خط و نشان بانک مرکزی برای صادرکنندگان | اعمال محدودیت‌ها در ارائه خدمات بانکی صادرات سیب‌زمینی آزاد شد| قیمت سیب‌زمینی همچنان ۴۰ هزار تومان! صندوق بین‌المللی پول: آمریکا در تحریم نفت ایران ناکام است زیان میلیارد دلاری صنعت فولاد از قطع برق| اعمال ۵۰ درصد محدودیت برق بر صنایع فولادی محدودیت‌های ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر رضوی به‌مناسبت میلاد امام‌رضا(ع) ساعت کاری جدید بانک‌های کشور اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) نرخ بهره بین‌بانکی کاهش یافت (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) نرخ امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | قیمت دیگنیتی ۲۵ میلیون تومان کاهش یافت کاهش قیمت خودرو‌های داخلی ادامه یافت (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جدول بیت‌کوین از ۱۰۹ هزار تومان بیشتر می‌شود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های شهرستان مشهد سه‌شنبه هفته آینده (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) منتظر عرضه اولیه «مهر» باشید + جزئیات ویدئو | بانک آینده زیان‌ده نیست | دارایی‌های بانک درست ارزش‌گذاری نشده است شوینده‌ها در  آستانه موج چهارم گرانی وام خوداشتغالی، از  وعده تا پرداخت قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | صعود مجدد دلار به کانال ۸۳ هزار تومان جزئیات کارمزد خدمات بانکی اعلام شد | برای خرید با کارت و دریافت وجه نقد از بانک هم باید پول بدهید علت گرانی حبوبات چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) تاریخ شارژ مجدد کالابرگ الکترونیکی اعلام شد وزیر نفت: صادرات در بالاترین سطح ادامه دارد ریسک خرید طلا در قله تاریخی | خرید طلا در شرایط فعلی منطقی است؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | کاهش ۲۰ هزار تومانی قیمت موز رکود در بازار خودرو همچنان وجود دارد (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) قیمت کدام یک از کالا‌های اساسی گران شد؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت آمار نرخ بیکاری در زمستان ۱۴۰۳ اعلام شد | نرخ بیکاری افزایش یافت تعرفه هزینه ارزیابی خسارت خودرو و موتورسیکلت در سال ۱۴۰۴ مشخص شد مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟

  • کد خبر: ۱۹۵۸۴۵
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
شیوه جدید قیمت گذاری خودرو، محصولات خودروسازان را گران می‌کند؟
سیاست‌گذار خودرویی از فرمول جدید قیمت تمام شده برای قیمت‌گذاری خودرو‌های تولیدی توسط شرکت‌های خودروساز رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرمول جدید قیمت‌گذاری محصولات تولیدی ایران خودرو و سایپا از سوی وزارت صمت تعیین شده تا از مسیر جدید قیمت‌گذاری خودرو، شرکت‌های خودروساز از زیان خارج شوند.

براساس درصدبندی قیمت نهایی خودرو، مدیران ارشد صمت سود خالصی بین ۱۲ تا ۱۶ درصد را برای خودروسازان درنظر گرفته‌اند.

چنانچه مدیران خودروساز بتوانند درصدبندی یادشده را در تولید محصولات خود رعایت کنند این امکان وجود دارد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند به تدریج از باتلاق زیان‌دهی خارج شوند. به عبارت دیگر قیمت تمام شده محصول به نوعی پایین‌تر از قیمتی باشد که برای مشتریان فاکتور می‌شود.

درمیان درصدبندی‌های انجام شده حدود ۴۵ تا ۵۵درصد سهم مواد اولیه است. این به آن معناست که براساس آنالیز مدیران صمت، خودروسازان حول و حوش ۵۰درصد قیمت نهایی تولید خود را خرج تأمین مواد اولیه و قطعات موردنیاز کنند. هزینه دستمزد در رتبه بعدی قرار دارد و حدود ۱۰ تا ۱۴درصد قیمت نهایی خودرو در خطوط تولید را به نظر سیاست‌گذار خودرویی به خود اختصاص دهد.

هزینه‌های سربار تولید بعد از هزینه‌های مربوط به دستمزد پرسنل در جایگاه بعدی قرار دارد. این امکان وجود دارد تا بر اساس محاسبات صمت این هزینه‌ها تا ۱۲درصد قیمت تمام شده خودرو در کارخانه را به خود اختصاص دهند. هزینه‌های مربوط به توسعه محصول می‌تواند تا ۶درصد قیمت تمام شده محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز را به خود اختصاص دهد. گارانتی خودرو‌های تولیدی از سوی خودروسازان نیز می‌تواند هزینه‌ای روی دست مدیران خودروساز قرار دهد و این هزینه می‌تواند سهمی تا ۶ درصد قیمت تمام شده داشته باشد. هزینه استهلاک که مربوط به خطوط تولید شرکت‌های خودروساز است بین یک درصد تا ۱.۵ درصد باشد.

این امیدواری وجود دارد تا با آنالیز جدید قیمت تمام شده تولید خودرو دیگر خودروسازان زیانی در صورت‌های مالی خود درج نکنند و در جاده سوددهی حرکت خود را آغاز کنند. البته سیاست‌گذار خودرویی باید اجازه دهد تا قیمت خودرو در کارخانه با توجه به درصدبندی اعلام شده و در فواصل زمانی کوتاه‌تر توسط خودروسازان بروزرسانی شود.

البته به احتمال فراوان شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، اما مدیران خودروساز تأکید می‌کنند می‌توانند در بازه زمانی حول و حوش یک سال با افزایش تیراژ قیمت بازاری خودرو را مدیریت کنند.

حال باید منتظر ماند و دید سیاست‌گذار خودرویی از چه زمانی قیمت تمام شده خودرو را با توجه به درصدبندی جدید بروزرسانی کرده و زیر مجوز‌های لازم را برای مدیران خودروساز امضا می‌کند.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->