پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

وصول ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل فرار‌های مالیاتی

  • کد خبر: ۱۹۵۵۳۰
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
وصول ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل فرار‌های مالیاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به شناسایی ٢ میلیون و ۷۰۰ هزار مودی جدید از طریق تقاطع گیری سامانه‌ها گفت: بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان نیز از محل فرار‌های مالیاتی شناسایی و وصول شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدمحمدهادی سبحانیان در نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، به نقش موثر داده محوری در افزایش و تقویت عدالت مالیاتی اشاره کرد و تصریح کرد: امسال به واسطه اشراف اطلاعاتی، اظهارنامه‌های مالیاتی بخش اصناف ۲.۵ برابر شد، بالغ بر ۶۰۰ هزار اظهارنامه برآوردی برای اولین بار تولید شد.

وی افزود: نگاه ما به فعالان اقتصادی به خصوص فعالان بزرگ و شناسنامه دار این است که این افراد، شریک راهبردی ما هستند بنابراین اگر موانعی بر سر راه آنان ایجاد کنیم، در واقع هر دو طرف متضرر می‌شود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه یکی از الزامات این نگاه، سیستمی کردن فرایند شناسایی و مالیات ستانی است، افزود: اگرچه در این خصوص نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته ایم، اما باید با سرعت بیشتری به سمت محاسبه و اخذ سیستمی مالیات حرکت کنیم.

سبحانیان به ظرفیت‌های قانونی این موضوع اشاره کرد و گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، یکی از قوانین مترقی است که برای اجرای آن از اول دیماه سال جاری آمادگی کامل داریم البته در مسیر توفیق آن، نیازمند همکاری تمامی دستگاه‏ها و نهاد‌های ذی‏ربط و همچنین آحاد اقتصادی جامعه هستیم.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی افزود: اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه فروشگاهی در واقع کمک به فعالان اقتصادی و در راستای توسعه عدالت مالیات‌ستانی است، اگر تاکنون اجحافی به واسطه شناخت غلط یک فرد صورت می‌گرفت، با سیستمی شدن فرایند شناسایی و اخذ مالیات این موضوع حل می‌شود.

وی با بیان اینکه تکریم مودیان و حمایت از خوش‏حسابان، از راهبرد‌های اصلی ما در دوره جدید بشمار می‌آید، تصریح کرد: وظیفه ما به عنوان سازمانی که از مردم مالیات اخذ می‌کنیم، تکریم مؤدیان است و لذا در این خصوص اقداماتی صورت گرفته که یکی از آن موارد، آموزش مؤدیان است. ایجاد میز واکنش سریع برای ارایه خدمات سریع و آسان و همچنین استقرار سامانه پاسخگویی به فعالان اقتصادی با شماره تلفن ۱۵۲۶ و اتاق‏های مشاوره از سایر اقدامات عملی سازمان در این زمینه است.

سبحانیان بر لزوم تعامل و همکاری متقابل جهت رفع مسایل و دغدغه‌های فعالان اقتصادی و مودیان در سطوح مختلف تاکید کرد و گفت: این نوع جلسات و هم اندیشی‌ها نتایج و آثار مثبتی در پی دارد و ضمن اینکه به رفع حداکثری مسایل و مشکلات منجر می‌شود، بر هم افزایی و بهبود و کارآمدی امور کمک شایانی خواهد کرد لذا علاقمند هستیم این نوع جلسات بطور متناوب برگزار شود.

در این نشست چهار ساعته اعضای کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران نیز ضمن طرح برخی مشکلات و دغدغه‌های مالیاتی فعالان اقتصادی، به بیان دیدگاه‏ها و نظرات خود در خصوص مالیات نرخ سود فعالیت‏ها، استرداد مالیات بر ارزش افزوده، بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی‏ها، مالیات حوزه صادرات مواد خام و نیمه خام، مواد ۱۳۲ و ۱۸۱ ق. م. م و نظایر آن پرداختند و از برگزاری نشست و استماع مسایل مالیاتی و اهتمام سازمان امور مالیاتی در حل و فصل مسایل قدردانی کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->