۱۴ فروردین ۹۹) می‌تواند آماده‌ترین تیم‌ها را از شرایط مسابقات دور کند چه برسد به شرایط فعلی که تمرینات تیم‌ها هم تعطیل شده است و این چیزی نیست جز یک شوک واقعی به تیم‌ها و البته کادر فنی که باید تلاش کنند به هر نحوی شده بازیکنان خود را در شرایط مسابقه قرار دهند.
 
تیم شهرخودرو خراسان نیز بعد از شکست مقابل پرسپولیس، قرار بود برای ادامه بازی‌های آسیایی راهی امارات شود که با تعویق این بازی‌ها این اتفاق رخ نداد. کادر فنی شهرخودرو ۲ روز استراحت برای بازیکنان در نظر گرفت تا برای بازی مقابل ذوب‌آهن که قرار بود یکشنبه آینده برگزار شود، با روحیه بهتری حاضر شوند، اما تصمیم سازمان لیگ مبنی بر لغو موقت بازی‌ها باعث شد بازگشت بازیکنان به مشهد نیز با تأخیر بیشتری روبه‌رو شود.

انفرادی تمرین کنید و ویدئو بفرستید
در روز‌هایی که تب کرونا در شهر‌های مختلف کشور حسابی بالا گرفته، موضوع برگزاری تمرینات تیم‌های فوتبال نیز حسابی جالب شده است. نکته دیگر این است که بسیاری از بازیکنان غیربومی به دلیل حضور در شهر‌های خود و هشدار‌هایی که درباره خارج نشدن از منزل داده می‌شود، شاید تمرین کردنشان نیز سخت‌تر از قبل شده باشد.
 
در این شرایط، تمرینات تیم شهرخودرو خراسان نیز مثل همه تیم‌ها با کنترل از راه دور مربیان و ارائه برنامه‌های آن‌ها مشخص می‌شود. در حال حاضر بیشتر از نیمی از بازیکنان شهرخودرو در شهر‌های دیگر کشور به سر می‌برند و همین باعث شده است کادر فنی بازیکنان را از راه دور در نظر بگیرد.
 
با این شرایط، بازیکنان موظف‌اند تمرینات محول‌شده را هرروز با ثبت تصاویر و ویدئو‌های آن برای کادر فنی ارسال کنند تا از نظر بدنی عقب نیفتند. این ویدئو‌ها در اختیار کادر فنی قرار می‌گیرد تا آن‌ها با تحلیل آن، برنامه‌های جدیدی به بازیکنان بدهند که البته همه حول محور آمادگی فردی و جسمانی آن‌هاست، زیرا در این شرایط، عملا امکان ارائه تمرین تاکتیکی وجود ندارد و هیچ کار تیمی‌ای نمی‌توان انجام داد، چیزی که بن‌مایه اصلی هر تمرین است.
 
مربی در تمرینات جمعی و تاکیتکی است که می‌تواند نظر و ایده‌های خود را به تیم تزریق کند. البته شهرخودرو این شانس را دارد که چند بازیکن این تیم ساکن مشهد هستند. آن‌ها می‌توانند تمرینات خود را به صورت مشترک زیر نظر برخی از اعضای کادر فنی برگزار کنند. تیم شهرخودرو بر اساس برنامه اعلامی سازمان لیگ و با توجه به تعویق هفته بیست‌ودوم مسابقات، باید خود را برای بازی هفته ۲۳ که قرار است بیست‌وسوم اسفند در سیرجان برگزار شود آماده کند. این در حالی است که شایعاتی درباره احتمال تعویق دوباره بازی‌ها نیز شرایط را برای برنامه‌ریزی کادر فنی کمی سخت‌تر کرده است.

سرآسیایی: بازیکنان باید طبق برنامه ما تمرین کنند
مجتبی سرآسیایی، سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو، درباره وضعیت فعلی رقابت‌های لیگ برتر می‌گوید: امیدوارم این شرایط سخت خیلی زود در کشور تمام شود. همه شرایط به هم پیچیده است و نمی‌دانیم باید چه‌کاری انجام بدهیم تا از اضطراب بازیکنان کم کنیم. وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم ما این است که خدای‌نکرده بازیکنان به این ویروس مبتلا نشوند. به هر حال، آن‌ها نیز خانواده دارند و با وضعیتی که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم قاعدتا ممکن است این اضطراب نه‌تن‌ها به بازیکنان بلکه به خانواده‌های آن‌ها نیز منتقل شود و ما هم باید بر این اساس برنامه‌ریزی کنیم.
 
سرمربی تیم شهرخودرو افزود: در حال حاضر تعدادی از بازیکنان تیم در مشهد به سر می‌برند و عده دیگری در شهر‌های دیگرند. فعلا تمرینات را در مشهد تعطیل کرده‌ایم، اما به بازیکنان برنامه داده‌ایم تا بدن‌هایشان را آماده نگه دارند. با همه بازیکنان از طریق پیام‌رسان‌های مختلف در فضای مجازی در ارتباط هستیم. چاره دیگری هم نداریم. وی افزود: خوشبختانه وضعیت برگزاری مسابقات شب گذشته از سوی سازمان لیگ اعلام و بازی‌ها تا پایان سال تعطیل شد. از امروز برای برگزاری دور جدید تمریناتمان در مشهد با سایر همکارانم جلساتی را برگزار خواهیم کرد. این شرایط از این نظر خوب است که بازیکنان در معرض ویروس کرونا قرار نمی‌گیرند و بازی نخواهد بود، اما از سوی دیگر باید شرایطی را اتخاذ کنیم تا بدن‌ها با افت روبرو نشود و بتوانیم شرایط فنی تیم را نیز حفظ کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
تیمای مدعی فقط برای چند روز تمریناتشونو تعطیل کردن مثلا استقلال تا دیروز تمرین داشت و از دیروز به مدت ۱۰ روز تمریناتش تعطیل شد یا پرسپولیس از دیروز به مدت ۴ روز تمریناتش تعطیل شد و این یعنی تیم حرفه ای چون خیلی مشخصه که حتی اگه بازیکنا کاملا طبق برنامه عمل کنن بازم از آمادگی دور میشن و سخت میشه برگردوندنشون به فرم آماده برای بازی
شهرخودرو بلافاصله بعد از بازی با پرسپولیس تمریناتش تعطیل شده و همچنان تعطیله و فکر نمیکنم هیچ تیمی توی ایران تا این حد بازیکناشو دور از شرایط تمرین نگه داشته باشه
با این تعداد کمی که از بازیا مونده و شهرخودرو بازیای سختیم در پیش داره برای گرفتن سهمیه باید خیلی بیشتر تلاش کرد البته اگه واقعا دغدغه سهمیه گرفتن داشته باشن!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->