سرخط خبرها

رسانه نمایشی اختصاصی برای ناشنوایان راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۷۵۵۹
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
رسانه نمایشی اختصاصی برای ناشنوایان راه‌اندازی می‌شود
گروهی از فعالان صنایع خلاق، پلتفرمی برای ناشنوایان پیاده‌سازی کردند که در آن محتوا‌ها هم به زبان اشاره و هم زیرنویس ارائه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز محمدحسین رحیم‌زاده، مدیر عامل این پلتفرم گفت: این پلتفرم یک رسانه اختصاصی ناشنوایان است.

وی افزود: محتوایی که بر روی این پلتفرم بارگذاری می‌شود، برای ناشنوایان یا به زبان اشاره دسترس‌پذیر شده است یا به صورت زیرنویس.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: این پلتفرم این قابلیت را دارد که زیرنویس‌ها، قابل استفاده برای کودکان مبتلا به بیماری RP نیز باشد. "تینیت پیگمنتوزا" (RP) یک بیماری نادر و ارثی است که در آن شبکیه چشم به آرامی و به تدریج تخریب شده و در نهایت منجر به نابینایی فرد می‌‎شود.

مدیرعامل این پلتفرم اظهار کرد: تاکنون ۵ هزار یوزر بر روی سایت قرار گرفته‌اند و خوشبختانه توانسته است مورد استفاده افراد ناشنوا قرار گیرد.

وی درخصوص ویژگی‌های این پلتفرم، توضیح داد: زمانی که مسئله دسترس‌پذیری پلتفرمی مطرح می‌شود، باید به صورتی باشد که همه مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند و پلتفرمی که ما پیاده‌سازی کردیم، هم فرد سالم و هم فرد ناشنوا می‌توانند از آن استفاده کنند.

رحیم‌زاده با اشاره به محتوای این پلتفرم، گفت: فیلم، سریال و موضوعات آموزشی از محتوا‌های این پلتفرم است و در حال حاضر نیز بسته‌های آموزشی ایرانی و خارجی را نیز بر روی این پلتفرم قرار داده‌ایم.

به گفته این محقق، محتوای این پلتفرم برای هر فرد ناشنوایی که توانایی درک زبان اشاره و خواندن و نوشتن داشته باشد، قابل استفاده است.

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->