جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نامگذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابه نیشابور به نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند
سرخط خبرها

به‌جای اتانول، متانول نخرید

  • کد خبر: ۱۹۶۲۶
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
به‌جای اتانول، متانول نخرید
کارشناس ناظر بر مراکز عرضه موادغذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی گفت: با توجه به تشابه اسمی اتانول و متانول، شهروندان باید توجه داشته باشند برای ضدعفونی به جای الکل اتانول، الکل متانول نخرند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ افشین حولکی بیان کرد: ضدعفونی کردن سطوح و شستن دست‌ها یکی از نکات بهداشتی مورد تاکید است که در این باره باید توجه داشت که بسیاری از الکل‌های موجود در بازار متانول بوده و هنگام خرید باید توجه داشت که الکل اتانول را خریداری کرد.

وی بیان کرد: استفاده از الکل متانول با توجه به خاصیت نامناسب برای بدن تاثیر سوئی بر روی دست‌ها گذاشته و این الکل از طریق پوست جذب بدن می‌شود.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی تاکید کرد: بهترین شیوه برای ضد عفونی دست استفاده از مایع صابون و آب ولرم است و باید در هر مکانی نسبت به شستشوی دست‌ها اقدام کنیم.

حولکی ادامه داد: با توجه به اینکه ویروس کرونا خاصیت همچون چربی دارد با شستشوی متناوب دست‌ها می‌توان بیش از ۹۰ درصد بار میکروبی را از دست‌ها جدا کرده و راهی فاضلاب کرد.

وی با بیان اینکه مواد شوینده قاتل چربی‌ها هستند گفت: همه مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده دسترسی ندارند، اما دسترسی به آب و مایع آسان‌تر است.

کارشناس ناظر بر مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی معاونت بهداشتی تاکید کرد: استفاده از صابون مایع به جای مواد ضدعفونی که پایه الکلی دارند توصیه می‌شود.

حولکی ادامه داد: مواد ضدعفونی کننده برای مکان‌هایی است که دسترسی به آب و صابون مایع وجود نداشته باشد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->