تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حضور ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۷۱۹۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
حضور ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: برآورد تعداد معتادان متجاهر استان ۹۰۰۰ نفر بوده که ۷۰۰۰ نفر در مشهد هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین صالحی در خصوص معتادان متجاهر استان اظهار کرد: برآورد تعداد معتادان متجاهر استان ۹۰۰۰ نفر بوده که ۷۰۰۰ نفر در مشهد و ۲۰۰۰ نفر در سایر شهرستان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰۰۰ نفر در مراکز ما در استان نگهداری می‌شوند، عنوان کرد: از این ۶۰۰۰ نفر ۶۰۰ نفر خانم بوده و حدود ۴۶۰۰ نفر در مراکز مشهد هستند. تعداد مراکز ماده ۱۶ در کل استان ۲۵ مورد بوده که ۷ مرکز در خارج از مشهد است و بقیه در مشهد قرار دارد.

صالحی بیان کرد: ما از ابتدای سال طرح‌های جمع‌آوری متعددی داشتیم که معمولا در هر مرحله ۵۰ تا ۷۰۰ نفر جمع‌آوری می‌شوند. از ابتدای سال بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر جمع‌آوری شدند که بخشی تکراری بودند. دوره درمان این افراد یک تا سه ماه زمان می‌برد و طبق قانون برخی تا ۶ ماه نیز نگه‌داری می‌شوند. این معتادان متجاهر بعد از طی دوره درمان ترخیص می‎‌شوند، اما برخی مجدد دستگیر شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی با اشاره به اینکه میزان بازگشت معتادان متجاهر بیش از ۹۰ درصد است، تصریح کرد: امسال طرح‌‎ها و برنامه‌های توانمندسازی را شروع کردیم و احداث مراکز توانمندسازی و اشتغال معتادان پس از درمان آغاز شده تا این چرخه شکسته شود.

وی افزود: این افراد پس از طی دوره درمان خود در مراکز ماده ۱۶ و زمانی که آمادگی ترخیص دارند با دستور مقام قضایی از مرکز ترخیص می‌شوند. افرادی که خودشان تمایل و توان کار دارند، در بیرون از مراکز یا در همان محل مشغول به کار شده و شب را در مراکز استراحت می‌کنند، همچنین می‌توانند از خدمات روانشناسی و مددکاری نیز استفاده کنند.

صالحی اضافه کرد: مجموع ظرفیت توانمندسازی ما در سال ۱۴۰۱ حدود ۶۰ نفر بود که امسال به ۳۰۰ نفر رسیده و در حال تکمیل است، احتمالا تا پایان سال به حدود ۵۰۰ نفر هم برسد. مراکز توانمندسازی هم بیرون از مراکز ماده ۱۶ و هم در مجاورت این مراکز قرار دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در خصوص ایمن‌سازی مراکز ترک اعتیاد گفت: این جزو وظایف مدیران مراکز ترک اعتیاد و همچنین پروتکل‌های آنان است که ایمنی مرکز را رعایت کنند. ما نیز به طور مستمر از مرکز بازدید می‌کنیم، اما بعد از حادثه لنگرود تاکید بیشتری روی این موضوع شده است. استاندار مکاتبه و تاکید کردند که الزامات رعایت شود. بعد از آن چند تیم بازدید از مراکز تشکیل شده که در این زمینه اقدام می‌کنند. عمده وظیفه این تیم‌ها این است که با توجه به فصل سرما وسایل ایمنی را بررسی کنند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->