سرخط خبرها

شبکه‌های مختلف سیما برای ایجاد نشاط در جامعه پرکار شده‌اند

  • کد خبر: ۱۹۳۸۵
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
شبکه‌های مختلف سیما برای ایجاد نشاط در جامعه پرکار شده‌اند
چطور و چگونه‌اش مشخص نیست؛ مهم این است که بالاخره این ویروس منحوس سر از کشورمان درآورده و بیشتر از آنچه باید، در دل مردم نگرانی ایجاد کرده است؛ اتفاقی که منجر به خانه‌نشینی عموم مردم شده و هیچ پناهی جز جعبه جادویی و اینترنت، برایشان باقی نگذاشته است.
رضا زوزنی 

پناه به اخبار تلویزیون
رسانه ملی در بخش خبر، استودیویی مجزا راه‌اندازی کرده است و خبرنگارهایش را برای تهیه گزارش به نقاط مختلف کشور می‌فرستد. آن‌ها با حضور در خیابان‌ها و میان مردم، سعی می‌کنند امیدی را که در شیوع این بیماری از جامعه گرفته شده است، بازگردانند.

اگرچه در بسیاری از حوادث، مخاطبان رسانه ملی دل خوشی از نحوه اطلاع‌رسانی آن ندارند، در فضای مسمومی که فضای مجازی در انتشار اخبار و اطلاعات در این‌باره به راه انداخته که اغلب دروغ و غرض‌ورزانه است، به نظر می‌رسد بهترین علاج، پناه بردن به امواج رسانه ملی باشد.

عطاران؛ پای کار شادی
فعالیت تلویزیون تنها به اطلاع‌رسانی محدود نمی‌شود و در روز‌هایی که مدارس و دانشگاه‌ها به‌طور اضطراری تعطیل شده‌اند، وظیفه سرگرمی مردم را هم برعهده دارد.

مدیران تلویزیون سعی کرده‌اند با جدول پخشی متنوع هرطور شده است، مخاطبان خود را در منزل نگه‌دارند تا شاید هوای مسافرت به شمال، به سرشان نزند. برای این مسئله هم از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و حتی پای رضا عطاران را نیز بعد از سال‌ها به تلویزیون کشانده‌اند.
 
شبکه یک در اقدامی نادر، بعد از ۱۵ سال سریال «خانه‌به‌دوش»، ساخته این هنرمند مشهدی، را هرشب پخش می‌کند، این درحالی است که تلویزیون بازپخش سریال‌های خود را به شبکه‌های «آی‌فیلم» و «تماشا» سپرده است و شبکه‌یک را که شبکه ملی است، به پخش سریال‌های فاخر اختصاص داده است.

این تنها بخشی از ماجراست و این شبکه در حرکتی باورنکردنی، پخش «ادابازی»‌های برنامه «خندوانه» را نیز در جدول برنامه‌های خود قرار داده است. «ادابازی» بخشی از «خندوانه» بود که در آن، هنرمندان با هم مسابقه می‌دادند و از شبکه نسیم و با اجرای رامبد جوان پخش می‌شد.

دست انداختن یک ویروس
درکنار این اتفاق، دیگر برنامه‌های تولیدی سیما هم هرکدام به شکل و شیوه خود سعی می‌کنند فشار روانی را از افکار عمومی بکاهند و روحیه مردم را برای مقابله با شیوع کرونا حفظ کنند.

سرآمد همه این‌ها، برنامه پرطرفدار «دورهمی» با اجرای مهران مدیری است که از شبکه «نسیم» پخش می‌شود. مدیری با همان طنازی منحصربه‌فردش سعی می‌کند با اتفاقات مربوط‌به این واقعه شوخی کند و به مردم امید بدهد. به نظر می‌رسد در این فضا که سرعت شیوع ویروس در روح ما سریع‌تر از سرعت شیوع آن در جسم‌مان است، بهترین راه، دست انداختن آن به روش مدیری است.

شبکه‌های متعدد دیگر تلویزیون انگار در این روز‌ها جذاب‌تر از همیشه شده‌اند و هر شبکه با پخش فیلم‌های سینمایی متنوع از «لیلی با من است» گرفته تا «شرلوک هلمز» می‌خواهد مخاطب نگران را به خود جذب و برای ساعتی، او را از نگرانی حاکم بر جامعه رها کند.

تلویزیون برای کودکان
بخش دیگری از مخاطبان جدی تلویزیون، کودکان هستند که در این روز‌ها بیشتر از هر عضو دیگر خانواده حوصله‌شان سرمی‌رود، خانه‌نشینی و تعطیلات مدارس، کلافه‌شان کرده است. شبکه «پویا» که اساسا برای این قشر از جامعه راه‌اندازی شده است، در این روز‌ها پشت‌سر هم فیلم‌های سینمایی پویانمایی مطرح جهان را پخش می‌کند و بعضی از آن‌ها را در طول روز دوبار روی آنتن می‌برد. پخش تصاویر آموزشی برای مقابله با این بیماری ویروسی، از دیگر اقدامات صداوسیما برای سرگرم کردن کودکان و نوجوانان است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->