معاون بایدن بار دیگر حمایت واشنگتن از صهیونیست‌ها را تکرار کرد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی گزارش روزنامه عبری از رسوایی‌های نتانیاهو و کابینه‌اش آمریکا، مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام را رد کرد واکنش عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است هشدار مصر درباره حمله زمینی اسرائیل به رفح آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیت‌های سایبری از سوی سپاه تحریم کرد ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو در دویستمین روز جنگ علیه غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی از لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتش رژیم صهیونیستی دستور تخلیه جدید در شمال غزه را صادر کرد حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین تعلیق شد تداوم عملیات‌های مقاومت فلسطین در غزه (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین جزئیات طرح جنجالی دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان پایگاه‌های اشغالگران اسرائیلی زیر آتش سنگین حزب‌الله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) روز تحلیف پوتین مشخص شد
سرخط خبرها
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور:

نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه‌ها آن را در خطبه‌ها مطرح کرد

  • کد خبر: ۱۹۶۹
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵
نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه‌ها آن را در خطبه‌ها مطرح کرد

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به ضرورت سلوک و رفتار مردمی ائمه جمعه، نماز جمعه را امری بسیار مهم، تأمین‌کننده نیاز جامعه به ذکر و اجتماع و همدلی، و زمینه‌ساز استقرار گفتمان‌های عالی و بصیرت‌بخش خواندند.
ایشان روز گذشته در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور، مردمی بودن و اُنس با مردم به‌ صورت واقعی و غیرتصنعی را از ضرورت‌های سلوک عملی ائمه جمعه برشمردند و افزودند: پیگیری مشکلات مردم با چهره باز و گشاده، اجتناب از رفتن به سمت صاحبان ثروت و قدرت و افراد چرب‌زبان، و مراقبت از نزدیکان و فرزندان، از موارد مهم در سلوک عملی ائمه جمعه است.


نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه‌ها آن را در خطبه‌ها مطرح کرد
رهبر انقلاب اسلامی‌ ائمه جمعه را از برخورد با دستگاه‌ها در نماز جمعه پرهیز دادند و افزودند: گاهی یک منکر و مشکل بزرگ وجود دارد که با وجود پیگیری‌های مکرر حل نمی‌شود. بیان این موارد که خیلی هم نادر است، در نماز جمعه ایراد ندارد اما نباید به محض دیدن مشکلی در دستگاه‌های دولتی، قضایی ‌یا مراکز دیگر، آن را در خطبه‌ها مطرح کرد زیرا تأثیر مثبت ندارد، موجب افزایش شکاف‌ها و اختلاف‌ها می‌شود و مردم را دچار تشویش می‌کند.
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای طرح عملکردهای مثبت و امیدبخش در نماز جمعه را کاملا ضرور خواندند و افزودند: حرکتی در زمینه رونق تولید در کشور شروع شده که لازم است مصادیق این جریان امیدبخش در خطبه‌ها بیان شود.


ملت و نظام،‌عظمت و اقتدار خودرا به دنیا نشان داده است
رهبر انقلاب اسلامی بخش پایانی سخنانشان را به مسائل جاری و کلی کشور اختصاص دادند و تأکید کردند: خوشبختانه ملت و نظام، عظمت و اقتدار و ثبات خود را به دنیا نشان داده‌اند و به دشمنان تحمیل کرده‌اند.
ایشان در ریشه‌یابی برخورد گستاخانه غربی‌ها از جمله اروپایی‌ها با ایران در مسائل جاری برجامی، به خصلت تکبر آنان اشاره کردند و گفتند: خودبزرگ‌بینی موجب می‌شود غربی‌ها نتوانند حقایق را درک کنند. البته این تکبر در مقابل ملت‌ها و کشورهای ضعیف برای آنان موفقیت به همراه می‌آورد، اما در مقابل ملت‌هایی که نمی‌هراسند و از حق خود دفاع می‌کنند، غربی‌ها را دچار شکست می‌کند.


اروپا حتی به یک تعهد خود هم عمل نکرده است
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان صریح وزیر امور خارجه درباره ۱۱ تعهد برجامی اروپایی‌ها در مقابل ایران و عمل نکردن آن‌ها حتی به یک تعهد، گفتند: وزیر امور خارجه که واقعا زحمت هم می‌کشد و ملاحظات دیپلماتیک هم دارد، به‌صراحت از عمل نکردن اروپایی‌ها حتی به یکی از تعهداتشان سخن می‌گوید.
ایشان خاطرنشان کردند: ما به تعهدات خود در برجام و حتی بالاتر از آن عمل کرده‌ایم و حالا که به علت رفتار آن‌ها شروع به کاهش اجرای تعهداتمان کرده‌ایم، اروپایی‌ها طلبکارانه و با پررویی می‌گویند چرا این کار را می‌کنید.


کاهش تعهدات در برجام قطعا ادامه خواهد داشت
ایشان تأکید کردند: شما اروپایی‌ها که هیچ‌یک از تعهدات خود را اجرا نکرده‌اید، به چه حقی از ما می‌خواهید که به تعهدات خود پایبند باشیم؟ بدانید که ما تازه کاهش تعهدات را شروع کرده‌ایم و این فرایند قطعا ادامه
خواهد یافت.
رهبر انقلاب با انتقاد بسیار شدید از دزدی دریایی انگلیسی‌های خبیث گفتند: آن‌ها که خباثتشان برای همه آشکار است کشتی ما را با راهزنی دریایی ربوده‌اند اما سعی می‌کنند به آن شکل قانونی بدهند. البته عناصر مؤمن در جمهوری اسلامی این کارها را بی‌جواب نمی‌گذارند و در فرصت و جای مناسب پاسخ خواهند داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->