انتقال ریسک به بازار سهام؛ بورس در یک قدمی ۳ میلیون واحدی تولید صنایع افزایش یافت | زارعی سخنگوی وزارت صمت شد طلای جهانی در آستانه رکورد ۴ هزار دلاری پیش‌بینی بورس در روز چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۴ از دل‌نگرانی تولیدکنندگان تا دلگرمی صادرکنندگان | روایتی از هشتمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده‌آل در مشهد + فیلم خودروسازان ملزم به درج مهلت تحویل با روز تقویمی در قرارداد‌ها آیا مرغ ارزان می‌شود؟ حضور ۱۰۰ شرکت داخلی در هشتمین نمایشگاه خانه مدرن و ایده‌آل مشهد معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: لزوم اصلاح رویه‌های مخل کسب‌وکار با همکاری بخش خصوصی زنگنه: راهکار جلوگیری از گرانی توزیع اسکناس یا ضرب سکه نیست گل تازه زعفران ارزان شد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) عبور پرقدرت بورس از سد مقاومتی ۲.۹ میلیونی | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۵ مهر ۱۴۰۴) سکه پارسیان امروز چند؟ (۱۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول قیمت جدید تخم‌مرغ درب مرغداری اعلام شد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) مرغ در خراسان رضوی ارزان شد | کاهش ۱۰ درصدی قیمت مرغ در استان نسبت به کل کشور آزادشدن واردات تخم‌‌مرغ نطفه‌دار گوشتی رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی: فقط با برنج هندی امکان تنظیم بازار استان را داریم جولان قطعات بی‌کیفیت و تقلبی خودرو در بازار با سوءاستفاده از کارت بازرگانی غیرتخصصی بانک مرکزی مامور به جمع‌آوری ۱۰.۵ میلیارد قطعه اسکناس قدیمی و چاپ اسکناس با ریال جدید شد عرضه ۳۰ دستگاه خودرو در بورس کالا، فردا (۱۶ مهر ۱۴۰۴) + جزئیات گوشت گوسفندی در مشهد گران و گوساله ارزان شد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) | افزایش قیمت دام زنده دلار کانال ۱۱۰ هزار تومان را از دست داد (۱۵ مهر ۱۴۰۴) قیمت طلا در مشهد چقدر شد؟ (۱۵ مهر ۱۴۰۴) محرمانه‌های بانک‌های خصوصی در خراسان رضوی در پیش‌فروش امروز سکه چه قیمتی سفارش‌گذاری کنیم؟ (۱۵ مهر ۱۴۰۴) افت حدود ۳ درصدی قیمت دینار عراق در مشهد (۱۵ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

خودروسازان با شگرد‌هایی به دنبال افزایش قیمت هستند

  • کد خبر: ۱۹۳۰۱۱
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
خودروسازان با شگرد‌هایی به دنبال افزایش قیمت هستند
نایب رئیس کمیسیون صنایع گفت: خودروسازان هر چند ماه یکبار با شگرد‌های مختلف بدنبال کسب مجوز افزایش قیمت از مجرای شورای رقابت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی عسگری نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در انتقاد به روند افزایش مداوم قیمت خودرو، بیان کرد: کمیسیون صنایع، از ابتدای مجلس یازدهم پیگیر تحول و رقابتی کردن صنعت خودرو بود که در این راستا، قانون ساماندهی صنعت خودرو به منظور بهبود کیفیت و افزایش عرضه خودرو‌های داخلی و واردات خودرو‌های کارکرده و نو را به تصویب رساند، اما همچنان خودروسازان هرچندماه یکبار با شگرد‌های مختلف بدنبال کسب مجوز افزایش قیمت از مجرای شورای رقابت هستند.

وی افزود: با فشار‌هایی که دو خودروساز از طریق احتکار، عدم عرضه، کاهش تولید و اخیرا با شگرد افزایش آپشن و استاندارد اجباری وارد کردند، مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت را دریافت کردند درحالی که اجرای استاندارد اجباری از تکالیف سال‌های قبل خودروسازان بود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در ادامه تنزل جایگاه و تغییر در کارکرد شورای رقابت به‌عنوان تنها مرجع رسیدگی به رویه‌های ضد رقابتی را خطری برای این نهاد فراقوه‌ای عنوان و اظهار کرد: اینکه شورای رقابت بخاطر تغییرات ظاهری و چند میلیون تومانی خودروها، مجوز افزایش ۴۰ درصدی یک خودروساز و ۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی خودروساز دیگر را صادر می‌کند جای بسی تامل و تاسف است، چرا که روند تولید شش ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته، حکایت از رشد تولید ۴۳۰ هزار دستگاه خودرو، اما کاهش ۹ تا ۱۸ درصدی عرضه را نشان می‌دهد.

عسگری گفت: با بیان اینکه به بهانه افزودن برخی آپشن‌های ارزان در حق مشتریان با پرداخت هزینه‌های بیشتر اجحاف می‌شود، خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: چرا خودروسازان باید به بهانه افزودن پسوند و پیشوند نام خودرو و نصب آپشن از متقاضیان هزینه‌های گزافی را دریافت کنند؟ در حالی که خودروسازان حتی اطلاعات جدیدی از مدل‌ها را منتشر نکرده و به نظر می‌رسد خودروساز می‌خواهد برای جبران هزینه‌های خود محصولات قدیمی خود را رنگ و لعاب داده و به نام خودرو جدید راهی بازار کند. اما چرا وزارت صمت به عنوان متولی صنعت، آن‌ها را الزام به توسعه محصول نمی‌کند؟ با این رویکرد باید منتظر افزایش قیمت سایر محصولات شرکت‌های خودرو ساز به بهانه تغییر نام، استاندارد یا ارتقاء باشیم.

نماینده کرج در مجلس، تصریح کرد: درحالی که خودروسازان بزرگ دنیا با انواع بحران‌های تولید و بازار فروش و اخیرا با مساله بحران انرژی مواجه شده اند، خودروسازان داخلی ما محصولات خود را بصورت دوساله پیش فروش کرده اند و بدون رضایت مشتریان، خودرو‌های پیش فروش شده را به قیمت فردا می‌فروشند و ادعای ضرر و زیان هم دارند.

عسگری اظهار کرد: راه حل خروج خودروسازان از زیان رفع تعارض منافع و تعیین تکلیف ساختار سهامداری و تعارض بین قطعه سازان و خودرو سازان، افزایش بهره وری، کاهش هزینه‌های مازاد و کیفی سازی محصولات است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->