اولین عرضه خودرو‌های برقی در روز‌های آینده انجام می‌شود (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش قیمت به بازار خودرو هم رسید + قیمت روز خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مزد‌های پرداختی، به هیچ وجه کفاف تامین حداقل سبد معیشت کارگران را نمی‌دهد خودرو شاسی‌بلند چینی در بازار ایران، ۷۸۰ میلیون تومان شد + جدول با فروشندگان طلای با عیار پایین برخورد قانونی می‌شود بالاخره با تعطیلی پنجشنبه‌ها، حقوق کارگران چه می‌شود؟ صدور یک روزه گواهینامه رانندگی فقط با ۵۷۰ هزار تومان! + جزییات افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دریافت ۱۵ درصدی مطالبات خودروسازان

  • کد خبر: ۱۹۳۰۹
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۳
دریافت ۱۵ درصدی مطالبات خودروسازان
تاکنون از مجموع مبلغ اعتبار مصوب شده برای پرداخت مطالبات قطعه سازان از خودروسازان، ۱۵ درصد پرداخت شده و از این میزان نیز به اندازه ۲۰ درصد به شکل غیر قانونی توسط بانک‌های عامل به عنوان سپرده، بلوکه شده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمدرضا نجفی منش» رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان افزود: حدود ۲۰ روز به پایان سال باقیمانده و نبود نقدینگی لازم برای ادامه فعالیت قطعه سازان، این شرکت‌ها را با مشکل نقدینگی به منظور تامین مواد اولیه تولیدات خود و همچنین پرداخت حقوق معوقه کارکنان و تهیه ابزار و ملزومات تولیدی، روبرو ساخته به طوری که این کارگاه‌ها در معرض تعطیلی و رکودکاری کامل قرار دارند.

وی اضافه کرد: این مساله نارضایتی بسیاری از کارکنان این واحد‌ها را به دلیل تامین نشدن مخارج خود و خانواده هایشان را موجب شده و جو نامناسبی در محیط کاری این تولیدکنندگان را فراهم ساخته است.

این مقام صنفی با بیان اینکه خواستار صدور دستور فوری برای پرداخت وجوه مربوط به خودروسازان هستیم، گفت: نتیجه جلساتی که با حضور مسوولان بانک مرکزی، خودروسازان، قطعه سازان و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، تخصیص ۱۰ هزار میلیارد تومان به قطعه سازان، که نیازمند تایید شورای پول و اعتبار بود.

به گفته وی، شورای پول و اعتبار این مبلغ را به هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش داد و مقرر شد پنج هزار میلیارد تومان آن توسط بانک‌های عامل و دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر در قالب اجازه به خودروسازان برای توزیع اوراق مشارکت و فروش اموال انجام شود.

نجفی منش یادآور شد: اکنون ۸۰۰ میلیارد تومان از رقم پنج هزار میلیارد تومان یاد شده (که با بلوکه شدن ۲۰ درصد توسط بانک‌ها در عمل به چهار هزار میلیارد تومان تبدیل شده) پرداخت شده است.

وی افزود: این موضوع قطعه سازان را در روز‌های پایانی سال با مشکلات زیادی روبرو کرده، زیرا در عمل باید پنج حقوق شامل حقوق بهمن و اسفند ماه، دو ماه عیدی و بازنشستگی و یک ماه بازخرید سالیانه را بپردازند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان تصریح کرد: چنانچه مبلغ یاد شده در روز‌های آینده به دست قطعه سازان نرسد، تولید خودروسازان را با افت جدی روبرو خواهد ساخت.

وی افزود: نارضایتی قطعه سازان موجب شده تا نامه‌ای در این ارتباط توسط انجمن تهیه و مراتب اعتراض و مشکلات موجود به بانک مرکزی، وزارت صنعت، و استانداری تهران اعلام شده است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->