آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

کنترل پیشرفت بیماری ام.اس با یک بازوبند

  • کد خبر: ۱۹۲۸۸
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کنترل پیشرفت بیماری ام.اس با یک بازوبند
یک گروه بین‌المللی از محققان، متوجه شده‌اند بازوبندی که برای کنترل حالات ابزار‌های الکترونیکی ابداع شده است می‌تواند به تشخیص زودهنگام پیشرفت‌های ام.اس در مبتلایان به این بیماری کمک کند.
به گزارش شهرآرانیوز، معمولا پیشرفت بیماری ام. اس از طریق ارزیابی‌های گاه به گاه انجام شده در یک درمانگاه ردیابی می‌شود. این بدان معنی است که بیمار زمانی مورد سنجش قرار می‌گیرد که بیمار دچار مشکل می‌شود و یا در وضعیت خود بهبود پیدا می‌کند.  در نتیجه ممکن است میان تغییرات بروز یافته و هرگونه واکنش برای درمان آن‌ها، فاصله زمانی زیادی ایجاد شود.

اکنون گروهی از محققان بین المللی به سرپرستی محققان دانشکده پزشکی سن دیه‌گو دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا در جریان مطالعه‌ای در این زمینه بازوبند MYO-band که در بازار موجود است را مورد بررسی قرار دادند.   

این بازوبند در ابتدا برای کنترل حالات ابزار‌های الکترونیکی طراحی شده است و معمولا بر بازو بسته می‌شود. این بازوبند به شتاب سنج، ژیروسکوپ و الکترود‌های الکترومیوگرافی سطحی مجهز است که الکترود‌های الکترومیوگرافی سطحی باعث تحریک عصب‌های الکتریکی از طریق پوست می‌شود.

محققان این بازوبند را بر روی ۱۱۷ بیمار مبتلا به ام. اس و ۳۰ فرد سالم آزمایش کردند.  در تمرینی که کمتر از پنج دقیقه در روز طول می‌کشید، این بازوبند بر ساعد و یا ساق دست افراد بسته شد و بعد آن‌ها با انگشتان دست و یا پای خود به ترتیب ۲۰ ضربه ایجاد می‌کردند.  سپس داده‌ها به صورت بی سیم به رایانه‌ای که در حوالی قرار داشت برای تجزیه و تحلیل ارسال شد.

مشخص شد که این رویه در مقایسه با روش‌های استاندارد بالینی، در تشخیص تغییرات کوچک و کوتاه مدت در عواملی مانند عملکرد حرکتی و استقامت عضله قابل اعتماد است. اکنون محققان در نظر دارند تا نرم افزار‌های تخصصی‌تری را ابداع کنند و مطالعه بزرگتری را  در این زمینه انجام دهند.  

دکتر «جنیفر گراوز» نویسنده ارشد مقاله‌ای در زمینه این مطالعه می‌گوید که در حال حاضر تدابیر قابل اعتمادی برای تشخیص پیشرفت‌های ناتوان کننده بیماری ام. اس در فواصل زمانی کوتاه وجود ندارد. ابداع ابزار‌هایی که بتوانند بطور قابل اعتمادی پیشرفت بیماری ام. اس را در عرض شش تا ۱۲ ماه به جای سه تا پنج سال تشخیص دهد به ابداع سریعتر دارو‌ها برای بیشتر اشکال ناتوان کننده بیماری ام. اس منجر می‌شود.

مقاله‌ای در زمینه این مطالعه هفته گذشته در مجله Annals of Clinical and Translational Neurology منتشر شد.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->