پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قیمت گوجه فرنگی سر به فلک کشید + علت گرانی (۵ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۶۷۵۸
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
  • ۵
قیمت گوجه فرنگی سر به فلک کشید + علت گرانی (۵ آذر ۱۴۰۲)
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد علت نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت: قیمت گوجه معمولی در میدان میوه و تره‌بار ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان است، اما گوجه گلخانه‌ای زیر ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان فروخته نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ گوجه فرنگی همچنان در بازار کم و گران است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این محصول در بازار به قیمت ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد علت ادامه‌دار شدن کاهش عرضه گوجه فرنگی در بازار گفت: با آغاز فصل بارش، ما هر سال حدود یک ماه در تامین و عرضه محصول گوجه فرنگی با چالش مواجه می‌شویم، اما متاسفانه، چون الگوی کشت اصلاح نمی‌شود هر سال این مشکل تکرار می‌شود.

مصطفی دارایی‌نژاد ادامه داد: سال گذشته همین موقع، برعکس امسال، شاهد افزایش عرضه گوجه بودیم و صدای کشاورزان درآمده بود و آن‌ها با ضرر هر کیلو گوجه را ۳ تا ۴ هزار تومان می‌فروختند، اما امسال مشکل به نحوی دیگر بروز کرده و در کنار بارندگی، صادرات سبب کمبود گوجه در بازار داخل شده است.

این مقام صنفی افزود: درحال‌حاضر صادرات گوجه به پاکستان، عراق و حتی افغانستان و روسیه انجام می‌شود که در این میان تقاضا از سمت عراق بسیار بالاست. گوجه گلخانه‌ای هم به امارات و کویت صادر می‌شود.

دارایی‌نژاد در پاسخ به این که بازار گوجه فرنگی چه زمانی متعادل می‌شود؟ گفت: ما از کشاورزان تقاضا کرده‌ایم که ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده صادرات را کمتر کنند تا بازار داخلی تامین شود. آن‌ها تا چند شب پیش موافق نبودند، چون صادرات برایشان با قیمت بهتری تمام می‌شود و آن‌ها محصول خود را برای صادرات کیلویی ۲۳ هزار تا ۲۵ هزار تومان سر زمین به فروش می‌رسانند که این قیمت حتی تا ۲۷ هزار تومان هم می‌رسد، اما ما از آن‌ها تقاضا کردیم برای اینکه کمبود در بازار داخلی حس نشود نصف محصول خود را برای صادرات و نصف دیگر را برای بازار داخل به خصوص بازار تهران بگذارند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با انتقاد از کاهش ورودی بار گوجه فرنگی به میدان اصلی میوه و تره‌بار پایتخت گفت: میدان اصلی میوه و تره‌بار تهران، مرکز ارسال محصولات به کل کشور است این در حالی است که شب گذشته کل میزان ورودی بار گوجه فرنگی ما حدود ۵۰۰ تن بوده است در صورتی که برای یک میدان ۳۰۰ هکتاری باید روزانه ۲ تا ۳ هزار تن ورودی داشته باشیم به خاطر همین کمبود محصول گوجه بیشتر حس می‌شود.

دارایی‌نژاد افزود: وضعیت بازار گوجه فرنگی تا ۱۰ روز آینده همین است، اما با اعلام موافقت کشاورزان برای عرضه محصول خود به بازار داخل و با توجه به اینکه از پانزدهم ماه جاری گوجه بوشهر، جلگه و چند منطقه دیگر برداشت می‌شود پیش‌بینی می‌شود مشکل برطرف شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران در مورد علت پایین بودن کیفیت گوجه‌های عرضه شده در بازار هم بیان کرد: ۵ درصد گوجه‌ها درحال‌حاضر باران خورده نیست و خوب است و علت کاهش کیفیت گوجه‌ها همین است. بازار گوجه کی متعادل می‌شود؟ رصد گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت گوجه فرنگی در بازار ۵۰ هزار تا ۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.

دارایی‌نژاد در مورد علت نوسان قیمت گوجه فرنگی در بازار گفت: قیمت گوجه معمولی با بذر بروبیا یا (۸۳۲۰) در میدان میوه و تره‌بار ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار تومان است، اما گوجه گلخانه‌ای زیر ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان فروخته نمی‌شود به همین دلیل اگر گوجه گلخانه‌ای باشد در سطح شهر ممکن است بالای ۵۰ هزار و بعضا تا ۶۰ هزار و یا ۷۰ هزار تومان فروخته شود.

این مقام صنفی، اما پیش‌بینی کرد تا ۱۵ روز دیگر با افزایش عرضه، قیمت گوجه افت کند.

دارایی‌نژاد افزود: همانطور که گفته شد، با افزایش برداشت گوجه و موافقت کشاورزان برای تامین بازار داخل، پیش‌بینی می‌شود قیمت گوجه فرنگی در روز‌های آینده کاهش پیدا کند.

منبع: همشهری آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
0
1
با سلام
چرا مدیریت عرضه محصولات کشاورزی در ایران ضعیف صورت میگیرد
چرا مدیریت کشت و برداشت در اختیار افراد نالایق و خودخواه قراردارد
چرا همیشه مردم در خصوص تصمیم های اشتباه باید تاوان دهند
چرا هیچ مدیری حاضر به اعتراف به اشتباه خود نیست
ناشناس
Germany
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
0
0
مملکتی که خودش ندارد بخورد صادرات محصولات کشاورزی می‌کند اگر توانستید یک ماشین صادر کنید آنوقت صادرات کرده اید وگرنه صادرات محصولات آبی یعنی از بین بردن روزی نردم
هادی جعفری قیروکارزین فارس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
0
0
با سلام و درود ،، افزایش قیمت گوجه فرنگی به عوام کشاورزان در فصل های آینده ضربه ی محلکی خواهد زد اینها نوع کالاهای غالبی هستنند که به دلیل مافیایی بودن شرکت های بسته بندی و رب گوجه گیری همیشه با سیاست های کثیف و زیاده خواه به مردم به هر نوع آسیب وارد می کنند چه تولید کننده و چه مصرف کننده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->